Skip to main content

Betreft:

Internet abo is afgesloten bij XS4ALL als  Internet Compact 

Dit abo levert download 50 Mbps.

Dit is overgezet van XS4ALL naar KPN.  

Kosten DSL e 49,50 pm.

Er is geen glasvezel aangelegd.

De concurrentie biedt op dit moment glasvezel aan voor veschillende

providers. Glasvezel wordt op dit moment in deze regio aangelegd.

Echter (nog) geen KPN (met eigen glasvezel).

 

Ik wil mijn KPN snelheid op minimaal 100 Mbps hebben.

De max. DSL snelheid hier is (waarschijnlijk) max. 200 Mbps 

Mijn afstand tot de verdeelkast is rond 100 meter.

Uit Fritz overzicht blijkt dat de sign. snelheid reeds 100 Mbps, dus 

het lijkt alsof de snelheidsaanpassing zonder interventie in de 

verdeelkast kan plaatsvinden.

 

  1. hoe en waar kan ik snelheidsverhoging naar 100 Mbps aanvragen  (op KPN website niet te vinden). 
  2. als je KPN Internet op basis van DSL (op mijn adres) zou bestellen is de minimum snelheid 100 Mbps. 50 Mbps wordt (nergens) vermeld. Is een upgrade van 50 Mbps naar 100 Mbps te realiseren zonder verhoging van de abo kosten e 49,50 ?

FB7590 is in gebruik en kan deze snelheid aan.

Als u in MijnKPN geen hogere snelheid kunt kiezen, dan zit er maar 1 ding op: het abonnement om laten zetten naar een KPN abonnement. 

Maar is er in MijnKPN echt geen optie te vinden om de snelheid te verhogen? Anders misschien ff bellen naar de XS4ALL helpdesk. 


Ik kom alleen maar akties tegen voor internet, internet en TV enz. met MijnKPN.  De optie voor verhogen van de snelheid heb ik niet gezien.

Ik ga dat nog eens bekijken.

Bedankt voor je reaktie.


Hey @Wimpie44, goede vragen!

De XS4All abonnementen hebben, voor zover ik weet, geen losse snelheidsopties. Je zou dan moeten kiezen voor abonnement aanpassen. En als het goed is kun je daar dan kiezen voor Internet Smart (100 Mbit), en misschien zelfs ook wel Internet Plus (200 Mbit). Zie je dit niet, bel ons dan via het reguliere 020 nummer van XS4All. De collega's daar kunnen je dan verder helpen.


Hey @Wimpie44, goede vragen!

De XS4All abonnementen hebben, voor zover ik weet, geen losse snelheidsopties. Je zou dan moeten kiezen voor abonnement aanpassen. En als het goed is kun je daar dan kiezen voor Internet Smart (100 Mbit), en misschien zelfs ook wel Internet Plus (200 Mbit). Zie je dit niet, bel ons dan via het reguliere 020 nummer van XS4All. De collega's daar kunnen je dan verder helpen.

 

Bedankt voor uw reaktie. Ik heb mijn abo met een jaar verlengd en de internet snelheid opgewaardeerd.


@Wimpie44 Dus dan ben je overgegaan op de KPN abonnementen?

 


Ik ben overgegaan op hogere snelheid van Xs4all abo. Er zijn nog steeds 3 internet abo van Xs4all. Keuze maak je onder Abonnement aanpassen  van Xs4all. 

Als je een nieuw KPN abo zou kiezen vervalt Xs4all pakket. 


Maar dan is hij niet verlengd enkel aangepast denk ik?

 


Als je ervoor kiest om het abo aan te passen, geldt verlenging abo met een verlenging van een jaar.

Je krijgt de gevolgen van de wijziging te zien, voordat je de keuze definitief maakt.

 

Er geldt een meerprijs van het abo. 5 maanden verhoging gratis, daarna 7 maanden extra E. 5,50 pm. 

 

De keuze wordt dus Smart abo voor 100 Mbps.

Voor 200 Mbps is de keuze Plus abo.

Het is dus een abo aanpassing. 

 

Ik heb de keuze naar Plus niet gemaakt omdat de signaalsnelheid van DSL dan verandert. De kenmerken van de transmissie veranderen dan en mogelijk ook het netto rendement vwb de netto snelheid tov de maandelijkse kosten.