Skip to main content

Hoi,

 

In november is hier een FTU unit geplaatst voor glasvezel. Hierna heb ik besloten over te stappen naar KPN.

Nadat hier twee keer geen monteur is verschenen op de geplande afspraak volgt a.s. dinsdag poging 3.

Ik begrijp van KPN netwerk dat de abonnementsmonteur de NFT-unit plaatst. Klopt dit? Een medewerker van jullie klantenservice suggereerde van niet en was verbaasd dat hij me niet zelf door het aansluitingsproces van de modem kon loodsen (niet zo moeilijk).

Bvd.

FTU is de grondplaat en NT/ONT het actieve apparaat die erop gaat waarop modem word aangesloten

neem aan dat het gaat om NT/ONT want deze word door monteur tijdens installatie geplaatst inderdaad, tenzij het nieuw aangelegd glasvezel is want dan zal eerste door KPN netwerk geplaatst gaan worden.


Dag Laurens, bedankt voor je reactie.

 

De FTU zit er al (vierkant wit kastje met een oranje kabel die erin verdwijnt).

Dus de NT/ONT wordt dan door de monteur van KPN zelf (niet KPN-netwerk) daar overheen geplaatst?

 

Ik snap niet wat je bedoelt met: 

‘tenzij het nieuw aangelegd glasvezel is want dan zal eerste door KPN netwerk geplaatst gaan worden.’

Het is wel een nieuwe aansluiting, in november aangelegd door KPN Netwerk. Zij hebben alleen de FTU geplaatst.

 

Zo te horen gaat het goedkomen.

 

Dank.


@Duurt_lang Als er voor de geplande aansluiting door KPN Netwerk op jouw initiatief of op initiatief van KPN als provider een overstap naar glasvezel wordt ingediend, dan komt dit ook terecht bij KPN Netwerk en zij plaatsen dan tijdens de aansluiting ook meteen de NTU zodat je zelf verder kan met de Experiabox etc..

Als dat allemaal niet gedaan is en het nieuwe abonnement of de overstap wordt pas ingediend na de aansluiting door KPN Netwerk, dan plaatst de providermonteur de NTU.


Duidelijk, dank. Dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de monteur bekend is 🙂.

 

 


Duidelijk, dank. Dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de monteur bekend is 🙂.

 

 

Alle KPN monteurs hebben diverse (O)NT's op de wagen liggen, precies voor dat doel