Skip to main content

Sinds kpn ons modem vervangen heeft, hebben wij nog nooit zo slechte WIFI gehad in huis. Elke maand dik betalen voor je abonnement aan KPN maar service ho maar. Meerdere malen gebeld met kpn voor een oplossing maar het enige wat ze doen is je instelling in het modem veranderen, helpt voor geen meter. Of je moet de Speedtest doen via een app, maar dan moet je wel WiFi hebben en dat is dan juist het probleem er is geen WiFi. Na twee jaar dit gezeik ben ik eigenlijk wel helemaal klaar met dat KPN!!!!! Had ze toch beter ingeschat wat product en SERVICE betreft. Ben benieuwd of ik nu via deze weg wel eens geholpen wordt.

Hoi @DMNB en welkom op het forum! Er is dus helemaal geen wifi, nergens in huis en op geen enkel apparaat? Ik neem aan dat je aangeraden is om de Wifi Manager te gebruiken, het lukt ook niet om deze te doorlopen als je op de plekken in huis blijft waar nét wel een wifi signaal is? Ik ben benieuwd! 


Hoi Sanne, 

nee het is gewoon 1 drama dit hele gebeuren bij kpn. Wij bellen al niet eens meer als de WiFi weer helemaal weg is, we kunnen het riedeltje wel dromen als we weer bellen. Wij zoeken nu zelf maar naar een oplossing aangezien kpn niks kan betekenen. Misschien  beter om een andere provider te nemen ofleggen we zelf een WiFi punten aan in huis. Heb begrepen van mensen als je dat doet je nooit last heb van storing bij KPN. 


Ik ben dan toch benieuwd welk modem je hebt en waar staat ie? Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login bij slecht Wi-Fi krijg je vaak 2 Wi-Fi versterkers gratis.


Wij bellen al niet eens meer als de WiFi weer helemaal weg is, we kunnen het riedeltje wel dromen als we weer bellen.

Dit is geen telefonische ingang, dus hopelijk wil je via deze weg nog een poging wagen. :hugging: Zo ja, wil je dan laten weten welk riedeltje je dan al vaak doorlopen hebt en of dit na afloop helemaal niet voor verbetering heeft gezorgd, of dat de verbetering van tijdelijke aard was? Dan val ik niet in herhaling. Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum. Dan pak ik het verder met je op! 

Zo niet, dan respecteer ik dat uiteraard ook. Mocht je tips nodig hebben over wifi punten, dan kun je hier ook een nieuw topic voor starten. Er zijn een heleboel gebruikers op het forum die je hier vast mee kunnen helpen. :slight_smile: 


Sanne,

We lopen het volgende riedel na. WiFi tester( maar dat gaat niet als er geen WiFi is) bellen met kpn, modem experia box v10 uitzetten, resetten, frequentie wordt door kpn aangepast van het modem, WiFi versterkers (boven en beneden) aan en uitzetten, resetten. 4 a 5 keer een monteur langs geweest om het probleem “ op te lossen” dit alles is altijd maar van tijdelijk duur en valt de WiFi weer gewoon weg. Of heel erg langzaam. Het modem hangt in de meterkast, is hier gemonteerd door een monteur. Onze oude modem hing hier ook altijd en nooit problemen met het WiFi, zelfs niet in de tuin. Maar toen kregen wij een betere modem van kpn en is de ellende begonnen. Denk dat dit nu al zo 2 jaar duurt.


Waarom is dat modem überhaupt vervangen dan? Was het kapot? En welke versie was dat dan die wel goed wifi gaf?


Geen idee waarom de oude is vervangen, volgens kpn was deze nog beter.


Sanne,

We lopen het volgende riedel na. WiFi tester( maar dat gaat niet als er geen WiFi is) bellen met kpn, modem experia box v10 uitzetten, resetten, frequentie wordt door kpn aangepast van het modem, WiFi versterkers (boven en beneden) aan en uitzetten, resetten. 4 a 5 keer een monteur langs geweest om het probleem “ op te lossen” dit alles is altijd maar van tijdelijk duur en valt de WiFi weer gewoon weg. Of heel erg langzaam. Het modem hangt in de meterkast, is hier gemonteerd door een monteur. Onze oude modem hing hier ook altijd en nooit problemen met het WiFi, zelfs niet in de tuin. Maar toen kregen wij een betere modem van kpn en is de ellende begonnen. Denk dat dit nu al zo 2 jaar duurt.

Sanne is vrij, dus vandaar dat ik reageer.

Helder, dus we hebben wel al een paar keer een monteur langs gestuurd. Dat moet toch doorgaans wel tot een oplossing leiden. Zoals je kunt begrijpen is het op dit moment wat lastiger om een monteur te sturen. Dus het modem is 2 jaar geleden vervangen en sindsdien problemen. Heeft 1 van die monteur het nieuwe modem wel een keer vervangen om uit te sluiten of het aan het nieuwe modem ligt?


Hallo, ja die is reeds ook al een keer vervangen. Metingen in huis gedaan door monteurs, die dan zegge. Dat het goed moet zijn. Dat is dan ook even zo maar daarna valt het gewoon weer weg.


Is het alleen wifi wat weg valt? Blijft het bekabeld wel allemaal werken?


Ja het is alleen de WiFi die steeds weg valt, bekabelt blijft het allemaal werken en hebben we ook geen problemen mee.


Goed om te zien dat het bekabeld wel blijft werken. Dan zouden we het toch op moeten kunnen lossen. Ik zie dat je een V10 hebt en gebruik maakt van Experia Wifi's. Jouw V10 staat in de meterkast. Staat daar ook een Experia Wifi naast? Heb je de beide Experia Wifi's bekabeld aangesloten? 


Ja beide zijn bekabeld aangesloten


Top. Een van de Experia Wifi's staat ook bij het modem in de buurt? Nadat de monteurs langs waren geweest was het dus even goed, daarna viel de wifi weer weg of was het traag. Ook na het doorlopen van de Wifi Manager bleef het tijdelijk goed? Weet je nog hoe lang het goed bleef? Wifi verandert constant, ook al verander jij er niks aan. Als je buren van wifi kanaal wisselen en het daardoor drukker wordt op jouw kanaal bijvoorbeeld, kan het voor trage of wegvallende wifi zorgen. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit elke week plaatsvind bijvoorbeeld, vandaar de vraag hoe lang het goed gaat. De wifi is dan overal in huis traag en valt weg? Dan weet ik beter wat er precies gebeurt in je wifi verbinding. 


Reageer