Skip to main content

Beste allemaal,

Op advies van een bekende wilde ik graag glasvezel van KPN. Op 25 november ben ik verhuisd en een maand eerder had ik glasvezel internet aangevraagd. Geen probleem, snelle bevestiging en apparatuur werd snel gestuurd. Er was glasvezel beschikbaar en de website vertelt dat de aansluiting door KPN wordt geregeld. TOP!!

Het was 25 november… niets… geen aansluiting, niets gehoord…. om een lag verhaal kort te maken. Ik heb veel gebeld en gechat en tot op heden….. niets…

KPNnetwerkNL kan mij niets vertellen. Er is wel een man in de voortuin geweest om de te meten van straat tot aan de woning. Dat is inmiddels ook 2,5 weken geleden.

KPN verwijst mij door naar NetwerkNL. Ik krijg er een punthoofd van. Ik zou het niet eens erg vinden als KPN zou zeggen dat het op 10 januari wordt geregeld (al zijn ze dan in het voortraject niet eerlijk geweest)… maar niemand geeft duidelijkheid of geeft verantwoordelijkheid.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ben ik te ongeduldig? Tips?

 

 

PS Inmiddels wel zo'n 4G kastje gekregen, waardoor ik IETS kan maar niet alles wat ik zou willen.

Zat de aansluiting al wel in huis?

1 van deze kastjes?

Zo nee, dan denk ik dat er iets mis gaat met de communicatie van de aanner van KPN Netwerk NL. Die had met jou contact moeten opnemen voor een afspraak om de kabel binnen te brengen en af te monteren. 

 


Nee, geen aansluiting in huis. Blijkbaar weet men daar ook van, maar niemand kan me vertellen wanneer werkzaamheden plaats gaan vinden. 


Hoi @dbuijsen79 . Welkom op het forum.

Jammer dat het allemaal zo onduidelijk is. Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 


Ik heb mijn profiel verder aangevuld


Hoi @dbuijsen79 . Welkom op het forum.

Jammer dat het allemaal zo onduidelijk is. Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

Ik heb het profiel aangepast!


@dbuijsen79 Het wachten lijkt inderdaad op KNPNetwerk.  De order staat verder klaar maar kan niet geleverd worden vanwege het ontbreken van de fysieke verbinding.

Ik heb via een ticket navraag gedaan. Ik vrees dat het antwoord gaat zijn: We zullen KPN netwerk zullen moeten afwachten maar ik kan het op z'n minst proberen. 

Wat zegt KPN netwerk precies, als je daar contact mee zoekt? 


Dat ze kunnen dat de er nog niets is ingepland en dat ze niet kunnen zeggen wanneer dat gebeurt. 1 persoon heeft via de chat gezegd dat de offerte van de aannemer duur is. Maar daarna is daar niet meer over gesproken. Momenteel al een maand niets. 


Ai, dan vrees ik dat ik helemaal niks kan doen. Ondanks dat er KPN in hun naam staat is het wel een afzonderlijk bedrijf met eigen regels en planning. Pas als de infrastructuur gereed is, komen wij min of meer in beeld :-(  Ik hoop dat ze snel met een update komen.


En zo... gebeurt er niets. Kan ik nog van m'n abonnement af wat niet is ingegaan? Anderhalve maand niets vind ik te veel. 


Dat kan ik goed begrijpen. De annuleringstermijn gaat in op het moment van actieve diensten. Ik begrijp dat jij die helaas nog niet hebt.

Je kunt hiervoor het beste bellen met 0800 0402 en het woordje opzeggen inspreken. 


Ik heb wel een tijdelijk noodkastje, 4G modem. Dit telt niet mee als actieve dienst?


Nee hoor, dit is maar een noodoplossing.   Als ik het idee had dat ik dit nog kon beïnvloeden had ik uiteraard m'n best voor je gedaan. Ik kan wel begrijpen dat dit te lang duurt.Â