Skip to main content

Vandaag word ik (hoop ik) klant van KPN.

Eigenlijk stond er een monteur voor vandaag gepland, maar vanwege ziekte hebben wij deze afspraak helaas moeten annuleren. Nu heb ik zelf geen twee linkerhanden, dus het aansluiten heb ikĀ zelf gedaan. De activatiedatum zou vandaag zijn. Echter mis ik hier momenteel nog berichtgeving over. Gevoelsmatig zegt iets in mij dat dit niet meer vandaag gaat gebeuren of ben ik nu gewoon heel ongeduldig? Zover ik lees gebeurt dit doorgaans voor het middaguur. Kan het liggen aan het feit dat wij de afspraak hebben geannuleerd en dat de activatie ergens vasthangt?

Dank alvast!

Marvin

Hallo @MarvinP1994Ā ,

De aansluiting wordt door de monteur geregeld, dus als je die afspraak hebt afgezegd wordt je niet aangesloten.Ā 

Bel zo snel mogelijk naar 0800-0402 voor het maken van een nieuwe afspraak.Ā 


Dat laatste zou best het geval kunnen zijn. Bel even de klantenservice 0800-0402.Ā  Ze kunnen dan meteen met je meekijken.Ā  Hier is de wachtijd namelijk een dag of twee.


Vreemde zaak, dan mogen ze de bewoording in het KPN portaal wel aanpassen. Ze geven aan dat als je het zelf wil aansluiten dat je gerust de monteur kunt annuleren. Het was letterlijk een kwestie van de NT over de FTU schuiven en de kabel insteken dus naar was, ondanks ziekte, uberhaupt geen monteur voor nodig. Ik ga dan nog maarĀ eens bellen, hoewelĀ het niveau aan de telefoon tot nu toe niet heel daverend is geweest. Vaak uiteenlopende en tegenstrijdige antwoorden van de onderlingeĀ collegaā€™s van de KPN klantenservice.

Dat laatste zou best het geval kunnen zijn. Bel even de klantenservice 0800-0402.Ā  Ze kunnen dan meteen met je meekijken.Ā  Hier is de wachtijd namelijk een dag of twee.

Ā 


KPN gebeld. Monteur zou alsnog de 29 maartĀ gestuurd worden. Dit zou bevestigd moeten worden per mail. Nu krijg ik inderdaad een mailtje. Geen bevestiging van de monteur, maar dat de activatiedatum opgeschoven is naar de 29e. Erg frustrerend allemaal. Het lijkt echt niet lekker te lopen bij KPN, ik hoopte eigenlijk dat dit meer ā€˜smooth sailingā€™ zou zijn ten opzichte van Ziggo. Vooralsnog lijkt dit niet zo.šŸ˜“


Sta ik niet van te kijken, was voorspelbaar. Maar goed, 29 maart duurt nog maar twee dagen.Ā 

Afzeggen van een afspraak kan de boel aardig verstoren.Ā 

Ā 


Sta ik niet van te kijken, was voorspelbaar. Maar goed, 29 maart duurt nog maar twee dagen.Ā 

Afzeggen van een afspraak kan de boel aardig verstoren.Ā 

Ā 

KPN WEER gebeld aangezien er dus helemaal niks is gepland. Bleek een storing met de planner te zijn. Vervolgens zet de collega me in de wacht om contact op te nemen met afdeling monteurs intern. In de tussentijd kreeg ik een mail en SMS van KPN dat een monteur moet komen kijken naar de wijkkast. De beste collega had in me de wacht gezet maar niet meer eruit gehaald. WEER teruggebeld en toen kon de collega aan de telefoon ook geen afspraak maken. Hij garandeerde me wel dat het vanaf de 29e zou moeten werken ZONDER tussenkomst van een monteur. Ik hoop dat dat zo is, want mij kun je langzamerhand naar een GGZ instelling brengen.


Hey @MarvinP1994, welkom! Het loopt niet helemaal vlekkeloos lees ik. Als er een monteur gepland is, dan wordt de activatiedatum gekoppeld aan die afspraakdatum. Als de afspraak dan afgezegd wordt, wil het nog wel eens niet helemaal lekker gaan met de activatie. Kortste klap is dan opnieuw een monteur plannen. Waarbij de activatiedatum dan ook weer meeschuift naar die nieuwe afspraakdatum.

