Skip to main content

Ik heb sinds kort ( twee dagen)  een andere zakelijke laptop en ik krijg geen internetverbinding, terwijl met mijn vorige zakelijke laptop ging dit probleemloos. Verder mijn andere apparaten, iPhone, iPad gaan prima, probleemloos.  Het probleem ligt bij deze laptop. ICT van mijn werk geeft aan dat dit aan mijn modem ligt? Ik durf niet te resetten, omdat ik bang ben dat ik dan juist ook problemen krijg met mijn andere apparaten. Wat is de oplossing en wat is wijsheid? 

Hallo @IngeM 

 

Heb je een Box 12 modem of een andere, zo ja welke en heb je ook extra WiFi punten?

 

Hieronder vast 2 mogelijke oplossingen voor een Box 12 en je probleem met de laptop, je moet daarvoor inloggen op de Box 12.
Echter werkt inloggen op de Box 12 soms niet op de standaard manier maar wel via deze link:
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
Anders kan je ook nog proberen of inloggen wel lukt via de Firefox, Safari of Edge browser,

 

1)

Het probleem met je laptop verbinding kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz, bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet (zie afbeelding onderaan, paars omcirkelde instelling).

Om dit aan te passen, ga naar de WiFi-instellingen in de Box 12, daar kan je bij de 5Ghz de Bandwidth aanpassen naar 80MHz.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan.

 

2)

Als optie 1 niet werkt kan je proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

 


Probeer jij die laptop via wifi te verbinden of met een netwerkkabel?

Waar loop je dan tegenaan / wat lukt er dan niet?

Worden er foutmeldingen gegeven?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Gebruik je ook andere wifi toegangspunten?


Beste GeSp,

 

volgens mij heb ik een box van KPN 12, zwarte kleur heeft deze en ja ik heb twee WiFi punten. Wat jij nu voorstelt durf ik niet te doen, daar ik er geen verstand van heb, kan iemand mij daarbij helpen? 


Beste wbj,

het is het verbinden met mijn laptop op WiFi. Wanneer ik mijn password intoets, dan pakt hij hem, maar geeft aan geen verbinding, met andere woorden mijn password is goed, maar het lijkt wel of er geen connectie gemaakt kan worden met mijn laptop. Alle andere apparaten zoals mijn iPad, twee iPhones en mijn vorige laptop gaven geen problemen. Ik heb op de eerste verdieping nog een WiFi-uit staan en op de begane grond, dus twee WiFi punten en ik heb de zwarte box volgens mij 12. Verder geen problemen met de verbinding. 

 


Beste IngeM,

 

Het is redelijk eenvoudig aan te passen, lukt het om in te loggen in het modem?
Kijk dan of je dat WiFi Settings scherm kunt oproepen en wijzig als eerst de bandwidth instelling (paarse omcircelde) naar 80 MHz.
Waarschijnlijk is dat al voldoende om je laptop te laten werken via WiFi.

 

Als iets niet duidelijk is maak er dan een afbeelding van en plaats die hier.


Beste GeSp, 

Kan deze verandering dan geen gevolg hebben voor de WiFipunten, één computer staat vast aangesloten op de modem (computer van mijn dochter) en de andere apparaten inzake WiFi?


Beste Inge,

 

Op vast aangesloten apparaten heeft dit helemaal geen invloed.
Van apparaten op WiFi heb ik nog nooit een melding gezien dat ze na aanpassen van die instelling niet meer werken, de WiFipunten blijven het ook gewoon doen.

Je kan altijd de instelling(en) weer terugzetten mocht je wel problemen hebben met andere apparaten.


Goedemorgen @IngeM en bedankt voor je bericht :)

Ik zie dat onze community je al goed op weg probeert te helpen, leuk om te zien. Is het met deze informatie nog gelukt om je nieuwe werk laptop te verbinden met je wifi netwerk?