Skip to main content

Na terugkomst van mijn vakantie had ik een notificatie ontvangen dat mijn modem was ge-update met software versie SGE1000060E.

 

Het gevolg is geweest dat mijn WIFI snelheid enorm is gedaald van ruim 600 Mbps naar 70. Bedraad haal ik nog wel de snelheid zoals het contract bepaald.

 

In het netwerk zijn 6 SuperWifi punten opgenomen die opnieuw zijn toegevoegd en voorzien zijn van de laatste firmware.

 

Wie kan mij helpen?

 

Groet Patrick

 

 

 

In de modem kan je zien of je telefoon of laptop aan 2.5 ghz of 5 ghz wifi gekoppeld zit.

Ik liep zelf ook tegen het probleem aan  mijn telefoon koppelde continu aan 2.5 ipv 5ghz.

Ik heb eerst mijn wifi op de modem naar default terug gezet en toen weer aangepast. Dat hielp een beetje. Maar niet genoeg. Daan heb ik mijn super wifi punten volledig gereset en via de thuis app weer toegevoegd daarna geen problemen meer gehad.


Sinds gisteren heb ik m’n superwifi punten vervangen door superwifi 2. Het verschil is aanzienlijk. Eerst zat ik op 300 en nu 600-700 mbps. Echter de 4 SuperWifi 2 krijg ik maar niet zichtbaar in de KPN Thuis app.

 

Alles ook gereset en de instructies op de Thuis app gevolgd maar hij kan ze niet vinden terwijl de lampjes overal op groen staan. 
 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Working4Tomorrow, dat is wel een flink verschil inderdaad.
Ik zie in sommige topics voorbij komen dat het beter werkt als je je eerste superwifi bekabeld en het wifi op de box12 uitzet. Kun je dat eens proberen?

Wellicht heb je ook nog iets aan deze topics?
 

 


Inmiddels heb ik de SuperWifi punten eruit gegooid de KPN BOX 12 gereset. Aansluitend heb ik een viertal SuperWifi 2 punten geïnstalleerd. Het Wifi netwerk is enorm stabiel geworden en heb overal een download snelheid van 600-700 Mbps.