Skip to main content

Ziggo brengt afkoop resterende abonnementstermijnen in rekening!

Maar de verkoper van KPN die ons zou helpen overstappen gaf aan dat dit kosteloos zou zijn en dat het geen probleem was om over te stappen.

Hoe kan dit?

@Accordr  Als u gebruikt heeft gemaakt van de overstapservice wel. Heeft u daar een bevestiging van gehad ?


Wat een onaangename verrassing 😯. 

Had je het Ziggo abonnement nog geen 12 maanden?


@PeterG, nee die liep tot Oktober, maar dat was geen probleem zeiden ze aan de telefoon.

 


Ziggo brengt alleen een afkoopsom in rekening als het abonnement binnen de contractpseriode wordt opgezegd. Wat immers logisch is, je hebt een contract. 

 

Die verkopers kunnen zoveel zeggen als dat ze willen. Gewoon zelf regelen! 


@PeterG, nee die liep tot Oktober, maar dat was geen probleem zeiden ze aan de telefoon.

 

Als het nog tot oktober, wat is de precieze datum, liep, dan had dat de overstapdatum of een latere datum moeten zijn. Dit geef je of de verkoper dan aan tijdens het bestellen van een abonnement van in dit geval bij KPN. Belangrijke vraag hierin is dus, welke datum is er door wie dan ook doorgegeven? Je hebt hoe dan ook correspondentie hierover moeten hebben ontvangen. 


Raspberry, als je plots gebeld word en je alles beloven, lijkt me bij een bedrijf als KPN dat ze het dan toch ook wel regelen ……….hun zouden alles opzeggen en dat het van vorig jaar Oktober was geen probleem zei hij.

 


Raspberry, als je plots gebeld word en je alles beloven, lijkt me bij een bedrijf als KPN dat ze het dan toch ook wel regelen ……….hun zouden alles opzeggen en dat het van vorig jaar Oktober was geen probleem zei hij.

 

Ja, hij zei… Maar nu zit jij met het probleem. 

Persoonlijk, maar dit is mijn mening, ga ik nooit een gespek aan als ik plots gebeld zou worden. Ik zeg gewoon, geen interesse. Klaar! 


@PeterG, nee die liep tot Oktober, maar dat was geen probleem zeiden ze aan de telefoon.

 

Als het nog tot oktober, wat is de precieze datum, liep, dan had dat de overstapdatum of een latere datum moeten zijn. Dit geef je of de verkoper dan aan tijdens het bestellen van een abonnement van in dit geval bij KPN. Belangrijke vraag hierin is dus, welke datum is er door wie dan ook doorgegeven? Je hebt hoe dan ook correspondentie hierover moeten hebben ontvangen. 

Ik heb niks aangegeven hij zou alles gaan regelen. Dan neem ik aan dat hij ziet tot wanneer mijn contract loopt


@PeterG, nee die liep tot Oktober, maar dat was geen probleem zeiden ze aan de telefoon.

 

Als het nog tot oktober, wat is de precieze datum, liep, dan had dat de overstapdatum of een latere datum moeten zijn. Dit geef je of de verkoper dan aan tijdens het bestellen van een abonnement van in dit geval bij KPN. Belangrijke vraag hierin is dus, welke datum is er door wie dan ook doorgegeven? Je hebt hoe dan ook correspondentie hierover moeten hebben ontvangen. 

Ik heb niks aangegeven hij zou alles gaan regelen. Dan neem ik aan dat hij ziet tot wanneer mijn contract loopt

Tja, je neemt aan?! Nee, geen enkele verkoper kan zien tot wanneer een contract loopt bij de huidige provider! En zeker niet bij Ziggo. Die geeft deze informatie niet eens door. Dat zou wat zijn zeg. De verkoper is niet de klant bij Ziggo, maar dat ben jij. Ziggo voert de aanvraag alleen maar uit zoals die wordt doorgegeven. Dat zou wat zijn zeg. Maar goed, elk verhaal heeft 2 kanten. 

Ik vind het wel rot voor je hoor. 


Als je contract bij Ziggo nog tot medio oktober dit jaar (2022) loopt is het logisch dat er door hen een afkoopsom (resterende periode) in rekening wordt gebracht.

Afgesloten bij Ziggo in oktober vorig jaar neem ik dan aan. Je tekent bij elke provider een contract voor minimaal één jaar met de daarbij horende kosten.


@Accordr weet je al wat meer?


Goedemorgen @Accordr,

Zonde, zo’n afkoopsom!
Overstappen kan kosteloos, mits het contract bij de huidige provider contractvrij is. Alleen de contractant heeft inzage of kan navragen wat de einddatum van het contract is. Een verkoper kan het zonder haken en ogen schetsen, als contractant is het belangrijk hier scherp op te zijn. Het is altijd goed om te checken bij de huidige provider wat de gevolgen kunnen zijn van een overstap. Als het goed is, informeert de huidige provider je daar ook over en heb je nog de mogelijkheid om af te zien van de bestelling/ overstapservice.
 

Als het nog tot oktober, wat is de precieze datum, liep, dan had dat de overstapdatum of een latere datum moeten zijn. Dit geef je of de verkoper dan aan tijdens het bestellen van een abonnement van in dit geval bij KPN. Belangrijke vraag hierin is dus, welke datum is er door wie dan ook doorgegeven? Je hebt hoe dan ook correspondentie hierover moeten hebben ontvangen. 


Ik ben ook benieuwd welke datum er door wie is doorgegeven en welke informatie je ontvangen hebt vanuit Ziggo?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!