Skip to main content

Ik heb al twee keer iemand van Ziggo aan de deur gehad en ben meerdere keren gebeld dat ze een afspraak wilden maken voor het plaatsen van een glasvezelaansluiting. Bij doorvragen blijk je dan aan een Ziggo abonnement vast te zitten. Ik heb elke keer aangegeven dat ik daar geen interesse in heb, maar ze blijven terugkomen. Degene die vandaag voor de deur stond gaf aan dat ik wel voor het eind van het jaar moest overstappen op glasvezel, omdat de oude aansluiting zou verdwijnen. Ik heb aangegeven dat ik dat eerst met mijn eigen provider wou overleggen, dus bij dezen. Op wat voor manier kan ik erachter komen of dat bij ons het geval is? Ik wil graag een mail hierover sturen, maar kan geen mailadres vinden.

KPN is niet bereikbaar per mail. 

Al zou er een aansluiting verdwijnen, dan is dat de coax aansluiting van Ziggo zelf. Niet de aansluiting van KPN.

KPN en Ziggo zijn 2 gescheiden werelden. Ze delen geen netwerk. Ze hebben beide een apart netwerk. Iets wat Ziggo doet heeft dus geen invloed op uw verbinding met KPN. 


Hallo @MartinGee Ziggo levert hoofdzakelijk of coax en in nieuwbouwwijken sporadisch via glasvezel.

Je zou bij Ziggo eens een postcodecheck kunnen doen, dan weet je wat er op jouw adres aangeboden kan worden.

Laat je niet gek maken door die colporteurs aan de deur, het enigste wat ze interesseert is hun provisie.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat er op jouw adres (binnenkort) (niet meer) leverbaar is, want waar KPN glasvezel heeft aangelegd worden de koperaansluitingen mettertijd afgeschakeld.

KPN kun je niet mailen en ook niet meert chatten, wel bellen, 080 0402, Twitter, Facebook of dit forum.

Succes.

 


Vandaag ben ik voor de zoveelste keer gebeld. Bij eerdere pogingen heb ik steeds niet opgenomen en (na even googelen) het nummer geblokkeerd, maar ze bellen elke keer met een ander nummer. Nu was ik er toch klaar mee, dus wou nogmaals melden dat ze echt op moeten houden.

 

Me eerst van de domme gehouden en net gedaan of ik geinteresseerd was. om te kijken hoe lang het duurde voordat ze melden dat je over moest stappen naar Ziggo. Dat duurde inderdaad even, want ze suggereren in eerste instantie dat ze alleen bellen voor het maken van een afspraak om (gratis en vrijblijvend) glasvezel aan te sluiten. Toen ik meldde dat ik dit misleidend vond omdat ze dus eigenlijk gewoon bellen om een Ziggo abonnement te verkopen, werd hij boos. Daarna heb ik hem maar afgekapt met de opmerking dat ik al meerdere keren had aangegeven dat ik geen interesse had en dat ik niet meer gebeld wil worden. Toen hing hij gelijk op. Overigens ook niet doorverbonden met de standaard melding over recht van verzet.

 

Lijkt me voor KPN toch wel relevant om te weten dat men op deze manier probeert klanten af te troggelen. Hij begon in eerste instantie ook nog met te melden dat ik op een verouderd gezamenlijk netwerk zat dat officieel onder KPN viel en dat daar veel klachten zijn over de verbinding, dus dat zij daarom aanbieden om me aan te sluiten op glasvezel.