Skip to main content

Ruim 20 jaar XS4ALL (netwerk) en nooit problemen gehad. Nu sinds een paar weken over op het KPN netwerk met als “resultaat” stabiliteitsproblemen (die ook nog eens toenemen) en is nu ook de eerste (lange) storing een feit. Soms heb je een zetje nodig en dat is dit. Een mooi moment om e.e.a. uit te gaan zoeken en een overstap toch maar eens te maken.

Welke problemen ervaar je? Wat voor verbinding heb je (glas, VDSL)? 

Ik zat ook bij XS4ALL maar ben vorige maand zelf actief overgestapt. Hier is alles 100% stabiel. Ik ben zelfs nog geen losses/interrupts gehad en dat had bij bij XS4ALL met enige regelmaat (in de nachtelijke uren)


Hoi @Eric-EVH . Welkom op het forum.

Welke problemen ervaar je? Wat voor verbinding heb je (glas, VDSL)? 

Ik zat ook bij XS4ALL maar ben vorige maand zelf actief overgestapt. Hier is alles 100% stabiel. Ik ben zelfs nog geen losses/interrupts gehad en dat had bij bij XS4ALL met enige regelmaat (in de nachtelijke uren)

Kun je de vragen van SledgehammerNL beantwoorden?  In principe verandert er weinig aan de technische verbinding als jij gemigreerd bent. Heb je een fritzbox? Heb je daar ook al even de KPN wizard op laten lopen? (die stelt alles dan netjes in op de KPN settings)


Hoi @Eric-EVH . Welkom op het forum.

Welke problemen ervaar je? Wat voor verbinding heb je (glas, VDSL)? 

Ik zat ook bij XS4ALL maar ben vorige maand zelf actief overgestapt. Hier is alles 100% stabiel. Ik ben zelfs nog geen losses/interrupts gehad en dat had bij bij XS4ALL met enige regelmaat (in de nachtelijke uren)

Kun je de vragen van SledgehammerNL beantwoorden?  In principe verandert er weinig aan de technische verbinding als jij gemigreerd bent. Heb je een fritzbox? Heb je daar ook al even de KPN wizard op laten lopen? (die stelt alles dan netjes in op de KPN settings)

Na het e.e.a. te hebben uitgezocht, besloten om toch maar eens een overstap te maken. Nieuw abonnement afgesloten en gelijk gecombineerd Internet en TV (glasvezel). Nu nog apart TV en internet middels 2 providers. We gaan het ervaren.


@Eric-EVH voor welke provider heb je gekozen?


Zie dat ik niet de enige ben die van stabiel XS4ALL naar KPN ben gedwongen. In die zin dat ik er natuurlijk nog voor kan kiezen naar een andere provider te gaan...

Ben nu dus over op KPN netwerk en gedonder begint al bij het terug kijken van TV opnames.

Dat hapert regelmatig.

Mijn huidige verbinding liep over koper, en nog steeds. Daar zal het niet aan liggen.


Zie dat ik niet de enige ben die van stabiel XS4ALL naar KPN ben gedwongen. In die zin dat ik er natuurlijk nog voor kan kiezen naar een andere provider te gaan...

Ben nu dus over op KPN netwerk en gedonder begint al bij het terug kijken van TV opnames.

Dat hapert regelmatig.

Mijn huidige verbinding liep over koper, en nog steeds. Daar zal het niet aan liggen.

Heb je de apparatuur (FritzBox) van XS4ALL nog steeds? Heb je alles al een keer een volledige reset gegeven en bij het opnieuw inrichten gekozen voor de dienstaanbieder KPN? 


Zie dat ik niet de enige ben die van stabiel XS4ALL naar KPN ben gedwongen. In die zin dat ik er natuurlijk nog voor kan kiezen naar een andere provider te gaan...

Ben nu dus over op KPN netwerk en gedonder begint al bij het terug kijken van TV opnames.

Dat hapert regelmatig.

Mijn huidige verbinding liep over koper, en nog steeds. Daar zal het niet aan liggen.

Heb je de apparatuur (FritzBox) van XS4ALL nog steeds? Heb je alles al een keer een volledige reset gegeven en bij het opnieuw inrichten gekozen voor de dienstaanbieder KPN? 

Hier ben ik ook benieuwd naar. 


Ja, nu komt het mooie. En daar gaan we weer.

Volgens mij werd dit geruisloos overgezet. Daarvoor hoeft de klant toch niks te doen?

Zoals gezegd, bij XS4ALL nergens last van. Nu KPN en voila, hikken...


Ja, nu komt het mooie. En daar gaan we weer.

Volgens mij werd dit geruisloos overgezet. Daarvoor hoeft de klant toch niks te doen?

Zoals gezegd, bij XS4ALL nergens last van. Nu KPN en voila, hikken...

Ik zat bij XS4ALL en had nergens last van. En nu bij KPN ook niet. Dus reset alles gewoon even. Als er andere gevoelens spelen i.v.m. de integratie (wat ik me voor kan stellen) dan bestaat de kans dat het niet meer goed komt tussen jou en KPN 😉. Gelukkig heb je dan ook andere opties.


Als ik zaken wil wijzigen qua snelheid bij internet heb ik 2 opties.

Geen verhoging en dan gaat de prijs omlaag.

Of 100/100mbit op glasvezel, die is nu aangevinkt.

Dat is nog niet het geval, de aansluiting is wel in het huis geplaatst (kaal doosje in meterkast) maar verder niet….

Werk nog gewoon met koper lijntje…

 

Allemaal beetje vaag....


Hoi @EME67 . Dat snap ik niet helemaal.

Jij hebt nu gekozen voor 100/100 ? Terwijl je nog op koper zit? Dat zou helemaal niet moeten kunnen.

Komt er glasvezel bij jou?


De aansluiting is al in de meterkast en dat is het.


En vanmorgen kon ik dus weer niet terug kijken….

Storing in netwerk…..?


Excuus, @EME67 .  Je was hier even uit beeld.

Hoe is het nu ? Heb je die fritzbox ook een reset gegeven?


Nee, bewust niet.

Nu lijkt het weer stabiel de laatste 2 dagen…

Dus ben benieuwd hoe het zich gaat de komende tijd gaat gedragen.

 

NB: Bij de reset zit KPN niet bij, alleen de XS4ALL.


Nee, bewust niet.

Nu lijkt het weer stabiel de laatste 2 dagen…

Dus ben benieuwd hoe het zich gaat de komende tijd gaat gedragen.

 

NB: Bij de reset zit KPN niet bij, alleen de XS4ALL.

Dat lijkt niet juist. Welke FritzBox heb je en welke firmware staat er op?


Ik leef nog met de Fritz!Box van XS4ALL, een 7360.

Firmware 111.06.33 en is up-to-date.


Ik leef nog met de Fritz!Box van XS4ALL, een 7360.

Firmware 111.06.33 en is up-to-date.

Oud beestje. Alleen 2.4Ghz en sinds eind 2019 EOL/EOS. Ik zou XS4ALL bellen en vragen om een meer recenter model. Dat ding loopt gewoon op zijn laatste benen. 


Ik leef nog met de Fritz!Box van XS4ALL, een 7360.

Firmware 111.06.33 en is up-to-date.

Oud beestje. Alleen 2.4Ghz en sinds eind 2019 EOL/EOS. Ik zou XS4ALL bellen en vragen om een meer recenter model. Dat ding loopt gewoon op zijn laatste benen. 

Bij mijn weten ruilen ze die zo voor je om, @EME67