Skip to main content

Hoe krijg ik dit opgelost? Ik krijg mijn verhaal maar niet uitgelegd. 2 jaar geleden kochten we een huis  wat 3 jaar daarvoor nieuw was gebouwd aan de rand van de bebouwde kom. Gelukkig was er glasvezel aanwezig waar ook de vorige bewoners via KPN gebruik van maakten. In de periode dat wij het huis betrokken werden er nieuwe wegen aangelegd voor ons huis (was weiland) met als gevolg dat de oude straatnaam werd vervangen voor een nieuwe straatnaam, inclusief nieuw huisnummer en nieuwe postcode. Natuurlijk netjes gemeld bij KPN maar het antwoord was: “dat adres kennen we niet en bovendien ligt er geen glasvezel”. Ik gaf aan dat ik kon begrijpen dat het adres nog niet in ‘het systeem’ staat, maar dat er wel degelijk glasvezel ligt. De reactie was kort: “Nee, dat kan niet maar mogelijk zullen ze het binnenkort bij u aanleggen”. Om verdere discussie te voorkomen uiteindelijk de oude straatnaam maar opgegeven en het kwam goed (ondanks dat KPN monteur even moest zoeken vanwege veranderde straatnamen). Nu 2 jaar verder wil ik toch eens met mijn correcte adresgegevens bij KPN als klant worden geregistreerd. Helaas lukt het nog steeds niet omdat nog steeds niet bekend is dat er glasvezel ligt. Hoe en bij wie krijg ik dit geregeld?

Goede vraag. Zou je dit bij KPNnetwerk moeten doorgeven? @Ward_ weet jij dit?


Dankjewel Dennis voor je snelle reactie! Heb er meerdere malen over gebeld maar helaas steeds zonder resultaat. Hoop dat jij de juiste weg weet te vinden. Ik lees dat je al meerdere probleempjes hebt opgelost 👍


Het staat dus ook fout op de overeenkomsten die KPN naar je toe stuurt. Je hebt hier 3 mogelijkheden. De eerste die ik eerst zou proberen is even 0800-0402. 

Ze vragen dan wat voor probleem het is, en je zegt gewoon het adres op mijn factuur is niet goed. 

Geheid dat ze je dan direct naar de administratie doorschakelen. Die mensen willen natuurlijk ook dat het goede adres op een factuur staat, dus die zullen het waarschijnlijk wel voor je willen aanpassen. Lukt dat niet vul dan even je forumprofiel in en zet in de opmerkingen het oude adres en vertel daarin dat je graag bekend wilt zijn op het goede adres. https://forum.kpn.com/settings/profile een moderator zal het dan best voor je willen wijzigen. 

De 3e is niet zo conventioneel, dus ik zet het er maar niet in anders zijn er altijd weer van de users die denken te moeten vertellen dat het niet werkt. 

Die vertel ik wel als jij meld dat de eerste 2 niet hebben gewerkt. 


wat zegt deze site er van :

https://bagviewer.kadaster.nl/

Staan daar de juiste gegevens op ?

Ik neem aan dat die gegevens leidend zijn.


Dankjewel Dommeke voor je snelle reactie ook! Die eerste mogelijkheid die je aangeeft heb ik al verschillende keren gedaan, alleen strand het gesprek omdat ze tijdens het aanpassen zien dat de abonnementsvorm die ik nu heb (glasvezel) niet mogelijk is op de nieuwe straatnaam. Blijkbaar is dit nooit geregistreerd of aangepast. Ik ga het morgen nogmaals proberen, lukt dat niet, dan optie 2, lukt dat niet, dan ben ik benieuwd naar de laatste optie…. Ik laat het weten!


Dankjewel ook KeesYagi. Ja, hier is inderdaad mijn juiste adres te vinden. Ik heb de website al eerder bezocht en het staat er al langere tijd op. Blijkbaar dus moet leidend helaas. In ieder geval bedankt voor de tip. 👍


Prima, ik ben benieuwd, laat maar weten hoe het verder gaat ayb.

Ik ken iemand die (jaren terug) een ander huisnummer kreeg, er werden huizen tussen gebouwd in die straat, nou, je raad het al . . . .

En ons huisnummer heeft ook een A en B versie maar dan aan de andere kant dan logisch zou zijn, ook regelmatig iemand aan de deur die dan ook nog niet wil geloven da-tie verkeerd is want op een te bekende website staat het ook verkeerd. Ach ja . . .


