Skip to main content

Bij mij is het ook zo dat sinds een aantal dagen er een zeer slechte verbinding is via de wifi.

De apparaten verbinden niet automatisch meer met het netwerk en moet ik steeds handmatig aanmelden of overschakelen naar andere netwerknaam, bijv gastnetwerk.

Ook hier al aantal malen gereset en ingelogd op modem maar alles zou moeten werken.

Graag jullie hulp/advies

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt. 

Hoi @Frits Aarts ,

Merk je bekabeld ook uitval?Welk modem heb je?

 


Beste 197108,

bekabeld heb ik geen last; enkel de tv is bekabeld.

volgens mij heb ik de V12 box


@Frits Aarts ,

Welke apparaten zijn allemaal via wifi aangesloten?Heb je ook wifi versterkers o.i.d.?


Ik heb in het hele huis 3 superwifi punten van kpn zelf en tot vorige week nergens last van gehad.


Het is ook zo dat bij terugkijken van een programma dit hokt en stoot. Is dus niet alleen WiFi.

van alles al geprobeerd; WiFi optimalisatie, laten resetten en optimaliseren; niets helpt 


Hoi @Frits Aarts ,
Kun je eens 2 superwifi punten proberen?3 punten+ de WiFi vd Box 12 is voor veel huizen echt teveel.Zorg dat beide punten minstens 3 meter vd Box 12 af staan.

 

Heb je TV+?

 


Ik heb op 3 verdiepingen een wifipunt staan.

op de begane grond staan er twee, beiden meer dan 3 meter van de box zelf.

in deze configuratie werkte het al meer dan een jaar .

Uiteraard heb ik ook tv; dat werkt prima, behalve het terugkijken van programma’s, dat stokt en geeft een blokjesbeeld


@Frits Aarts,

Zou je deze opstelling kunnen neerzetten?:

Begane grond: Enkel WiFi vd Box 12

1e verdieping: Één SuperWiFi.

2e verdieping: Ook één SuperWifi

 

Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

 

Met TV+ doel ik op de Sagemcom DIW7022 TV- ontvanger.Heb je die?Of een ander type?

Bij de DIW7022 is het een bekend probleem dat terugkijken problemen kan geven.


Dat met de WiFi maakt geen enkel verschil.

het tv ding is een arris.

ik snap alleen niet waarom het veranderen van de setup zou moeten werken als dit al een jaar gewerkt heeft.

zijn er veranderingen of updates geweest?


Hoi @Frits Aarts, of er updates zijn en wat deze doen kan je zien in Product Updates. Maar in dit geval lijkt dat er niets mee te maken te hebben.

Dat het een jaar gewerkt heeft zegt ook niets, er kunnen ook dingen in de omgeving veranderen waardoor jouw netwerk beïnvloedt wordt. Wifi gaat natuurlijk door de lucht en is daardoor gevoelig voor omgevingsfactoren. Een netwerk van buren kan op die manier invloed hebben op jouw netwerk. 

Heb je in de wifi instellingen van de Box 12 en de SuperWifi punten al eens gekeken naar het kanaal waar op wordt uitgezonden? Het kan zijn dat het een druk kanaal is, mogelijk zijn er rustigere kanalen bij jou. Als je die wijzigt kan dat jouw verbinding verbeteren.

Zie ook dit artikel voor meer tips over het verbeteren van de Wifi verbinding: 

Â