Skip to main content

Wat gebeurt er als iemand nog een ouderwetse Genexis Glashart aansluiting heeft in de meterkast?

Een vriendin van mij verhuist binnenkort en daar zit een eerste generatie Genexis glasvezel aansluitpunt op van Glashart.

Ook loopt er nog geen internet kabel van de meterkast naar de woonkamer maar een gewone ouderwetse telefoonkabel naar een ouderwetse telefoonaansluiting in de woonkamer.

Moet ze dat van te voren doorgeven voor de verhuizing en vervangt de KPN monteur dan de FTU en  ook gelijk de telefoonkabel naar de woonkamer voor een Cat6 kabel en wandcontactdoos?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Hi @Wewa, wat goed dat je jouw vriendin hier even mee wil helpen!

Wat betreft het glasvezelaansluitpunt acht ik de kans heel groot dat deze vervangen gaat worden, aangezien de glashart kastjes een flinke poos terug aangesloten zijn. Als je vriendin belt om haar verhuizing door te geven zal mijn telefonische collega dan te zien krijgen dat het noodzakelijk is om een monteur in te plannen zodat die kosteloos de aansluiting zal actualiseren. Kan ook zijn dat ze na het doorgeven van de verhuizing een email krijgt waarmee ze zélf de afspraak kan inplannen. 

Het aanleggen van een Cat6 kabel en eventueel wandcontactdoos, is daar echter niet bij inbegrepen. Ze kan dit eventueel zelf doen, of anders even een kijkje nemen op onze pagina over de KPN installatiemonteur. Hier wordt uitgelegd welke monteur waar voor langs kan komen en wat de eventuele kosten daarvan zijn 🙂

Reageer