Skip to main content

voorheen kon ik dmv rsync naar shell.xs4all.nl de inhoud van mijn webpagina updaten.
shell.xs4all.nl antwoord  niet meer, wat is het alternatief?

Gewoon ftp gebruiken. Of overstappen naar een andere hoster. Een hoster waarbij u rsync kunt gebruiken zult u overigens wel naar moeten zoeken. Want dat ondersteunen ze niet allemaal. Ikzelf gebruik git met ftp modulle. 

https://github.com/git-ftp/git-ftp


Probeer eens met een sftp progamma verbinding te maken met sftp.xs4all.nl. Dat zou nog steeds moeten werken.


Probeer eens met een sftp progamma verbinding te maken met sftp.xs4all.nl. Dat zou nog steeds moeten werken.

Kort en krachtig: dat werkt nog steeds, even als webdisk. Ik gebruik Filezilla voor beide.


hmm niets wijzigd.. shell access is er niet meer voor mij 1 van de redenen voor xs4all.
ik ga me maar eens bezinnen op de toekomst, een toekomst zonder kpn


hmm niets wijzigd.. shell access is er niet meer voor mij 1 van de redenen voor xs4all.
ik ga me maar eens bezinnen op de toekomst, een toekomst zonder kpn

Met welke reden vind je de XS4ALL shell belangrijk? In het begin was het echt iets bijzonders voor de UNIX-liefhebbers, maar tegenwoordig is een servertje zo opgezet dat dit weinig nut heeft. Daarnaast zijn gehoste websites buiten de homepages-mogelijkheid van XS4ALL veel uitgebreider. Daenk aan scriptingtaal-mogelijkheden zoals PHP, ASP, Python etc…
Dit werd al nooit ondersteund bij XS4ALL.


Hmm ik ben mischien een beetje bevooroordeeld, ik ben een unix systeem beheerder, 
ik kan mbv de shell alles wat ik wil, mijn webpagina’s zijn html. Dat zit of zat inbegrepen
bij het abonnement, voor gehoste pagina’s moet ik extra gaan betalen, dat alles maakt
KPN een stuk onaantrekkelijker. Verder is sftp zeker geen vervanging van rsync, zelf thuis
hosten vind ik ook geen optie, het remote hosten is ook een vorm van backup. 
Ik vrees dat het nu een VPS gaat worden. Mijn grootste probleem om bij xs4all weg te gaan
is dat ik het xs4all email adres altijd als hoofd email adres gebruikt heb en daar nogal wat 
afhankelijkheden op zitten. 


Hm. Net nadat ik gebeld werd door een medewerker of ik tevreden was met het abbonnement.

Eigenlijk wel, omdat alle services die ik voorheen gebruikte nog steeds beschikbaar waren.

Bijvoorvbeeld met rsync mijn homepagina bijwerken. 

Nu dus niet meer :-(


De shell server is uitgezet, inderdaad. Dit is ook aangekondigd in het infoboekje dat je destijds bij de omzetting hebt ontvangen.

 

Je kunt je homepage, zoals joris aangeeft, nog wel benaderen via (s)ftp.

Probeer eens met een sftp progamma verbinding te maken met sftp.xs4all.nl. Dat zou nog steeds moeten werken.

 


Sftp werkt idd prima. Maar ik wil rsync gebruiken (alleen files updaten die veranderd zijn).

Het moet mogelijk zijn  met sshfs directories te mounten van een sftp server bijv.:

 sshfs  nederend@sftp.xs4ll.nl: xs

Ik krijg:

  read: Connection reset by peer

Is er iemand verder gekomen?

 

Ik probeer het zojuist, het werkt. Ook rsync. Helaas niet meer met ssh public/private key. Ach password inkloppen kom ik overheen…..

 


Recent probeerde ik het weer met mijn scriptje  waarin ik sshfs mount, rsync en weer met ‘fusermount -u’ unmount. Deze keer hoef ik geen password te gebruiken.

Mijn public key staat nog in .ssh/authorized_keys

Kennelijk is er iets gefixt.