Skip to main content

Goedenmiddag,

 

helaas heb ik na nu 8 maanden klant te zijn erg slecht WiFi ontvangst in huis.

in de meterkast hangt de experiabox v10a.

op de 1e verdieping haal ik nog maximaal 10 mbit WiFi (heb een 50mb glasvezel) en op de 2e verdieping helemaal geen WiFi.

nu heb ik meermaals de WiFi manager geprobeerd en hier komt steeds uit dat ik contact moet opnemen. Telefonisch kom ik helaas niet verder, behalve erg dure oplossingen (minimaal 150 euro voor een versterker)

 

is er verder niks mogelijk vanuit jullie?

Is het anders op zijn minst mogelijk de xperiabox v10a voor een degelijker modem te vervangen? De v10 of 12? Sinds ik de 10a heb is het namelijk echt heel erg achteruit gegaan


Een ander modem zal niet zoveel helpen. De wifimanger biedt eigenlijk altijd uitkomst. U moet dit zorgvuldig doen.  Zorg ervoor dat de verbinding niet wordt verbroken. Als u op de 1ste  verdieping 10 Mbt/s heeft hoeft u natuurlijk niet meer naar de 2de etage te gaan.  U blijft dan gewoon 5 minuten wachten want onder de 20Mbt/s krijgt u de experia wifi's die bekabeld moeten worden aangesloten. 


 

Een ander modem zal niet zoveel helpen. De wifimanger biedt eigenlijk altijd uitkomst. U moet dit zorgvuldig doen.  Zorg ervoor dat de verbinding niet wordt verbroken. Als u op de 1ste  verdieping 10 Mbt/s heeft hoeft u natuurlijk niet meer naar de 2de etage te gaan.  U blijft dan gewoon 5 minuten wachten want onder de 20Mbt/s krijgt u de experia wifi's die bekabeld moeten worden aangesloten. 

Bedankt voor het antwoord. WiFi manager al 6x gedaan. Maar elke keer krijg ik aan het einde dat er nog 3 vragen zijn.

eerste vraag is of er een WiFi versterker op dit moment gebruikt wordt.

als antwoord geef ik nee aan en dan zegt die meteen van neem contact op want het probleem lijkt lastiger dan gedacht.

haal op de 1e verdieping nu maar 2mbit van de 50. Dus zeker veel lager dan zou moeten maar toch kom ik niet verder


Balen dat het niet werkt. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Komt vast goed. 


Dit is trouwens de melding van de WiFi manager, meteen alles ingevuld. Hoop dat er gauw iemand van KPN kan helpen


Dag @Petersje. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je met de WiFi Manager niet verder komt. Je geeft aan dat je met een glasvezelabonnement van 50Mbit/s op de eerste verdieping nog slechts 10Mbit/s haalt en op de tweede verdieping geen signaal hebt. De WiFi Manager zou dan, voor zover ik weet, uit moeten komen op een gratis WiFi-monteur of gratis Experia WiFi's (mits je deze nog niet hebt). Het lijkt bijna alsof niet goed geregistreerd wordt dat je nog géén WiFi-versterkers hebt. Ik ga voor je kijken of ik die alsnog voor je kan regelen. Ik houd je op de hoogte.


Bedankt voor de reactie!

helaas krijg ik die optie niet, na nu 15x geprobeerd te hebben de moet maar opgegeven helaas.

Dag @Petersje. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je met de WiFi Manager niet verder komt. Je geeft aan dat je met een glasvezelabonnement van 50Mbit/s op de eerste verdieping nog slechts 10Mbit/s haalt en op de tweede verdieping geen signaal hebt. De WiFi Manager zou dan, voor zover ik weet, uit moeten komen op een gratis WiFi-monteur of gratis Experia WiFi's (mits je deze nog niet hebt). Het lijkt bijna alsof niet goed geregistreerd wordt dat je nog géén WiFi-versterkers hebt. Ik ga voor je kijken of ik die alsnog voor je kan regelen. Ik houd je op de hoogte.

 


Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Anno 2020 ga je het niet meer redden met alleen een modem. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht.  Kpn helpt je daar mee door gratis versterkers te geven die bekabeld moeten worden aangesloten op de experiabox. Die krijg je als de snelheid onder de 20Mbt/s 

laten we het hopen dat kpn kan helpen, die nieuwe WiFi manager werkt hier gewoon niet, behalve contact opnemen. Aan de telefoon zeggen ze dan weer, ja gebruik de WiFi manager. De WiFi manager zegt neem contact op met kpn😅


@Petersje Ik lees dat @Natasja Iets voor je gaat proberen te regelen. Komt goed.


Goed nieuws, @Petersje! Een collega van een achterliggende afdeling heeft je twee gratis Experia WiFi's toegestuurd. Deze worden afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je ontvangt een sms’je als ze voor je klaarliggen. :slight_smile:


Hallo @Petersje. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je de Experia WiFi's inmiddels ontvangen? En merk je verbetering? 


Reageer