Skip to main content

Hallo,

 

Tot mijn verbazing krijg ik van KPN een mail met de titel: uw opzegging is gereed.

 

Nu weet ik dat ik met Ziggo in gesprek was over eventueel testen van hun service. Met hun afspraken gemaakt dat dit naast mijn bestaande KPN abonnement zou gaan plaatsvinden. Inmiddels wel een pakket met modem binnengekomen. Maar nog geen monteur gezien. 

Maar nu krijg ik dus een melding dat mijn alles in 1 abonnement is stopgezet. Ik heb niemand hier opdracht voor gegeven! Hoe kan dit?

Kan iemand mij helpen?

 

Groeten Marcel

Heb je al met Ziggo contact gezocht?? 

Dié hebben (blijkbaar) uit jou naam KPN opdracht gegeven voor het beindigen van jou contract...


Nee nog geen contact gehad.

Ga ik wel zsm doen want dit vind ik wel erg bijzonder. Ze mogen pas opdracht geven als alles geregeld is. Dat is in dit geval helemaal niet zo. De coax kabel van Ziggo ligt nog ergens in de voortuin. En ze gaan alvast even mijn KPN abonnement beëindigen. 


Ja dat is inderdaad niet best. Zou ook even contact opnemen met de klantenservice van KPN 0800 0402.

Dit is een forum van en voor KPN klanten, dus hier kan ik, als mede klant van KPN, weinig aan doen. Hoop dat een KPN moderator dit bericht op pakt. Die kan meer voor je betekenen. 

 


Ja dat is inderdaad niet best. Zou ook even contact opnemen met de klantenservice van KPN 0800 0402.

En dat gaat er inderdaad over om de diensten te behouden bij KPN. Daarna kan er het beste verhaal gehaald worden bij Ziggo hoe dit heeft kunnen gebeuren, de overstapservice is juist zo bedoeld (en zo adverteert iedere provider er ook mee) dat de oude provider pas opgezegd wordt als de nieuwe provider diensten levert. Zoals ik hier nu lees is er van zo'n overstapservice nooit sprake geweest en had dit ook niet mogen gebeuren.


Welkom op het forum @Hooperkok, het klinkt inderdaad alsof er een overstapverzoek is gedaan. Op het moment dat er de overstapservice wordt gebruikt stuurt de nieuwe provider een verzoek naar de oude/huidige provider met het verzoek om de diensten te stoppen. Dat verzoek hoort gestuurd te worden op het moment dat de nieuwe aansluiting gereed is en alles is aangesloten. Aan jouw bericht te zien lijkt dat hier nog niet het geval te zijn. Als het abonnement echt gestopt is, is het hopen dat dat nog teruggedraaid kan worden. Ik hoop dat je inmiddels contact hebt gehad met 0800-0402 om dat te bekijken.


Hoi Jasper,

 

Inmiddels is er een monteur van Ziggo langs geweest. Deze stelde vast dat ik geen aansluiting heb. Iets wat ik al van tevoren had aangegeven. Ze gaan het contact beëindigen.

Wat wel vreemd blijft is dat ze mijn abonnement met KPN zomaar hebben beëindigd zonder eerst mij aan te sluiten. En ik had zelfs de afspraak om het eerst te testen.

Ik ben blij dat ik van het contact af ben en ga nu maar kijken waar ik mijn nieuwe contract ga afsluiten.


Dat proces is vreemd verlopen inderdaad, daar zijn dingen langs elkaar gegaan. Het geeft je nu de kans om met eens schone lei te beginnen. Als je ons daarbij overweegt kan je contact met ons opnemen met het genoemde nummer, een collega kan alle opties dan samen met je bekijken. Het belangrijkste is dat jij een pakket hebt wat aansluit bij jouw wensen.