Skip to main content
Vraag

Word ik geblokt door smtp.kpn?

  • 16 September 2024
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

Sinds de laatste firmware update van mijn KPN Box 10 kan ik geen mail meer versturen via mijn exchange 2019 server thuis.

Server at smtp.kpnmail.nl (195.121.65.26) returned '400 4.4.7 Message delayed'
15-9-2024 13:56:11 - Server at smtp.kpnmail.nl (195.121.65.26) returned '451 4.4.397 Error communicating with target host. -> 421 4.2.1 Unable to connect -> SocketTimedout: Socket error code 10060'

Ik gebruik smtp.kpnmail.nl als smarthost. Ik heb mijn abo sinds mei. En ben begonnen met een gloednieuw modem/router. Maar na een firmware update kon ik dagelijks de modem/router zo'n 4 keer per dag koud opstarten zodat ik weer internet had. Ook toen kon ik mijn mails ineens niet meer versturen en kreeg ook de SocketTimedout melding. Na het vervangen van die nieuwe modem/router door een Box 10 was alles verholpen.

Ligt het verstuurprobleem nu weer aan de firmware update of mag ik ineens smtp.kpnmail.nl niet meer gebruiken als smarthost? Op beide vragen kan ik zelf geen antwoord geven

En ja, ik laat iedere nacht alles in mijn meterkast koud opstarten. En het was recentelijk MS patchdag (rebooten etc)

 

Welke poort word er gebruikt?

Met de nieuwe firmware op standaard instellingen kan geen mail meer verzonden worden naar een mailserver op poort 25. Dat moet via poort 587. Uiteraard met TLS/SSL. 

U kunt het firewall niveau op "laag" zetten. Dan heeft u hetzelfde als met de oude firmware. 

Tevens moet u weten dat KPN ook op de mailserver poort 25 langzaam aan aan het dicht gooien is. Dat doet KPN gefaseerd voor steeds meer klanten.


Hallo @Gerard van Raaij 

 

Heb je in de exchange connector wel poort 587 en aanmelden via een KPN e-mailaccount ingesteld?


Welke poort word er gebruikt?

Met de nieuwe firmware op standaard instellingen kan geen mail meer verzonden worden naar een mailserver op poort 25. Dat moet via poort 587. Uiteraard met TLS/SSL. 

U kunt het firewall niveau op "laag" zetten. Dan heeft u hetzelfde als met de oude firmware. 

Tevens moet u weten dat KPN ook op de mailserver poort 25 langzaam aan aan het dicht gooien is. Dat doet KPN gefaseerd voor steeds meer klanten.

 

Ik zal me verkeerd uitgedrukt hebben. Het heeft plaatsgevonden na een firmwareupdate van de Box 10


Welke poort word er gebruikt?

Met de nieuwe firmware op standaard instellingen kan geen mail meer verzonden worden naar een mailserver op poort 25. Dat moet via poort 587. Uiteraard met TLS/SSL. 

U kunt het firewall niveau op "laag" zetten. Dan heeft u hetzelfde als met de oude firmware. 

Tevens moet u weten dat KPN ook op de mailserver poort 25 langzaam aan aan het dicht gooien is. Dat doet KPN gefaseerd voor steeds meer klanten.

 

Ik zal me verkeerd uitgedrukt hebben. Het heeft plaatsgevonden na een firmwareupdate van de Box 10

En ik doe de basisverificatie na een TLS verificatie


Hallo @Gerard van Raaij 

 

Heb je in de exchange connector wel poort 587 en aanmelden via een KPN e-mailaccount ingesteld?

Ja beide is het geval. Het probleem is na de firmwareupdate opgetreden


Welke poort word er gebruikt?

Met de nieuwe firmware op standaard instellingen kan geen mail meer verzonden worden naar een mailserver op poort 25. Dat moet via poort 587. Uiteraard met TLS/SSL. 

U kunt het firewall niveau op "laag" zetten. Dan heeft u hetzelfde als met de oude firmware. 

Tevens moet u weten dat KPN ook op de mailserver poort 25 langzaam aan aan het dicht gooien is. Dat doet KPN gefaseerd voor steeds meer klanten.

 

Ik zal me verkeerd uitgedrukt hebben. Het heeft plaatsgevonden na een firmwareupdate van de Box 10

En ik doe de basisverificatie na een TLS verificatie

@Nick83 Ik heb je bericht te snel gelezen en bied daar mijn oprechte excuses voor aan. Het is inderdaad de firewall op de modem/router. Die stond op middel. Het niveau heb ik naar standaard gezet. (En uiteraard gelijk het pingable gedeelte uitgezet).

Hartelijk dank man, ik ben je dankbaar


Reageer