Skip to main content

Goedenavond,

 

Ons contract voor glasvezel internet aan huis is op 8 augustus jl. ingegaan. Sindsdien heb ik helaas nog geen dag gebruik kunnen maken van internet.

 

Het appartement is nieuwbouw. Er zijn inmiddels 4 monteurs over de vloer geweest en uiteindelijk werd geconcludeerd dat het probleem bij de fysieke aansluiting zit. Het zou nu een zaak zijn “tussen KPN Netwerk en de aannemer” en als ik de klantenservice van KPN bel word ik steevast afgepoeierd. “Wij hebben geen inzicht in de agenda van KPN Netwerk.” of “De aannemer is nu aan zet, wij kunnen niks voor u doen.” Dat soort antwoorden.

 

Toen ik vroeg naar mogelijkheden om het contract dan maar te beeindigen wegens ongeleverde diensten, werd er gelijk boos gedreigd met afkoopsommen die ik dan zou moeten betalen. Dat lijkt me onzin, aangezien ik niet degene ben die de beloften niet nakomt.

 

Telefonisch zit ik nu op een dood spoor. Echter is er nergens een e-mailadres of postadres bespeurbaar om een schriftelijke conversatie aan te gaan. Blijkbaar houdt men bij KPN de klanten liever op afstand.

 

Ik ben ZZP’er en werk vanuit huis, waarvoor internet essentieel is. Deze hele kwestie kost mij ontzettend veel tijd, geld en energie. Om heel eerlijk te zijn ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

 

Zou iemand mij een e-mailadres of postadres kunnen geven zodat ik een schriftelijke conversatie aan kan gaan die in de toekomst eventueel als bewijs kan dienen in (hopelijk nog vermijdbare) procedures? Aan al dat gebel heb ik helemaal niks. En een werkende internetverbinding ligt ook niet in het verschiet.

 

Alvast bedankt voor jullie inzichten.

Allereerst wat ontzettend rot voor je en wat een klote situatie.

Dan jouw punten; inderdaad is NetwerkNL aan zet bij de reparatie van glasvezel, de KPN klantenservice kan je daar niet bij helpen en heeft geen inzicht in de doorlooptijden. Heb je al contact met NetwerkNL gezocht hierover?  

Verder zou je tot 14 dagen na activatie van je abonnement gewoon moeten kunnen opzeggen. Als jij nog geen diensten geleverd hebt gekregen zou dat als het goed is gewoon mogelijk kunnen zijn. Een moderator kan je daar meer duidelijkheid in verschaffen. 

Ook heeft KPN noodpakketten, hier zit een mifi dongel in zodat je nog steeds online kan, of dit ook voor nieuwe klanten in te zetten is weet ik niet zeker.

Zorg sowieso dat je profiel goed is ingevuld, dan kan een moderator het een en ander uitzoeken en daarna goed inhoudelijk reageren. Moderatoren kunnen officieel namens KPN antwoorden, hoewel ik wel voor kpn werk is mijn forum activiteit volledig vrijwillig en niet namens KPN.


Hoi @Rik2500 . Welkom op het forum.

Wat een narigheid allemaal.  Ik heb voor je in de systemen gekeken.  Wat ik nu kan zien is dat er een actief ticket via ons is aangemaakt en hierbij proberen wij dingen van KPNNetwerk gedaan te krijgen. Blijkbaar is er een vezel niet goed en moet je op een andere gezet worden. Wat is momenteel de status? 


Goedemiddag,

 

Bedankt voor je antwoord, @Erwin_ , hierbij een update:

 

Op advies van @Ik_Hussel heb ik contact gezocht met KPN Netwerk. Het blijkt inderdaad al op 25 augustus naar hun te zijn doorgeschoven. Ik heb bijna dagelijks met ze aan de telefoon gehangen maar zonder veel resultaat. De huidige status is dat het probleem “bij een onderaannemer ligt” maar die lijken er weinig priorteit aan te geven, want daar ligt het ook al een ruime 2 weken op de plank te verstoffen… Ik heb KPN Netwerk gevraagd naar de contactgegevens van de onderaannemer zodat ik er zelf achteraan kan bellen maar die mogen ze me niet geven.

 

Er gebeurt dus niks en ik hoor ook niks. 

 

Gisteren hebben we de KPN Klantenservice in Groningen voor de tweede keer aangeschreven om het contract te laten ontbinden. We wachten nu op hun reactie. Als zij daar niet mee akkoord gaan, zullen we de geschillencommissie aanschrijven en dan kijken we wel wat ze er daar van vinden.

 

Ondertussen poog ik met hang- en vliegwerk m'n eigen zaak in de lucht te houden.


Oef. Ja, dat met die onderaannemer ligt volledig buiten mijn invloedsfeer :-(

Mag ik vragen hoe jij KPN hebt aangeschreven? Was dat via een webformulier op de kpn website? Of middels een klacht? 

 


We hebben een ouderwetse brief gestuurd naar de postbus van de Klantenservice die hier vermeld staat:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

En ja zo’n onderaannemer bevindt zich buiten iedereen’s invloedssfeer, inclusief de mijne. Geen idee wie het is en waar ‘ie mee bezig is maar ondertussen is de rest er de dupe van...


Hoe voorzie je nu in je diensten? Heb je van ons een Direct online pakket gekregen?


Wat is een Direct Online pakket? Dat is me nooit aangeboden.

 

Wel kreeg mijn echtgenoot 100 GB data op z’n mobiele abonnement aangeboden, maar dat is niet heel erg zinvol omdat hij reeds een unlimited abonnement had.

 

Ikzelf zit voor mijn mobiel nog bij T-mobile (aflopend) en koop daar extra GB’s om een hotspot te kunnen onderhouden. (Ik werk vanuit huis maar mijn echtgenoot niet, vandaar dat hij via zijn KPN Unlimited abonnement niet alles kan opvangen.)


In eerste instantie bieden ze inderdaad een weekbundel aan op een KPN nummer.  

Een DOP bestaat o.a. uit een mifi routertje met een SIM kaartje die 50Gig aan tegoed heeft. Dit tegoed kun je zelf telkens telefonisch opwaarderen als het op dreigt te raken.

Het is niet ideaal maar het is beter dan niks. Zal ik een poging doen om zo'n ding voor jou aan te vragen?


Het is niet ideaal maar het is beter dan niks. Zal ik een poging doen om zo'n ding voor jou aan te vragen?

??


Goedemorgen,

 

Bij deze een update: wij zijn na schriftelijke correspondentie met KPN overeen gekomen om het contract met onmiddellijke ingang te ontbinden. De tot nu toe betaalde abonnementskosten worden aan ons terugbetaald.

 

Sinds gisteren hebben wij internet en TV van Ziggo, dat het vanaf dag 1 gelukkig prima doet. 

 

De onderaannemers mogen zich nog wel eens achter de oren krabben over hun werkwijze.

 

Allemaal bedankt voor jullie suggesties en de geboden hulp.


Erg spijtig maar begrijpelijk, @Rik2500 .