Skip to main content

Hallo,

 

ik heb de volgende storing: de broadband physical link is down. Ik heb alle stappen doorlopen via de website om achter het probleem van de storing te komen. Ik heb de kabels opnieuw aangesloten en  de modem opnieuw opgestart en gereset. Het gaat om een experia box v10 modem 

Het orangje lampje brandt van services. De computer maakt wel gewoon verbinding met de modem, dwz, het netwerk verschijnt wel op mijn computer. 

 

Hoe lossen we dit op?

 

Hartelijk dank!

Hi @Miramagda, niet fijn dat je verbinding het niet doet. We helpen je hier graag op weg om het op te lossen!

Je hebt een Experia Box V10 en services is oranje, wat doen de rest van de lampjes? Ben je via glasvezel of via koper aangesloten? Hoe heb je het modem precies gereset? En vul je ook je gegevens in je forumprofiel in? Dan kunnen wij de verbinding voor je controleren.


Hoi @Alexandra 

ik heb de resetknop achterop de modem 10 sec ingedrukt (zoals gezegd door de online instructie).
Volgens mij ben ik via kopen aangesloten, maar dat weet ik niet zeker.
De rest van de lampjes (wireless en power) branden groen. Internet brandt niet. Service is dus oranje. 

 


@Miramagda Dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik zie inderdaad dat je via koper aangesloten bent, en dat 't modem geen verbinding met het netwerk krijgt. De bekabeling in huis is van grote invloed op de gehele verbinding, vandaar dat 't belangrijk is om dit goed na te kijken. Als dit allemaal goed zit en/of geen verschil maakt, plannen we een monteur in. 

Op welke plek in huis is de Experia Box aangesloten, en is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen het aansluitpunt en het modem zit? 


@Alexandra De box zit aangesloten op een andere verdieping dan de hoofdaansluiting. Met de bekabeling lijkt niets mis te zijn, die ligt al een lange tijd onveranderd op z’n plek.  De kabel is ongeveer 8 meter lang tot de aansluiting.


Dat is een lange kabel @Miramagda, bij koperverbindingen raden we aan om een kabel van max 1.5-2m tussen het hoofdaansluitpunt en de Experia Box te gebruiken. Zou je zo’n kortere kabel kunnen proberen met het modem beneden en kijken of de lampjes daarmee wel groen gaan branden?


@Jasper Ik heb gekeken, maar ik kan geen kortere kabel aansluiten. Er is maar een kabel die het huis binnenkomt en daar zit de modem op aangesloten.


Die kabel zit aan de andere kant op het hoofdaansluitpunt aangesloten begrijp ik van je, is dat niet met een stekkertje zodat je die er uit kunt halen en een andere kabel kunt aansluiten om dit te proberen?


De kabel is inderdaad niet met een stekkertje op het hoofdpunt aangesloten, maar met een kabeltje wat erin gaat (en ik dus niet los kan halen). Het is een oud huis met oude aansluiting. Een monteur heeft dit een aantal jaar geleden wel voor elkaar gekregen om het te laten werken.

Er is dus niets wat ik nu zelf kan doen dus?


Dan is er niets meer dat jij nu kan doen @Miramagda, als ik de lijn nu ook doormeet zie ik dat niets werkt. De enige oplossing die nu nog rest, is een monteur bij jou langs sturen. Ik ben zo vrij geweest om een monteur in te plannen voor morgenmiddag. Je krijgt de bevestiging nog per sms en e-mail. Komt de uitspraak niet uit, er zit een link bij om zelf te herplannen. 


@Jeroen_dB dank voor het inplannen van de monteur!