Skip to main content

Beste lezer,

Sinds enkele weken zeer trage WiFi. In de woonkamer heb ik een redelijk prima verbinding. Echter in de slaapkamer of keuken een zeer trage snelheid. Het laden van een website kost al moeite. En dan te bedenken dat ik in een appartement woon van 53m2 en de afstanden echter zeer klein zijn. De WiFi is nooit geweldig geweest (zat eerder bij Telfort, al 5 jaar) maar het is nu wel echt dramatisch. 
Ik heb allerlei opties geprobeerd (resetten etc, de kpn WiFi manager, WiFi versterker geïnstalleerd..) Het geeft tevergeefs weinig verbetering. 
Kan iemand helpen met een oplossing? Is er mogelijk iets mis met het modem (verouderd)? 
 

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want ben een beetje ten einde raad. 
 

Gr, Merel 

Daar je een V8 modem hebt denk ik dat het wifi gedeelte van dit modem langzaam maar zeker de geest aan het geven is, wellicht kom je in aanmerking voor een vervangend modem.

Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekening dan ziet een moderator wie je bent

 

 

 


Goedemiddag @Merel3 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je je probleem met de Wi-Fi kenbaar maakt. Goed dat je al aan de slag bent gegaan met de Wi-Fi Manager maar jammer dat dit (nog) niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat was trouwens de precieze uitkomst? Wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig hebt doorlopen en er wordt vervolgens een snelheid gemeten die onder de 20 Mbit/s, dan zou deze een gratis oplossing aan moeten bieden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Deze apparatuur neemt het Wi-Fi signaal van de Experia Box v8 over (deze wordt dus uitgeschakeld). Ik denk dat dit in jouw situatie uitkomst biedt. Daarom wil ik je vragen om (nogmaals) de Wi-Fi Manager te doorlopen en probeer dan een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt, ik ben benieuwd wat de Wi-Fi Manager dan aan gaat geven! Laat je me het weten?


De uitkomst van de WiFi manger is zeer slecht en geeft geen enkele verbetering. Het systeem heeft enkel de WiFi instellingen op de experia box “verbeterd”. Maar in de praktijk lost dit niks op en blijft de snelheid gelijk. Ik heb letterlijk een snelheid van 1 tot 2 Mbit/s, ik vind dit echt heel laag en slecht. Ik heb al een WiFi versterker aangesloten (van mij zelf), en ben dan ook niet overtuigd dat de versterkers van KPN de oplossing gaan bieden. Ook zijn deze bekabeld.. jullie bieden een draadloze oplossing aan maar daar moet dan voor betaald worden. Op de plek in huis waar de WiFi slecht is, kan ik geen bekabeling aanleggen, het modem staat in de woonkamer en dit is praktisch gezien onhandig en niet mogelijk om kabels te leggen. Mijn vader heeft via een andere provider een nieuw vernieuwd modem gekregen als oplossing bij dit probleem. Ik zou ook graag een betere oplossing voor dit probleem willen.. 


Bedankt voor de terugkoppeling @Merel3 :) Met alle goede wil van de wereld gaat het me niet lukken om je Experia Box om te ruilen, het spijt me. Wat ik wel kan doen, is gratis een Wi-Fi monteur aansturen. Deze kan bij jou op locatie kijken of hij nog iets kan doen om voor een stukje verbetering te zorgen. Dat het niet mogelijk is om kabels te leggen, is natuurlijk vervelend maar niet iets waar we als provider invloed op hebben. Mocht je gebruik willen maken van de gratis Wi-Fi monteur dan hoor ik dat graag van je zodat ik meteen een afspraak voor je in kan plannen.


Hoi @Merel3 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen!


Beste Jan, 

Ik heb zojuist de Experia WiFi aangesloten op het modem en er lijkt wat verbetering in te zitten. Ik ga kijken of dit de komende dagen zo blijft. Indien onvoldoende verbetering, zal ik nogmaals contact opnemen. 

Alvast bedankt! 


Fijn om te lezen en bedankt voor de terugkoppeling 🙂 Indien nodig horen we graag weer van je!


Reageer