Skip to main content

Sinds wij verhuisd zijn een en al ellende met onze internetverbinding. Door KPN monteur aangesloten, die ons tevens super WIFI adviseerde, omdat dit veel mogelijke problemen zou voorkomen. Maar wat een drama. Urenlang met de klantenservice aan de lijn. We hebben last van haperende tv, waardoor film kijken niet gaat. Nieuw tv ontvanger gekregen. Is iets beter geworden, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Tevens een nieuwe router, maar hierdoor is het probleem alleen maar verergert. Nu nauwelijks tot geen internetverbinding meer mogelijk. Medewerkers van de KPN komen niet verder dan te zeggen dat zij het ook niet weten, dat zij hun best doen, maar ook niet meer te kunnen doen. Dat zal allemaal wel, maar het probleem moet gewoon opgelost worden KPN. Ik heb niets aan sympathie, maar aan concrete oplossingen. Na de zoveelste medewerker gesproken te hebben, werd ons doodleuk medegedeeld dat we de oplossing maar op internet moesten zoeken. Beste KPN, dat is nu juist het probleem... We hebben nauwelijks tot geen internetverbinding. Dan wordt zoeken op internet lastig. Vervolgens kwakt de medewerker van de KPN de hoorn er op. Dat is klantenservice 2.0. Vandaag wederom met KPN gebeld. Zij konden er ook niets aan doen en ik moest maar een KPN monteur laten komen. En je wilt het niet geloven, maar die kosten zouden voor onze rekening komen. Nou KPN, dacht het niet. We betalen maandelijks een hoop geld voor iets wat nu niet goed werkt. Jullie horen dit gewoon netjes en correct op te lossen. Niets meer en niets minder. Ons advies... Neem GEEN KPN. 

Hi Marco, welkom op het forum. 

Dit verloopt zeker niet zoals wij, en jullie gok ik ook, hadden voorzien en gehoopt. Voordat ik hier iets zinnigs over kan zeggen zou ik me eerst willen verdiepen in alles wat er tot nu toe is gebeurd. Nog even voor mijn duidelijkheid: gaat het hier om WiFi of ook om computers/laptops die met een kabel zijn verbonden? En is de televisieontvanger ook met een kabel aangesloten op de Experiabox? Of is dit met de draadloze adapters gedaan? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.


De router is verbonden middels super WIFI. Films kijken lukt nauwelijks, omdat het beeld hapert. Ook het internet werkt niet goed. Om sommige apparaten is de router helemaal niet te zien en bij andere wel, maar is de ontvangst zeer matig.


Hoe is de tv ontvanger aangesloten? Dit moet in beginsel gewoon met een kabel. Er zijn alternatieven, maar indien dat niet werkt --> kabel. Begrijp ik het goed dat de tv ontvanger via de SuperWifi is aangesloten?


Nee, die is volgens mij bekabeld.


@Marco71, bedankt voor de gegevens en informatie! Als ik een meting uitvoer zie ik dat de tv-ontvanger aangesloten is op een switch en die is weer aangesloten op de superwifi en deze superwifi op je Experia Box. Om het een en ander uit te sluiten zou ik graag willen testen hoe de tv-ontvanger werkt wanneer deze direct bekabeld aangesloten zit op de Experia Box, zonder superwifi of switch er tussen. Zo kunnen we het probleem beter achterhalen.

Daarnaast kan je ook proberen om eerst de switch aan te sluiten en daarop de superwifi, tv-ontvanger en andere apparaten. Dus Experia Box--> Switch --> versterker en tv ontvanger en andere apparaten.


@Marco71, ik heb geen reactie meer gehad. Ik hoor graag of ik je nog kan assisteren hierbij!


Na diverse telefoontjes met KPN uiteindelijk een monteur aan de lijn gehad. Die wist snel het probleem te traceren. Boven hebben wij een wifi versterker van de KPN staan. Dit was kennelijk de veroorzaker van alle problemen. Nieuwe wifi versterker gekregen en problemen eindelijk opgelost.


We bleken toch niet gek te zijn... Alleen heel erg jammer hoe eea is gelopen en hoe wij behandeld zijn.


Fijn om te horen dat het alsnog opgelost is voor jou @Marco71 !


We bleken toch niet gek te zijn... Alleen heel erg jammer hoe eea is gelopen en hoe wij behandeld zijn.

Hopelijk komt er wel een interne evaluatie van dit geval. Zeker gezien de manier waarop de klantenservice met dit probleem om is gegaan. Jammer genoeg hoor je dit soort verhalen veel te vaak. Je zou zeggen dat het bij KPN toch langzamerhand duidelijk moet zijn dat het goed fout zit bij de aansturing van de klantenservice. Meestal heeft het te maken met een maximale tijd die een telefoontje mag duren. Er zijn zelfs gevallen bekend dat een klant aan de telefoon hoorde dat er door een manager gezegd werd 'ophangen'. Dat is zo jammer en een verkeerde manier van beleidsvoering. Maar ja.... aandeelhouders hè..


Reageer