Skip to main content

I.c.m. een Experiabox V10 hadden we normaal Wifi (goed tot zwak signaal) in het gehele huis.

Sinds een daar dagen geeft de witte wifiversterker een slecht wifi-signaal/zonder internetverbinding.

Zodra de versterker is losgekoppeld, dan is er weer wel een zwakke verbinding, alleen niet in het gehele huis.

Draadloos of bedraad aansluiten maakt geen verschil en de firmware heeft al een update gehad.

De wifi-assistent biedt ook geen oplossingen telkens als de gratis monteur ingepland kan worden, dan is er een “fout op de pagina”.

Graag een oplossing waarbij we in het gehele huis een stabiele wifi-verbinding hebben, waarbij de versterker niet bedraad aangesloten kan worden. 

Een draadloze oplossing kunt u hier bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pageCount=1&pos=282

U kunt verder de wifimanger doen. Misschien word WiFi daar beter van. En mogelijk krijgt u gratis versterkers. Maar deze kunnen niet draadloos verbonden worden.


2 dagen geleden begon bij mij vergelijkbare problemen. Ook de witte wifi versterker van KPN icm experiabox v10. Wel wifi verbinding, maar geen internetsignaal, ook niet bekabeld want ik heb er nog een switch aan hangen waardoor de bekabelde apparaten nu ook geen internet meer hebben. Van alles geprobeerd, versterker en experiabox gereset, utp kabels op verschillende poorten van de experiabox aangesloten etc. Vreemd genoeg doet de tv ontvanger die op een aparte kabel op de experiabox is aangesloten het wel, maar als ik die kabel op de wifi versterker aansluit nog steeds geen internetsignaal. Vandaag heb ik 2 zwarte wifi versterkers van KPN gekocht in de hoop dat het aan de witte wifi versterker ligt, maar helaas. De zwarte wifi versterker die het dichtst bij de experiabox zit heeft wel internet, maar versterker die mijn witte versterker in de woonkamer vervangt niet. Vrees dat er toch even een monteur moet langskomen ...


Die tweede zwarte is ook bekabeld neem ik aan?


@Joep1965 Ja, dat klopt. Netwerkkabel (cat5e) direct tussen experiabox v10 en de zwarte wifi versterker. Alle lampjes op de versterker branden zoals het moet, alleen dus geen internetsignaal. Ook de netwerkkabel die op de tv ontvanger wel signaal geeft, geeft dat niet op de zwarte versterker.  Erg vreemd.


Hmm… Ik heb de switch van de tweede zwarte versterker afgekoppeld en nu geeft die wel internetsignaal over de wifi. Blijkbaar gaat er iets niet goed zodra er een bekabeld apparaat op de 2e netwerkaansluiting van de zwarte versterker zit (in mijn geval een switch). Of ligt het wellicht aan een van de apparaten die op de switch zit. Ik heb gelukkig weer internet over wifi in woonkamer, maar dus niet meer voor de op de switch aangesloten bekabelde apparaten. Even verder speuren..


@PeterT2, welkom! Vervelend dat de versterker het niet doet. Geef hem voor de zekerheid een reset en sluit hem opnieuw aan om te kijken of het dan wel weer werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan is het mogelijk dat het apparaat kapot is. Ik verwacht wel dat hij inmiddels buiten de garantie valt (2 jaar) dus dan is daar vanuit ons niet zoveel aan te doen. Probeer in dat geval de wifi manager nog een keer, eventueel op een ander toestel, om te zien of je er nu wel doorkomt. Als dat nog steeds niet lukt, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijk ik daar verder naar. 

 

@Rolf E., eveneens welkom! Wat voor switch is het? Zorg dat deze IGMP snooping ondersteunt. Dit is in de basis relevant voor interactieve tv, maar het kan ook impact hebben op andere verbindingen als het dat niet ondersteunt.