In jouw geval is een monteur nodig. Ook al heb je het zelf al aangesloten. Ik zie hier geen afspraak staan, maar dus wel die opschuiving naar de 29e. Waardoor ik verwacht dat de afspraak initieel wel gemaakt is (wat dan de verschuiving naar de 29e triggert) maar vervolgens is uitgevallen. Dus ik durf ook niet helemaal met zekerheid te zeggen dat dit goed gaat.Ā 

Je hebt gisteren ook een mail gekregen met daarin het verzoek om een monteursafspraak te plannen. Ik raad je aan om die link te volgen en te kijken of je op die manier kunt plannen. Waarbij het dan kan zijn dat dit na de 29e wordt, gezien het nu al de 28e is. Mocht dat niet lukken, bel dan opnieuw. Dat is makkelijker plannen als de collega je direct aan de lijn heeft.Ā 

Je hebt verder overstapservice, dus je hoeft niet bang te zijn voor dienstonderbreking. Het abonnement bij je oude provider wordt pas stopgezet nadat wij hen bevestigd hebben dat je signaal bij ons actief is. De oude provider zegt dan per die datum de boel op.Ā 


HeyĀ @MarvinP1994, welkom! Het loopt niet helemaal vlekkeloos lees ik. Als er een monteur gepland is, dan wordt de activatiedatum gekoppeld aan die afspraakdatum. Als de afspraak dan afgezegd wordt, wil het nog wel eens niet helemaal lekker gaan met de activatie. Kortste klap is dan opnieuw een monteur plannen. Waarbij de activatiedatum dan ook weer meeschuift naar die nieuwe afspraakdatum.

In jouw geval is een monteur nodig. Ook al heb je het zelf al aangesloten. Ik zie hier geen afspraak staan, maar dus wel die opschuiving naar de 29e. Waardoor ik verwacht dat de afspraak initieel wel gemaakt is (wat dan de verschuiving naar de 29e triggert) maar vervolgens is uitgevallen. Dus ik durf ook niet helemaal met zekerheid te zeggen dat dit goed gaat.Ā 

Je hebt gisteren ook een mail gekregen met daarin het verzoek om een monteursafspraak te plannen. Ik raad je aan om die link te volgen en te kijken of je op die manier kunt plannen. Waarbij het dan kan zijn dat dit na de 29e wordt, gezien het nu al de 28e is. Mocht dat niet lukken, bel dan opnieuw. Dat is makkelijker plannen als de collega je direct aan de lijn heeft.Ā 

Je hebt verder overstapservice, dus je hoeft niet bang te zijn voor dienstonderbreking. Het abonnement bij je oude provider wordt pas stopgezet nadat wij hen bevestigd hebben dat je signaal bij ons actief is. De oude provider zegt dan per die datum de boel op.Ā 

Beste Erik,

De link werkt niet, dit is blijkbaar een bekend probleem bij jullie volgens een telefonische collega. Diezelfde collega gaf ook aan dat een afspraak met een monteur ook onnodig was en u geeft aan dat dit wel nodig is. Vanwaar de uiteenlopende antwoorden? Is er iets tĆ³ch mis met de wijkkast?

Ik hang nu in de wacht aan de telefoon, ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Ons huidige Ziggo verbindingĀ valt preciesĀ iedere 30 minuten en 30 seconden weg, dus op onze TV streamen is dus nu een horrorverhaal. Erg frustrerend dat het allemaal zo moeizaam gaatšŸ„²


@Erik_Ā  Klantenservice kan wederom geen afspraak maken, alweer of nog steeds een storing.Ā Ik zou vandaag ook nog teruggebeld worden, ook niet gebeurd. Ik word er nu langzaam een beetje moedeloos van.Ā 

Volgens de collega die ik dus net gesproken heb word ik weer over 1 a 2 dagen gebeld. Vooralsnog niet heel erg te spreken over de service, aangezien ik 10 telefoontjes verder nog geen steek ben opgeschoten. Waarom zijn die stoffige systemen niet in staat om gewoon nu mijn abonnementĀ te activeren? Een NT over een FTU en twee ac adapters insteken kan ik zelf ook (mits er geen werk nodig is aan de wijkkast).


De link werkt niet, dit is blijkbaar een bekend probleem bij jullie volgens een telefonische collega. Diezelfde collega gaf ook aan dat een afspraak met een monteur ook onnodig was en u geeft aan dat dit wel nodig is. Vanwaar de uiteenlopende antwoorden? Is er iets tĆ³ch mis met de wijkkast?

Niet per se,Ā @MarvinP1994. Het is heel goed mogelijk dat er fysiek niets gedaan hoeft te worden. Maar, als een order een monteur erin heeft, en die als verplicht ziet, dan moet er een monteursafspraak gemaakt worden. Anders zal de order niet gereed springen.

Ā 

Klantenservice kan wederom geen afspraak maken, alweer of nog steeds een storing.Ā Ik zou vandaag ook nog teruggebeld worden, ook niet gebeurd. Ik word er nu langzaam een beetje moedeloos van.Ā 

Volgens de collega die ik dus net gesproken heb word ik weer over 1 a 2 dagen gebeld. Vooralsnog niet heel erg te spreken over de service, aangezien ik 10 telefoontjes verder nog geen steek ben opgeschoten. Waarom zijn die stoffige systemen niet in staat om gewoon nu mijn abonnementĀ te activeren? Een NT over een FTU en twee ac adapters insteken kan ik zelf ook (mits er geen werk nodig is aan de wijkkast).

De collega van gisteren heeft de back office kunnen aansturen. Dat is goed, want dat is ook de afdeling die dit moet oplossen als het ons niet lukt om de monteur te plannen. De back office probeert zo snel mogelijk contact op te nemen, maar het kan tot 2 werkdagen duren, helaas.