Het kan idd een heel gedoe zijn. Het eerste half jaar hadden pakketdiensten er ook moeite mee maar die weten de weg ondertussen te vinden. Hetzelfde geldt voor de pizzabezorger. Dat was ook vervelend want het waren steeds koude pizza’s 😜. Die begrijpt het gelukkig ook nu. Alleen nog KPN zover krijgen.


Het kan idd een heel gedoe zijn. Het eerste half jaar hadden pakketdiensten er ook moeite mee maar die weten de weg ondertussen te vinden. Hetzelfde geldt voor de pizzabezorger. Dat was ook vervelend want het waren steeds koude pizza’s 😜. Die begrijpt het gelukkig ook nu. Alleen nog KPN zover krijgen.

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet precies weet hoe KPN Netwerk wijzigingen in de BAG verwerkt. Want dat is wat hier op de achtergrond is gebeurd. De gemeente wijzigt een bestaand adres dus dat is een wijziging in de BAG.

En als je al een bestaande actieve klant bent is de vraag: moet dit via de provider of direct bij KPN Netwerk?

Ik werk bij KPN Netwerk en heb daarom geen toegang tot de adresgegevens in het Forumprofiel dus zodra er een collega van Webcare/Forum reageert kan deze mij de gegevens mailen.

Dan zal ik kijken of ik het kan laten wijzigen maar ook meteen vragen hoe de eigenlijke procedure zou moeten zijn.


Dankjewel Ward_! Ik heb mijn forumprofiel volledig ingevuld. @dommeke had aangegeven om in het opmerkingenveld mijn ‘oude’ adres te zetten dat heb ik gedaan. Via 0800-0402 is het vanochtend niet gelukt. Nogmaals dank allen voor jullie bijdragen. Ik hoop dat het via jullie suggesties opgelost kan worden!


@Sanne_M Kan je het adres van deze klant naar mij mailen? Het oude adres en het nieuwe adres?


@Ward_  heb je de gegevens al ontvangen en denk je er iets mee te kunnen? Ben benieuwd! Thanks.


@Ward_  heb je de gegevens al ontvangen en denk je er iets mee te kunnen? Ben benieuwd! Thanks.

Nee, helaas nog niks ontvangen. Onze forum collegas behandelen verzoeken op volgorde van binnenkomst en het is heel druk. Maar zal morgen vast wel lukken denk ik!


Nog iets later, maar de gegevens zijn verstuurd. Erg benieuwd wat er uitkomt. 


@RRR71 en @Bart_Z 

Adres is aangepast in de administratie van KPN Netwerk en we zijn nu een aantal dagen verder en ik zie bij KPN op de website al dat zij het oude adres nu niet meer herkennen als bestelbaar en het nieuwe wel. Dus volgens mij kunnen jullie nu een stap verder zetten?

 

 

Ironisch genoeg is de eigenlijke procedure precies datgene wat RRR71 als eerste geprobeerd heeft. Bij het bestellen bij KPN aangeven dat het oude adres dat zij wel zien in de orderstraat, gewijzigd is en vragen of zij via KPN Netwerk dat willen laten wijzigen. Dat is eigenlijk vrijwel altijd wat er schijnt te gebeuren. Dan wordt de wijziging aangebracht en kan daarna de bestelling alsnog gedaan worden. Helaas trof men hier meerdere onwetende medewerkers blijkbaar.


@Ward_ Bedankt voor je inspanningen om dit geregeld te krijgen. Ook anderen die er mee bezig zijn: top, bedankt! Via MijnKPN zie ik nog wel de oude gegevens staan maar neem aan dat dit snel is aangepast.


Ja top dat het aangepast is. 

Alleen in MijnKPN nog niet. Dat gaat ook niet automatisch. Maar ik heb daar een wijziging voor aangevraagd. Mijn collega's gaan er binnen 5 werkdagen naar kijken en dan moet het aangepast zijn. 


Dankjewel voor je actie @Bart_Z 


Graag gedaan. Het zou ook al aangepast moeten zijn. :)


Top Bart! Zojuist gekeken op MijnKPN en het is inderdaad aangepast. Heel blij dat het via het forum en jullie inspanningen is gelukt.