Skip to main content

Sinds een week heb last van een zeer lage upload snelheid (0.1mbps). Ik heb al diverse keren via de chat geprobeerd, maar zij laten mij steeds het zelfde proberen. Dingen die ik al geprobeerd heb zijn:

 

- wifi manager

- harde reset

- harde reset met alle apparaten losgekoppeld

- metingen gedaan via wifi, via wifi met alle apparaten losgekoppeld, metingen rechtstreek via netwerkkabel, metingen via netwerkkabel met alle apparaten losgekoppeld. Allemaal dezelfde resultaten ( ongeveer 90mbps download en 0.1mbps upload )

 

Via de chat zeggen ze dat ze niks vreemds doormeten maar ik vermoed dat het toch aan de binnenkomende lijn ligt. Overweeg om te gaan overstappen als het probleem niet snel is opgelost.

 

Is er iemand die nog tips voor mij heeft

Ik mocht de gelukkige zijn om het op te lossen, toevallig! ARGUS er aan en speedtest gedaan, sync kwam mooi op 111/33 maar data ging moeizaam en was dus al snel duidelijk. Dit is inderdaad 1 van de lastige problemen om als KS medewerker achter te komen, eigenlijk helemaal niet. Alleen door ons als monteur goed te constateren met ons meetapparatuur. Repro mocht niet baten maar inderdaad met een makkelijke oplossing als een poortwissel op kunnen lossen. Modem was tevens perfect in orde! 😋

@Brian 2211, nog bedankt voor de ice tea green haha.

Tof! Hoor vaker dat er een monteur op bezoek is geweest maar ben altijd wel benieuwd naar de stappen die deze genomen heeft om het probleem te constateren en te verhelpen. Toevallig wel dat je ook hier actief bent! 


Ik mocht de gelukkige zijn om het op te lossen, toevallig! ARGUS er aan en speedtest gedaan, sync kwam mooi op 111/33 maar data ging moeizaam en was dus al snel duidelijk. Dit is inderdaad 1 van de lastige problemen om als KS medewerker achter te komen, eigenlijk helemaal niet. Alleen door ons als monteur goed te constateren met ons meetapparatuur. Repro mocht niet baten maar inderdaad met een makkelijke oplossing als een poortwissel op kunnen lossen. Modem was tevens perfect in orde! 😋

@Brian 2211, nog bedankt voor de ice tea green haha.

Tof! Hoor vaker dat er een monteur op bezoek is geweest maar ben altijd wel benieuwd naar de stappen die deze genomen heeft om het probleem te constateren en te verhelpen. Toevallig wel dat je ook hier actief bent! 

Ik heb tevens ter preventie ook nog de platte telefoonkabel vervangen voor een UTP kabel met PB doos er aan, gel doosje er om in de kelder en hopsakee haha. Rondje van de zaak noemen we dat dan.