Skip to main content

Sinds 1 januari zijn wij overstapt op KPN. Nu hebben wij een KPN Box 12 en Deco Link 5, met bekabelde Deco's in de meterkast (aangesloten op de KPN modem) en op de 1e verdieping. 


Nu hebben wij de laatste dagen vaak last van traag internet, we hebben een abonnement voor 100 mb download. Soms haalt hij de 31,5 net en soms weer 122. Dat verschilt bijna per minuut. Ik heb de Deco nu al ingesteld als Accespoint i.p.v. router. Iemand nog tips? 

Voorheen met ons abonnement en onze box van online.nl hadden we dit probleem niet.

Als eerst moet er maar eens bekeken worden waar deze limitatie plaatsvind.

Heb je ook deze snelheid op het WIfi van het modem of nog mooier heb je ook deze beperkte snelheid als je jouw apparaat met een LAN kabel aangesloten hebt staan ?


Hallo @Gianna Kipp Welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Heb je het bericht van LaurensZalm al gezien? Zou je zijn vragen kunnen beantwoorden? 


Hi @LaurensZalm  en @Bart_  op beide eifi netwerken is de snelheid dan traag.  De afgelopen dagen overdag buitens huis gewerkt. S avonds was de snelheid weer goed. Morgen kan ik overdag de snelheid testen, mocht die laag zijn dan zal ik mijn laptop met een LAN kabel koppelen aan de KPN box om te kijken of dit verschil maakt!


Ha @Gianna Kipp Heb je het nog kunnen het testen met een bekabelde verbinding? Het is goed om te weten wat daar is uitgekomen: als het via een bekabelde verbinding wel stabiel is, weet je dat je naar je wifi moet kijken. Lees in dat geval vooral dit artikel over het optimaliseren van je wifi door. Ook goed om die Deco's er even tussen uit te halen en te kijken hoe het dan gaat. 


Yes is gelukt dankjewel