Skip to main content
Beantwoord

ZDF website en app niet bereikbaar

• 9 februari 2025
  • 50 reacties
  • 1272 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025
wjb schreef:

Ratonesque schreef:

Dus niet de gebruikelijke melding die je krijgt bij een geoblock.

Welke melding is dan gebruikelijk bij een geoblocking?

Overigens heeft het er wel alle schijn van dat dit geoblocking betreft aangezien we meldingen van over de hele wereld zien maar geen enkele uit Duitsland zelf.

Daar lijkt het dan bijna wel op, ​@wjb. Kan jij dat zien dan trouwens? 

Je krijgt bij een geoblock een kreet als: "Dieser Video ist in ihrem Aufenthaltsland nicht verfügbar ".

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025
Ratonesque schreef:
wjb schreef:

Ratonesque schreef:

Dus niet de gebruikelijke melding die je krijgt bij een geoblock.

Welke melding is dan gebruikelijk bij een geoblocking?

Overigens heeft het er wel alle schijn van dat dit geoblocking betreft aangezien we meldingen van over de hele wereld zien maar geen enkele uit Duitsland zelf.

Daar lijkt het dan bijna wel op, ​@wjb. Kan jij dat zien dan trouwens? 

Je krijgt bij een geoblock een kreet als: "Dieser Video ist in ihrem Aufenthaltsland nicht verfügbar ".

Bron

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7648 reacties
  • 9 februari 2025

Hi allen! En ook ​@Valburg (ik heb jouw topic even samengevoegd met deze). Ik heb de vraag uitstaan of hier meer informatie over beschikbaar is en laat het hier weten zodra er een update is. 🙂

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025

Wel balen… ik keek er juist oude series via uitzendinggemist omdat ik geen tv heb

Het probleem speelt ook op apps, dus ook op Chromecast en smart-tv's, ​@Roos Elb.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

oh dat is dan nog extra balen als dat ook op tv en in apps is… 

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 9 februari 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3624 reacties
  • 9 februari 2025

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2025

ZDF werkt weer! 🙂

(geplaatst 9 februari om 17:26)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025
PeterG schreef:

ZDF werkt weer! 🙂

(geplaatst 9 februari om 17:26)

Ja! Klopt. Ik zie het net ook.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025
Roos Elb schreef:

Maar...sinds ongeveer anderhalf uur werkt het weer, ​@Roos Elb!

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 9 februari 2025
Ratonesque schreef:
Roos Elb schreef:

Dan werkte het bij jou eerder dan bij mij ​@Ratonesque . Bij mij sinds ongeveer 5 voor half 6.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025
PeterG schreef:
Ratonesque schreef:
Roos Elb schreef:

Dan werkte het bij jou eerder dan bij mij ​@Ratonesque . Bij mij sinds ongeveer 5 voor half 6.

O...misschien was het iets later, dat zou kunnen. Ik heb het gecheckt op de ZDF-app op de +Box. Er staat ook ongeveer hè.😃

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Heel fijn dat het weer werkt. Blijft het nog onduidelijk waardoor hij het niet deed...hahahah

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 9 februari 2025
Roos Elb schreef:

Heel fijn dat het weer werkt. Blijft het nog onduidelijk waardoor hij het niet deed...hahahah

Dat blijft in het digitale tijdperk vaak ook totaal onduidelijk, ​@Roos Elb!

Even dacht ik dat het voor gebruikers buiten Duitsland helemaal afgesloten was, maar niet dus!

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 280 reacties
  • 11 februari 2025
Sehr geehrte Zuschauerin, sehr geehrter Zuschauer,

Die ZDFmediathek war am vergangenen Wochenende zeitweilig aufgrund eines Hackerangriffs nicht erreichbar. Dieser Vorfall hat viele Nutzerinnen und Nutzer enttäuscht, die auf die vielfältigen Angebote der Mediathek zugreifen wollten.

Das ZDF hat jedoch sofort reagiert und alle notwendigen Maßnahmen ergriffen. Alle Angebote sind wieder verfügbar.

Wir bedauern die Unannehmlichkeiten, die durch diesen Vorfall entstanden sind, und danken Ihnen für Ihr Verständnis und Ihre Geduld.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Zuschauerservice

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 11 februari 2025
Paul.K schreef:
Sehr geehrte Zuschauerin, sehr geehrter Zuschauer,

Die ZDFmediathek war am vergangenen Wochenende zeitweilig aufgrund eines Hackerangriffs nicht erreichbar. Dieser Vorfall hat viele Nutzerinnen und Nutzer enttäuscht, die auf die vielfältigen Angebote der Mediathek zugreifen wollten.

Das ZDF hat jedoch sofort reagiert und alle notwendigen Maßnahmen ergriffen. Alle Angebote sind wieder verfügbar.

Wir bedauern die Unannehmlichkeiten, die durch diesen Vorfall entstanden sind, und danken Ihnen für Ihr Verständnis und Ihre Geduld.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Zuschauerservice

Aha...dus toch! Het had al veel weg van een hackeraanval...ik zei dat nog bij wijze van grap...was toch het geval dus, ​@Paul.K!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3624 reacties
  • 11 februari 2025
Ratonesque schreef:
Paul.K schreef:
Die ZDFmediathek war am vergangenen Wochenende zeitweilig aufgrund eines Hackerangriffs nicht erreichbar.

Aha...dus toch! Het had al veel weg van een hackeraanval...ik zei dat nog bij wijze van grap...was toch het geval dus, ​@Paul.K!