De link werkt niet, dit is blijkbaar een bekend probleem bij jullie volgens een telefonische collega. Diezelfde collega gaf ook aan dat een afspraak met een monteur ook onnodig was en u geeft aan dat dit wel nodig is. Vanwaar de uiteenlopende antwoorden? Is er iets tĆ³ch mis met de wijkkast?

Niet per se,Ā @MarvinP1994. Het is heel goed mogelijk dat er fysiek niets gedaan hoeft te worden. Maar, als een order een monteur erin heeft, en die als verplicht ziet, dan moet er een monteursafspraak gemaakt worden. Anders zal de order niet gereed springen.

@Erik_Ā Daā€™s toch zonde van resources zou ik zeggen als dit vaker gebeurt?Ā Dan wordt er onnodig een monteur ingezet.Ā Ik wacht in ieder geval het telefoontje van de backoffice af.


Tot hoe laat werken de beste mensen van backoffice? Ik verwacht namelijk vandaag een telefoontje aangezien de tweede dag bijna verstreken is.


Klantenservice zelf maar gebeld, lijkt er Ć¼berhaupt geen ticket voor aangemaakt te zijn! Nu WEER beloofd dat ik binnen 3 werkdagen wordt gecontacteerd. Ik ben begin de hoop te verliezen. Als er na volgende week nog geen fatsoenlijke oplossing is, retourneer ik het KPN pakket weer. Dit heeft namelijk Ć©cht geen zin. @Erik_Ā 


Wat rot om dit te lezen! Ik zie inderdaad dat er een ticket is aangemaakt. Hopelijk wordt het nu snel opgelost!Ā 


Het is al even stil, @MarvinP1994, is er verder contact met je opgenomen en is het opgelost? Of in ieder geval duidelijkheid over de vervolgstappen?


Het is al even stil,Ā @MarvinP1994, is er verder contact met je opgenomen en is het opgelost? Of in ieder geval duidelijkheid over de vervolgstappen?

Backoffice heeft gelukkig een monteur kunnen plannen voor 17 april. Ik vermoed dat we dus over 4 dagen gebruik kunnen maken van jullie diensten.

Wij hebben het abonnement afgesloten tijdens de weekend deal met iPad, ik neem aan dat deze wel nog steeds geleverd gaat worden ondanks de vertraagde activatie?


@Erik_Ā  The soap continuesā€¦Ā monteur niet komen opdagen! Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik van deze hele situatie moet vinden.


Oei, dat is naar, @MarvinP1994Ā šŸ˜¦ Ik zie dat je hier ook over gebeld hebt gisteren. Het blijkt dat de afspraak wel gemaakt is in het hoofdsysteem, maar niet is doorgekomen in het plansysteem van de monteurs zelf. Zij wisten dus niet dat er een afspraak was. De collega heeft een escalatie hiervoor ingediend om zo snel mogelijk een nieuwe monteur jouw kant op te krijgen. Daar krijg je bericht van.

Ā 

Wij hebben het abonnement afgesloten tijdens de weekend deal met iPad, ik neem aan dat deze wel nog steeds geleverd gaat worden ondanks de vertraagde activatie?

Zeker! Cadeau wordt over het algemeen geleverd binnen 2 weken nadat het abonnement geactiveerd is. Dus met een beetje geluk heb je hem nog voor einde van de maand in huis.


Mevrouw van backoffice heeft via het escalatieteam weer een afspraak gemaakt met de monteur voor mij (komende maandag, 24 april) . Het probleem was blijkbaar dat de afspraak wƩl in de reguliere agenda stond, maar niet in de monteursagenda.

Ik heb deze keer weer een bevestiging gekregen per mail van de afspraak (net zoals de vorige keer), alleen kan ik deze afspraak niet inzien op ga.kpn/bestelstatus. Op deze pagina lijkt het wederom of ik geen afspraak heb. Zou jij voor mij kunnen controleren of de afspraak in zowel de reguliere als in de monteursagenda staat? Ik moet hier namelijk verlof voor nemen om thuis te zijn voor deze afspraak @Erik_Ā 


Mevrouw van backoffice heeft via het escalatieteam weer een afspraak gemaakt met de monteur voor mij (komende maandag, 24 april) . Het probleem was blijkbaar dat de afspraak wƩl in de reguliere agenda stond, maar niet in de monteursagenda.

Ik heb deze keer weer een bevestiging gekregen per mail van de afspraak (net zoals de vorige keer), alleen kan ik deze afspraak niet inzien op ga.kpn/bestelstatus. Op deze pagina lijkt het wederom of ik geen afspraak heb. Zou jij voor mij kunnen controleren of de afspraak in zowel de reguliere als in de monteursagenda staat? Ik moet hier namelijk verlof voor nemen om thuis te zijn voor deze afspraakĀ @Erik_Ā 

Ā 

We zijn eindelijk aangesloten! Hulde aan de dame van het klachtenteam en de monteur.


Excuses voor de late reactie, @MarvinP1994, ik was enige dagen afwezig. Goed om te horen dat de monteur nu geweest is, en dat je aangesloten bent!