Skip to main content

Hallo,

Vandaag glasvezelaansluiting gekregen. Hier zit "slechts” een fiberoptic aansluitpunt op. Daar komt waarschijnlijk nog wat bij...

Gaat de provider er voor zorgen dat ik een UTP aansluiting in mijn woonkamer (waar mijn modem staat) krijg? Of komt de aansluiting/overgang ook in de meterkast?

Er zijn twee ARRIS kastjes (?) in huis die beiden met kabels met de Experia V10 zijn verbonden.

Of moet ik CAT.6 kabels naar de meterkast gaan trekken.

Is het mogelijk om de ARRIS ontvangers via WIFI te laten werken?

Alvast bedankt

 

Uw verbinding zal tzt overgezet worden naar glasvezel.  U krijgt daar bericht over. Dit kan best nig weken duren. Het modem komt dan in de meterkast te staan. U zal vanuit het modem dan een nieuwe kabel kunnen trekken.  Er zijn geen tv ontvangers die wifi hebben.


Heb je zelf die glasvezelaansluiting (FTU) open gemaakt? Of keek je mee tijdens de aanleg?

Want ze worden verzegeld en mogen niet geopend te worden, zelfs niet door KPN provider monteurs.

Het binnenwerk is erg kwetsbaar, en als er iets stuk gaat en de zegel ontbreekt, kunnen er kosten achterwege komen.

 

Maar goed, over deze aansluiting word een kastje (NT) geschoven die het lichtsignalen omzet naar dat wat het modem kan lezen. Deze NT heeft stroom nodig, en er gaat een UTP kabel in, die naar je modem gaat. Waar je je modem wilt hebben  moet je zelf bepalen, of in overleg met de monteur. Vaak is meterkast het meest praktisch, ivm beginpunt kabels. Maar misschien heb je dit wel in de woonkamer gerealiseerd. In ieder geval 1 kabel tussen NT en Modem is dus noodzakelijk. Kun je zelf alvast doen, of de monteur. Monteur heeft enkel cat5e bij zich, geen cat6.

 

De tv ontvanger via wifi laten werken kan, maar is niet de 1 optie. Kabel is altijd de meest betrouwbare. Wifi moet eerst door de lucht. Als je de risico’s voor lief neemt, schaf je Superwifi’s aan, en sluit je ze daarop aan. 1 per tv ontvanger en 1 bij je modem als beginpunt (zender) Als je een v10a of Box12 modem hebt, is dat beginpunt niet nodig. (als ze de software van de Box12 op orde krijgen)


Bedankt voor de reacties.

Nu heb ik een mail gekregen met de aankondiging dat er een monteur langs komt om de volgende stap te zetten. (NT plaatsen?) Er staat in de mail dat ik, zodra de verbinding geactiveerd is, een sms krijg.

Hier staat een onjuist telefoonnummer bij…. ( betreft oud nummer, huidig nummer staat al maanden in mijn profiel/mijn kpn)

Daar ik tijdens kantooruren weinig tijd heb om te bellen zou ik dit willen rechtzetten via mail, maar….

Ik kan nergens een mailadres vinden. Hoe kan ik voorkomen dat het bericht naar het verkeerde telefoonnummer gaat?


KPN heeft geen mail adres. KPN is telefonisch op werkdagen bereikbaar op 0800-0402 tot volgens mij 8 uur 's avonds. En ook op zaterdag kun je volgens mij nog bellen tot 5 uur.


KPN heeft geen mail adres. KPN is telefonisch op werkdagen bereikbaar op 0800-0402 tot volgens mij 8 uur 's avonds. En ook op zaterdag kun je volgens mij nog bellen tot 5 uur.

Ik zal het proberen. Vaker geprobeerd en toen kreeg ik enkel een computer aan de lijn die na enige tijd vertelde dat ze op dat moment gesloten waren… Dit was voor 17.00 uur.

Maar goed, morgen weer een nieuwe kans.

Fijne avond.


Bedankt voor de reacties.

Nu heb ik een mail gekregen met de aankondiging dat er een monteur langs komt om de volgende stap te zetten. (NT plaatsen?) Er staat in de mail dat ik, zodra de verbinding geactiveerd is, een sms krijg.

Hier staat een onjuist telefoonnummer bij…. ( betreft oud nummer, huidig nummer staat al maanden in mijn profiel/mijn kpn)

Daar ik tijdens kantooruren weinig tijd heb om te bellen zou ik dit willen rechtzetten via mail, maar….

Ik kan nergens een mailadres vinden. Hoe kan ik voorkomen dat het bericht naar het verkeerde telefoonnummer gaat?

Hoi @Aldert W. Mocht je nog geen contact hebben gehad met ons dan kan ik het ook wel voor jou aanpassen. Als je hiervoor jouw forumprofiel zou willen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt (en mijn hulp nog nodig bent)?


@Nico_ Je hebt een privé bericht.