Dat geloof ik niet van. ZDF is verplicht een hackerattack aan te melden, maar ik lees nergens een melding erover. En juist in het weekend had ik een interessante docu-serie "Krieg der Zukunft” in het weekend gekeken in ZDF mediathek, alles zonder probleem (natuurlijk alleen toegankelijk via VPN, maar het is altijd zo geweest)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 11 februari 2025
TDN schreef:
Ratonesque schreef:
Paul.K schreef:
Die ZDFmediathek war am vergangenen Wochenende zeitweilig aufgrund eines Hackerangriffs nicht erreichbar.

Dat geloof ik niet van. ZDF is verplicht een hackerattack aan te melden, maar ik lees nergens een melding erover. En juist in het weekend had ik een interessante docu-serie "Krieg der Zukunft” in het weekend gekeken in ZDF mediathek, alles zonder probleem (natuurlijk alleen toegankelijk via VPN, maar het is altijd zo geweest)

Maar het ZDF meldt het toch zelf? Dat zullen ze wel niet verzinnen toch, ​@TDN? Misschien kan je door zo'n VPN de hack ook omzeilen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3624 reacties
  • 11 februari 2025
Ratonesque schreef:

Maar het ZDF meldt het toch zelf? Dat zullen ze wel niet verzinnen toch, ​@TDN? Misschien kan je door zo'n VPN de hack ook omzeilen?

Waar is een melding van ZDF? Behalve een email van ​@Paul.K en dat zei ik dat ik hem niet geloof, dat is waarschijnlijk een verzonnen grap van hem. Waar is een publieke melding? Zodat iedereen kan lezen?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 11 februari 2025
TDN schreef:
Ratonesque schreef:

Waar is een melding van ZDF? Behalve een email van ​@Paul.K en dat zei ik dat ik hem niet geloof, dat is waarschijnlijk een verzonnen grap van hem. Waar is een publieke melding? Zodat iedereen kan lezen?

Verrek, ik heb even gezocht, maar kan dat bericht ook zo snel niet vinden inderdaad. Maar waarom zou ​@Paul.K dat verzinnen dan? Die link in zijn bericht linkt wel naar het ZDF. Misschien kan hij even aangeven hoe hij hier aan komt, ​@TDN.

Overigens, Krieg der Zukunft kan je in de ZDF-app gewoon bekijken zonder VPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3624 reacties
  • 11 februari 2025
Ratonesque schreef:

Verrek, ik heb even gezocht, maar kan dat bericht ook zo snel niet vinden inderdaad.

ZDF als aanbieder van digitale dienste moet verplicht een attack aanmelden bij BSI en ook zijn gebruikers informeren over mogelijke leks van gebruikersnaam/wachtwoord. Zoiets vergelijkbaar met meldingsplicht bij AP in Nederland.

Stel je voor, dat NPO gehackt wordt en zijn diensten zijn niet te bereiken en in sites als tweakers.net of security.nl geen bericht erover te lezen is? Is het wel denkbaar? In vergelijkbare tech-sites in Duitsland is geen woord te lezen.

Ratonesque schreef:

Overigens, Krieg der Zukunft kan je in de ZDF-app gewoon bekijken zonder VPN.

Kan zijn dat docu-serie geen geo-blocking kent, maar normale series of films kan je alleen met een IP adres uit Duitstalige landen bekijken.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 11 februari 2025

Kan zijn dat docu-serie geen geo-blocking kent, maar normale series of films kan je alleen met een IP adres uit Duitstalige landen bekijken.

Klopt, ​@TDN. Over het algemeen is het zo dat docu's vaker zo te bekijken zijn, en series en films minder vaak, hoewel bijvoorbeeld Tatort ook zonder VPN te bekijken is.

Stel je voor, dat NPO gehackt wordt en zijn diensten zijn niet te bereiken en in sites als tweakers.net of security.nl geen bericht erover te lezen is? Is het wel denkbaar? In vergelijkbare tech-sites in Duitsland is geen woord te lezen.

Nee, er valt niets over te vinden inderdaad. Maar hoe komt  ​@Paul.K daar dan bij? Het lijkt net alsof hij een vraag aan de publieksservice van het ZDF gesteld heeft. Maar goed, er staat verder geen uitleg bij.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 280 reacties
  • 12 februari 2025

@Ratonesque het klopt dat ik contact heb gehad met zdf en dat was wat ik terug kreeg van hun. Ik dacht ik deel het even.

zuschauerservice@zdf-service.de

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1184 reacties
  • 12 februari 2025
Paul.K schreef:

@Ratonesque het klopt dat ik contact heb gehad met zdf en dat was wat ik terug kreeg van hun. Ik dacht ik deel het even.

Aha...ik dacht al zoiets. Nou ja, dan is het dus gewoon zo, als ze het zelf zeggen. Het had er ook veel van weg. Opgelost! Bedankt voor de aanvulling, ​@Paul.K.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3624 reacties
  • 12 februari 2025
Paul.K schreef:

Waarom zou ZDF iets zeggen wat niet waar is? Deze website is hetzelfde als allestoring.nl

https://allestörungen.de/stoerung/zdf/

Ze hebben gewoon hun geo-filter fout ingesteld en was voor buitenlandse gebruikers bijna 1 dag onbereikbaar. Voor Duitse gebruikers geen storing, als het een hackerattack was, is de service voor iedereen niet te bereiken.

Reageer