Skip to main content

Vanaf 16:00 vandaag geen tv en internet. 
Alles gereset, maar dat helpt niet. 
De geautomatiseerde check van KPN geeft aan dat de wijkcentrale onbereikbaar is. 
Buren hebben ook geen tv en internet. 

De helpdesk zegt dat het door de storm komt en dat het over 10 minuten of morgen is opgelost. 
Maar volgens de storingen site van KPN is er in mijn postcode gebied helemaal geen storing of onderhoud…

Wat heeft zo’n storingen site voor zin als het niet klopt?

Bij de buren was het overigens nog gekker, die moesten van de helpdesk van alles resetten, stroom eraf en erop, terwijl ze toch hadden kunnen zien dat de fout ergens anders ligt?

 

Vul even je profiel aan dan kan een moderator mee kijken, als het probleem in de wijkcentrale ligt dan zou dit te zien moeten zijn op onze storingen pagina. 

Tenzij het in Dronten is, hier heeft vandaag lang een storing voor gedaan maar dit is inmiddels ook al opgelost. 


@Ik_Hussel , bedankt voor je reactie. Mijn profiel is ingevuld. Ik zit niet in Dronten maar in Den Haag/Loosduinen. 
Nu nog steeds geen verbinding. Volgens de storingspagina is er nog steeds niets aan de hand. 
 


Dan is mijn advies om toch nogmaals met de klantenservice te bellen en een monteur te bestellen. Mogelijk is de kabel die naar u en uw buren gaat defect.


Oké, dan ga ik dat doen. Het is wel jammer dat die pas maandag kan komen. 


Hoi @Petie81 . Ik zie dat er in den haag in postcode gebied 2551 een storing is. Plusminus 34 klanten zonder diensten. :-(

Een individuele monteur zal dan niet veel zin hebben. Dit gaan we centraal oplossen. Helaas lijkt de verwachte eindtijd van de storing pas op maandag te zijn.

Heb je toevallig een mobiel nummer bij KPN?


Ha @Erwin_ , bedankt voor je reactie. Als ik check op de site van kpn dan geeft 2551 nog steeds geen storingen. 
 

Ja, ik heb een mobiel nummer van kpn. 


Ha @Erwin_ , bedankt voor je reactie. Als ik check op de site van kpn dan geeft 2551 nog steeds geen storingen. 

Dat heeft mogelijk te maken met de omvang van de storing. Dit aantal klinkt alsof er een enkele lijnkaart  in de apparatuur is uitgevallen en vervangen moet worden maar het kan van alles zijn. Bij verstoringen wordt er een zogenoemde ‘Be Alert’ opgestart, dit gebeurd echter pas vanaf 64 klanten, voor kleinere verstoringen zoals deze wordt zo'n proces niet opgestart en treden er andere protocollen in werking. Hoe het precies in elkaar zit durf ik niet te zeggen.

 

​Ja, ik heb een mobiel nummer van kpn. 

Vul die even in in je profiel, dan kan @Erwin_ er een grote databundel op zetten zodat je middels een hotspot tenminste iets kan. Eventueel kan je ook gebruik maken van USB Tethering en je mobiele netwerk delen met je Experiabox, dan gaat het reguliere wifinetwerk het wel gewoon doen.


Oké, @NHendriks, ik begrijp het. Bedankt voor de uitleg. 
Mijn profiel is ingevuld, als @Erwin_ daar een grote databundel op zet zou dat mooi zijn, dan kan ik in ieder geval aan het werk. 


@Petie81 Je hebt een databundel ontvangen. Ik vermoed dat het niet nodig is, maar als de 100GB bundel op raakt, laat het dan even weten. Hopelijk kun je daarmee uit de voeten:thumbsup: Succes!:relieved:


Top @Lisa, bedankt, goede service!


Hi @NHendriks, is er ergens een instructie te vinden hoe ik m’n smartphone via usb tethering aansluit? Vooral de instellingen op de 3G/4g tab van de experiabox. Gezocht op internet, maar kan er niets over vinden. 


Hi @NHendriks, is er ergens een instructie te vinden hoe ik m’n smartphone via usb tethering aansluit? Vooral de instellingen op de 3G/4g tab van de experiabox. Gezocht op internet, maar kan er niets over vinden. 

Op de Experiabox hoef je niets te veranderen. Als je je telefoon op de USB-poort aansluit kan je in je mobiele telefoon USB-tethering aanzetten. Per toestel verschilt het enorm waar dit precies zit. Wat voor telefoon heb je precies?

Bij de Experiabox V10 en de Experiabox V10a moet je de USB-poort op de achterzijde hebben bij de netwerk-aansluitingen. Bij de Box12 moet je de USB-poort op de zijkant hebben.


Ik heb een iPhone 13 pro en daar heet het persoonlijke hotspot neem ik aan. Als ik dat aan zet en de iPhone aansluit op de achterste usb poort dan gebeurt er niets. Ik ga het nog eens proberen. 


Ah, iPhone doet het weer net wat anders. Ik weet niet of USB-tethering mogelijk is daarbij in combinatie met een Experiabox. Op de pagina waar je de hotspot instelt op de iPhone staat ook een instructie. Misschien moet je die pagina openen en daarna de USB-kabel aansluiten op de Experiabox. Ik heb zelf geen iPhone dus ik kan het ook niet even uitproberen, helaas.


Oké @NHendriks, bedankt, ik nog ff eea proberen.