Skip to main content

Mijn glasvezel internet is echt slecht ik heb al heel wat keren gebeld heb veel wegval is al een aantal keer een monteur bij geweest alles is al vervangen ik heb een post punt aan huis mijn internet moet het altijd doen ik heb een video deurbel en de tv en tel die het vaak niet doen heb ook al versterker er tussen het is waardeloze troep waar je veel voor betaald zuper slecht ik hoop dat kpn het deze maand nog verhelpt dat ze nu eindelijk naar het glasvezel gaan kijken echt mensen neem geen glasvezel het is waardeloos het zal mij niks verbazen dat ik door slecht internet mijn baan ga kwijt raken mvg danielle kastelijn

Hoi @Daantje230580 . Welkom op het forum.

Wat vreemd en vervelend dat glasvezel bij jou niet goed werkt. Wat is er precies aan de hand dan? Valt alles uit? En zie je dat dan ook op het modem of het glasvezelkastje?

Of gaat dit om wegvallend wifi? 


Alles vald stil tv beeld deurbel camera ik kan mijn psketten dan niet scannen mijn binnen deurbel doet het niet heb dan geen internet op de tabled het duurt kort maar het is zo vaak en ik heb al een kpn versterker het vald vooral weg wanneer er zwaar verkeer door de straat rijd het is zo iritand ik heb een paket ophaal punt aan huis dan is het echt heel vervelend heb nu ook weer kabels in huis op de grond liggen ze hebben ze niet door de muur meer gedaan echt lelijk ben er niet blij mee aan de modum is niks te zien een de glasvezel kasje ook niet ze hebben alles al vervangen maar het probleem blijft 


... aan de modum is niks te zien ...

De 5 groene lampjes blijven gewoon alle 5 groen branden? 


Het is opgelost ik heb er twee jaar last van gehad er zijn monteurs bij mij geweest heb twee versterkers gekocht en alles is vervangen en toen kwamen ze  er achter dat ik 2 ip adressen aan stonden 1 met internet en 1 zonder internet die zwitste in elkaar om nu gaat alles super snel heb de kosten van de monteurs terug gekregen daar ben ik tevreden mee


Zelf ook ooit problemen ondervonden met de glasvezel verbinding, hiervoor is toen ook een monteur langs geweest welk de 2 glasvezels heeft doorgemeten, hij heeft mij toen op de vezel gezet met het beste signaal (verschillen waren minimum), maar het probleem hield aan, uiteindelijk bleek de MBIX in de wijkcentrale het probleem, daarna geen problemen meer gehad tot iemand naast de wijkcentrale een schutting ging plaatsen, toen had de hele wijk geen glasvezel meer 🙂 er waren bij het plaatsen van een paal iets van 100 vezels beschadigd.

 

Tip:

  • Kijk op het kastje (NTU) waar de oranje glasvezel binnen komt of alle ledjes branden, zijn er bij mij 3 (voeding, signaal en communicatie (deze knippert)).
    • Voeding led aan en het communicatie led is niet actief, dan krijg je geen signaal vanuit de wijkcentrale → KPN bellen.
  • Kijk of de (KPN of eigen) modem een IP adres toegewezen krijgt na een reboot (het ip adres kan je ook in de mijn KPN omgeving bij internet terug vinden onder Producten → Thuis → IP-adres en vergelijken als je inlogt in de modem (WAN connectie)) 
  • Doe een speedtest (Ookla pak ik meestal) en doe de test met een vaste lan verbinding (geen wifi verbinding), kijk naar de ping tijd (bij mij meestal rond de 3mSec) en de download/upload snelheid.  De Download is meestal net boven wat je heb besteld en de upload schiet vaak ruim boven de bestelde speed.

Dit is voor mij meestal wel een redelijk goede indicator of de verbinding goed is. 

Â