Skip to main content

Ik ben onlangs overgezet naar KPN met behoud van mijn xs4all email. Nu ga ik over een paar maand werken in het buitenland en heb in Nederland dus geen internet meer nodig. Ik blijf mijn KPN mobiel behouden. xs4all heeft een PACK abonnement, maar aangezien ik nu op KPN zit de volgende vragen bij opzegging van het internet account:

  • Heeft KPN een email only abonnement
  • Kan ik mijn xs4all email blijven behouden aangezien ik deze al meer dan 10 jaar gebruik

 

Hallo @MarcDenissen ,

Als je je KPN-internetabonnement wilt beëindigen maar je huidige (ook xs4all-)e-mailadressen wilt behouden, kan je inderdaad een E-mail Only-abonnement nemen. De kosten van dat abonnement bedragen € 7,50 per maand. Je kunt voor dit bedrag alle huidige e-mailaccounts met de daarbij behorende e-mailaliassen behouden. Dus ook van xs4all. 

Om een E-mail Only-abonnement aan te vragen moet je telefonisch contact opnemen met de afdeling Opzeggingen van KPN. (0800-0402) Daar moet je je huidige KPN-internetabonnement niet opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement.

Het aanvragen van een E-mail Only-abonnement is alleen mogelijk voor KPN-abonnees die hun KPN-internetabonnement willen beëindigen, maar hun huidige e-mailadressen willen behouden.


Het heeft meer voeten in aarde dan het lijkt. Omdat ik ben overgezet van xs4all ben ik geen KPN-abonnee, maar nog steeds een xs4all-abonnee.

Er zijn (volgens xs4all helpdesk) 2 opties om het email te behouden,

  1. via xs4all omzetten naar xs4all Pack - duurdere optie dan email only van KPN
  2. xs4all abonnement via KPN omzetten naar gelijkwaardig Hussel abonnement (ik ben dan abonnee van KPN) en dan omzetten naar email only van KPN (wat goedkoper is dan optie 1). Het duurt alleen wat langer om het voor elkaar te krijgen.

Ik hoop dat dit op deze manier kan en kan morgen pas met KPN terug bellen hierover. Als mijn xs4all email dan zou verdwijnen dan blijft alleen optie 1 over.

 

Wordt vervolgd ….


@MarcDenissen is dit nog gelukt of zit je aan het duurdere Pack vast?