Skip to main content

Hoi, ik heb een experiabox v10 en die hangt op een manier dat ik niet kan zien welke van de 3 knopjes van de wps is? Kan iemand mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Hallo @Jeanet vr H hier een plaatje met beschrijving:

Succes!

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10, van specificaties tot instellingen


Hallo @Jeanet vr H , wps moet je niet willen gebruiken, is jaren geleden al bestempeld als zeer onveilig.

 


Hi @Jeanet vr H, welkom op het forum!

Ik zie dat @RBxx je mooi op weg heeft geholpen met een heel duidelijk plaatje, is het gelukt op de knop te vinden?

WPS is overigens niet onveilig, tenzij iemand toegang heeft tot jouw Experia Box. Om via WPS te verbinden is het noodzakelijk om op deze WPS knop te drukken, zo lang niemand anders daar bij kan, is er niets aan de hand :relaxed:


...wps moet je niet willen gebruiken, is jaren geleden al bestempeld als zeer onveilig.

...zo lang niemand anders daar bij kan, is er niets aan de hand 

Precies, die WPS knop kan je rustig gebruiken.

Er waren/zijn ook routers waar WPS permanent aan staat. Daar hoef(de) je dus niet op een knopje te drukken om de WPS functie tijdelijk aan te zetten zoals bij de Experia Box.

Dat is waar @JanD op doelt, maar dat speelt dus niet bij Experia Boxen. De kans dat in die éne minuut dat WPS aan staat een inbreker de WPS pincode weet te kraken is natuurlijk niet al te groot. :wink:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


bedankt het is gelukt


Helemaal top, dank dat je het nog even laat weten!


Kan de WPS uitgezet worden op de Experiabox V10.

Hoe kom ik aan de pincode van de Experiabox. 


Hallo @loet512 

De WPS functie staat standaard uit op de Experia Box v10. Alleen als je de WPS knop 2-3 sec. indrukt heb je daarna 2 minuten om een apparaat aan te sluiten. (bron:gebruiken WPS functie)


Wij hebben een oudere experia v10 router we willen een wifi versterker verbinden maar ik kan nergens de wps knop vinden.


Hi @6535, op elke V10 zit de WPS kop op dezelfde plek 🙂

Het is de bovenste van de 3 knoppen aan de zijkant (nummer 1)!

 


Wij hebben een oudere experia v10 router we willen een wifi versterker verbinden maar ik kan nergens de wps knop vinden.

Welke WiFi versterker wilt u verbinden? Een WiFi versterker van KPN hoort u niet via WPS te verbinden. 

Als u al een WiFi versterker heeft van KPN, dan zal WiFi op de Experiabox v10 uit staan. En de WPS knop op de Experiabox zal dan uiteraard ook niet werken. 


We hebben geen wifi versterker van kpn.Volgens de beschrijving van de wifi versterker moet je de wps van experia v10 in induwen en op de wifi versterker ook dan zou zijn verbonden


Hierboven staat (en helemaal aan het begin al veel eerder😉) een plaatje van de Experia Box v10. 

Druk  2 seconden op de WPS knop. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.


Dank je wel voor jullie tips die waren nuttig hij doet het .Nou maar afwachten of misschien beter een nieuwe router.Want deze is al een jaar of 8 oud


Fijn dat hij het nu doet @6535!

En de V10 is misschien niet de nieuwste, maar wel een heel erg fijn modem. Zo lang hij niet defect is, wil ik je aanraden om hem gewoon te houden 🙂