Skip to main content

Hallo

Ik heb contact gehad over de slecht super wifi. Een monteur is geweest maar het probleem niet verholpen. Er volgde wel een rekening van 60 euro. Die later terug getrokken is.

Ik heb een aantal vragen.

  • Is 35MBit het max wat je mag verwachten Van superwifi.
  • Hoe kun je in contact komen met iemand die er wel verstand van heeft bij de KPN.
  • Het vaste netwerk is wel 90 tot 100MBit
  • De afstand tussen de twee super Wifi punten is minder dan 10 meter.

Al diverse malen de manager gebruikt in de meeste gevallen wordt het de eerste keer slechter en daarna kom je weer op 35.

De TV is nu wel storings vrij en groene ledje is op beide super Wifi aan.

Wel vreemdt dat de klanten nu de storing op moeten lossen voor de KPN

Ing Frans van Duijnhoven.

 

 

35 mbps is voor WiFi een prima snelheid. Je verliest natuurlijk altijd snelheid zodra je draadloos gaat werken, hoeveel dat scheelt per situatie. Vreemd met dt kan trouwens echt niet maar dat terzijde; wat bedoel je er precies mee dat het vreemd is dat jij zelf een storing op moet lossen? Kun je dat nader toelichten?


@Hurkie03 wat levert de fourstack op jou adres

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/


Waarmee wordt de test uitgevoerd? Met één of meerdere devices? Op 2.4Ghz of 5Ghz? Enz.


Hier haal ik ca. 100 Mbps via Superwifi (beneden en bovenverdieping), op zowel telefoon (iPhone) en Macbook.

Je zou eens kunnen proberen om je Superwifi punten uit te zetten en dan de wifi van het modem te gebruiken om te zien of de snelheid verandert. Je hebt dan zo min mogelijk overhead.

Welk apparaat gebruik je om de snelheid vast te stellen en hoe doe je dat? Als dit bijv. een oudere telefoon of netwerkkaart is die geen hogere snelheid ondersteund dan kom je ook niet verder natuurlijk.

Uit eigen ervaring, ik heb een keer een Wifipunt weggehaald uit het netwerk. Boven had ik toen wel wifi maar de snelheid zakte enorm in. Wifipunt weer aangezet en alles was weer als vanouds.
Ook het Wifipunt verplaatsen wil wel eens helpen heb ik gemerkt (van de ene kant van het bureau naar de andere kant). Het lampje was in beide gevallen wel groen maar de plaatsing maakt voor de snelheid veel uit (ca. 30 Mbps vs. 100 Mbps).


 

  • Je mag meer dan 35mb verwachten als je een 90 a 100 verbinding hebt, maar ligt helemaal aan je thuissituatie. 
  • Die 10 meter, wat zit daar allemaal tussen? En is de wifi van je modem wel uit? (Welk modem heb je?)
  • Wat heeft die monteur als reden gegeven dat het niet sneller kon?

Hallo

Ik heb contact gehad over de slecht super wifi. Een monteur is geweest maar het probleem niet verholpen. Er volgde wel een rekening van 60 euro. Die later terug getrokken is.

Ik heb een aantal vragen.

  • Is 35MBit het max wat je mag verwachten Van superwifi.
  • Hoe kun je in contact komen met iemand die er wel verstand van heeft bij de KPN.
  • Het vaste netwerk is wel 90 tot 100MBit
  • De afstand tussen de twee super Wifi punten is minder dan 10 meter.

Al diverse malen de manager gebruikt in de meeste gevallen wordt het de eerste keer slechter en daarna kom je weer op 35.

De TV is nu wel storings vrij en groene ledje is op beide super Wifi aan.

Wel vreemdt dat de klanten nu de storing op moeten lossen voor de KPN

Ing Frans van Duijnhoven.

 

Geachte Ing Frans.

Leest u dit artikel even en wat er staat in de wet vastgelegd.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-niet-verantwoordelijk-voor-slecht-wifi-thuiswerkers-dit-zijn-belangrijke-tips/?authId=f15fc4a9-f26b-41d2-8273-f54edc6bbe9f&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

 

Dan mag u raden, waarom de Providers U en andere onwetende “klanten” lekker loopt te maken met Super Wifi, Extenders de NOG betere Wifi manager en aangezien het grotendeel van de “klanten”,  Wifi verslaafd zijn en het liefste alles op wifi aanmelden, maken de Providers er heel slim gebruik van.

