Skip to main content

In die zin is er al wel wat veranderd omdat mijn XS4ALL kluis aangeeft dat mijn abonnement is verlopen ? en ik krijg geen mogelijkheid meer om dat aan te passen. 



*Admin: reactie onder een oud topic, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als het goed is heb je een brief ontvangen waarin jou verteld is dat de XS4ALL kluis beëindigd zal worden.

Daarnaast staat het ook vermeld op de site van XS4ALL.

Bron


ok, duidelijk waarvoor dank. Komt KPN nog met een alternatief?  


ok, duidelijk waarvoor dank. Komt KPN nog met een alternatief?  

Ik verwacht niet dan KPN met een alternatief zal komen, er zijn voldoende leveranciers van "wachtwoordkluizen".


Zit wat in, ik ga zelf maar even op onderzoek, kan geen kwaad en nogmaals dank voor de feedback

 


Zit wat in, ik ga zelf maar even op onderzoek, kan geen kwaad en nogmaals dank voor de feedback

 

 

 

Ik gebruikte eerst ook de XS4ALL-kluis en ben enige tijd geleden overgestapt naar (de betaalde Premium versie van) Bitwarden. Bevalt prima. Er is ook een gratis versie maar ik betaal liever €10 per jaar voor wat extra veiligheid. Op elke passwoordmanager is wel iets aan te merken maar over deze had ik wel goede dingen gelezen (ook qua veiligheid)


Ik gebruik geen "passwordmanager" maar een algoritme waarmee ik op basis van de bezochte site/dienst het te gebruiken wachtwoord kan genereren.


Ik gebruik geen "passwordmanager" maar een algoritme waarmee ik op basis van de bezochte site/dienst het te gebruiken wachtwoord kan genereren.

En... hoe doet u dat dan als u het wachtwoord wilt veranderen? Of moet veranderen omdat de dienst dat vereist?


Ik gebruik geen "passwordmanager" maar een algoritme waarmee ik op basis van de bezochte site/dienst het te gebruiken wachtwoord kan genereren.

En... hoe doet u dat dan als u het wachtwoord wilt veranderen? Of moet veranderen omdat de dienst dat vereist?

Daar voorziet het algoritme in. Ik gebruik het al geruime tijd en tot nu toe heeft het altijd zijn dienst bewezen. Er zijn enkele sites (zoals American Express) die bepaalde speciale karakters niet accepteren en dan heb ik soms een tweede of derde inlogpoging nodig om bij de voor die site werkende variant van het algoritme te komen.


dank voor de tips! ik ga me even inlezen


Ik gebruik keepass. Bevalt prima.