Een techniek die begin jaren negentig is uitgevonden, niets is veranderd en nog net ze beroerd als toen was…

 

Ik Verneem graag uw reactie, als een echte technisch onderlegd persoon.

Mvg,

R

 

 


Een techniek die begin jaren negentig is uitgevonden, niets is veranderd en nog net ze beroerd als toen was…

Hier wil ik graag op reageren aangezien dit wel heel erg kort door de bocht is. Door de jaren heen zijn er een aantal nieuwe standaarden ontwikkeld omtrent wifi en hier is zeker wel een hoop in veranderd, kijk maar eens naar het verschil tussen Wifi 4 en Wifi 5. Door gebruik te maken van de 5Ghz-band kon de snelheid ineens drastisch omhoog en met de invoering van Wifi 6 wordt er nog efficiënter omgegaan met data (indien alle apparatuur op het netwerk ook Wifi 6 ondersteunt). 

 

Tuurlijk is wifi minder stabiel ten opzichte van een kabel en het is nooit een goede vervanger van een kabel maar sinds de introductie van wifi in 1997 is er enorm veel veranderd.


Een techniek die begin jaren negentig is uitgevonden, niets is veranderd en nog net ze beroerd als toen was…

Hier wil ik graag op reageren aangezien dit wel heel erg kort door de bocht is. Door de jaren heen zijn er een aantal nieuwe standaarden ontwikkeld omtrent wifi en hier is zeker wel een hoop in veranderd, kijk maar eens naar het verschil tussen Wifi 4 en Wifi 5. Door gebruik te maken van de 5Ghz-band kon de snelheid ineens drastisch omhoog en met de invoering van Wifi 6 wordt er nog efficiënter omgegaan met data (indien alle apparatuur op het netwerk ook Wifi 6 ondersteunt). 

 

Tuurlijk is wifi minder stabiel ten opzichte van een kabel en het is nooit een goede vervanger van een kabel maar sinds de introductie van wifi in 1997 is er enorm veel veranderd.


Ik zal de bocht in vervolg wat ruimer nemen, maar het is voor jullie degelijks werk.

Ik zie helaas alleen maar heel veel verbindingsproblemen en zeer slecht bereik.

Maar jullie en met de allernieuwste techniek, Super Wifi op de 5Ghz band met Wifi 6, dan moet het lopen als een trein. 

Ben benieuwd...keert de rust misschien weer omtrent Wifi op het forum.

Toch mooi dat Wifi en Bluetooth in mijn stadje zijn uitgevonden...en iets eerder dan 1997…

 

https://www.ad.nl/binnenland/hollandse-cees-vond-wifi-uit-bij-apple-zeiden-ze-eerst-kom-later-maar-eens-terug~a7daa6fa/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

 


 

Ik zal de bocht in vervolg wat ruimer nemen, maar het is voor jullie degelijks werk.

Ik zie helaas alleen maar heel veel verbindingsproblemen en zeer slecht bereik.

Maar jullie en met de allernieuwste techniek, Super Wifi op de 5Ghz band met Wifi 6, dan moet het lopen als een trein. 

Ben benieuwd...keert de rust misschien weer omtrent Wifi op het forum.

 

Je kan de techniek de schuld geven over bijvoorbeeld verbindingsproblemen of slecht bereik, in de praktijk zijn het echter veelal omgevingsfactoren die ervoor zorgen dat wifi minder is. Denk bijvoorbeeld aan het type grondstof wat gebruikt is voor een huis: baksteen laat veel door, beton vrijwel niet. Maar ook mensen die hun kanalen niet goed indelen. Ik zie bijvoorbeeld regelmatig een apparaat dat in de 2.4Ghz-band op 40Mhz aan het blaffen is waardoor iedereen daar hinder van kan ondervinden, of kanalen die overlappen. Dat is wel iets wat ik gebrekkig vind in de Wifi-standaard, de overlap van kanalen in de 2.4Ghz-band. Dat had wel anders ingericht mogen worden naar mijn mening.

 

Superwifi draait overigens niet op Wifi 6, dat is enkel de Box12 want hoewel Wifi 6 de nieuwe standaard is, is deze nog niet standaard. Enkel bij duurdere apparatuur zitten Wifi 6 compatibele wifi-chipsets ingebouwd en het grote voordeel van Wifi 6 komt pas echt tot zijn recht op de grotere netwerken, in concertgebouwen of winkelcentra bijvoorbeeld. Superwifi opereert tot Wifi 5 en is backwards-compatible met eerdere standaarden zoals b/g/n. 

 

Conclusie: wifi is niet slecht, we zijn enkel met zijn allen veel meer gaan verwachten van wifi. Zoals ik eerder op dit forum al tegenkwam van een andere gebruiker: we hangen voor duizenden euro's aan draadloze apparatuur aan een wifi-netwerk maar de infrastructuur voor degelijke wifi mag niks kosten. Het is nog steeds een algemeen gedachtegoed dat de door de provider geleverde modem/router voldoende is om overal wifi te krijgen terwijl dat 15 jaar geleden misschien zo was, toen niet iedereen wifi had en we vrijwel niets met wifi deden. Men mag wat mij betreft wel wat meer leren over hoe wifi werkt, waar storingen vandaan kunnen komen en vooral dat het met wifi gerust zo kan zijn dat het opeens stopt met werken omdat de buurman een router op AliExpress gekocht heeft die zo krachtig uitzend dat de hele straat zonder wifi zit. Om maar een voorbeeldje te noemen. Zelf noem ik een goed dekkend en stabiel wifi-netwerk dan ook eerder kunst dan wetenschap.

 

Toch mooi dat Wifi en Bluetooth in mijn stadje zijn uitgevonden...en iets eerder dan 1997…

Uitgevonden is natuurlijk niet hetzelfde als geïntroduceerd. In 1997 is de eerste standaard, IEEE 801.11 legacy, vastgelegd. Overigens was Bluetooth niet in dezelfde stad als wifi uitgevonden. Bluetooth is bij Ericsson in Emmen uitgevonden.


Dankje voor de reactie maar ik krijg er geen beter internet door. Het ergste vind ik nog steeds dat de KPN niet zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik begrijp ook er iets beloofd wordt 100Mbits en uit eindelijk 35 Mbits geleverd wordt dan zou zij met een verklaring moeten komen. Mocht het aan de vloer of andere externe zaken liggen dan kun je daar iets aan doen of terug gaan naar 50Mbits en lager tarief.

De super wifi kosten wel 160 Euro maar voor dat ik over gestap ben naar KPN TV had ik geen keus door dat bij TV geen aansluit punt zit.

 

Verder is niet mogelijk iemand te bereiken om het problerm te bespreken. De beloofte naar kritiek over decKPN montuer dat er contact gezocht zou worden om het een en ander door te spreke  is ook nuet gebeurd.

Ik ben bijna 40 bij dezelde provider musschien tijd om naar de concurentie te stappen

Groetjes

Frans


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


 

  • Je mag meer dan 35mb verwachten als je een 90 a 100 verbinding hebt, maar ligt helemaal aan je thuissituatie. 
  • Die 10 meter, wat zit daar allemaal tussen? En is de wifi van je modem wel uit? (Welk modem heb je?)
  • Wat heeft die monteur als reden gegeven dat het niet sneller kon?

Nog geen reactie hierop gelezen. Plus, is de 2e superwifi bekabeld of draadloos?


Dankje voor de reactie maar ik krijg er geen beter internet door. Het ergste vind ik nog steeds dat de KPN niet zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik begrijp ook er iets beloofd wordt 100Mbits en uit eindelijk 35 Mbits geleverd wordt dan zou zij met een verklaring moeten komen. Mocht het aan de vloer of andere externe zaken liggen dan kun je daar iets aan doen of terug gaan naar 50Mbits en lager tarief.

De super wifi kosten wel 160 Euro maar voor dat ik over gestap ben naar KPN TV had ik geen keus door dat bij TV geen aansluit punt zit.

 

Verder is niet mogelijk iemand te bereiken om het problerm te bespreken. De beloofte naar kritiek over decKPN montuer dat er contact gezocht zou worden om het een en ander door te spreke  is ook nuet gebeurd.

Ik ben bijna 40 bij dezelde provider musschien tijd om naar de concurentie te stappen

Groetjes

Frans

Heb je de reacties in dit topic gelezen? Gezien je reactie kan ik me het namelijk niet echt voorstellen, sorry.