Skip to main content

Ik zal de titel toelichten. Een maand geleden heb ik een KPN glasvezel abonnement besteld mét overstapservice van Ziggo naar KPN. Glasvezel wordt nog aangelegd en zou ergens tussen april-juli klaar moeten zijn. 

Ik heb verder dus ook geen opzegdatums ingevuld of doorgegeven, enkel de overstapservice gekozen.

Nu heb ik op 18-4 een mail van Ziggo gekregen waarin staat dat 10-5 de eerstvolgende opzegmogelijkheid is maar ‘’We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.’’.

Vandaag kreeg ik 3 lege dozen in de bus met daarbij brieven dat per 10-5 mijn abonnement opgezegd wordt want dan stap ik - volgens Ziggo - over naar KPN. Of ik alle apparaten wil retourneren.

Ziggo gebeld; die zeggen dat ze van KPN 10-5 hebben doorgekregen als overstapdatum.

KPN gebeld; die zei dat er nooit een overstapdatum is doorgegeven want glasvezel wordt nog aangelegd, dus dit kan ook helemaal niet. Die man zei ook dat de actie van Ziggo een marketingtruc is om je de opzegging te laten cancellen zodat je langer klant blijft bij hun.

 

Aangezien ik er weinig voor voel om 10-5 zonder diensten te zitten weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. KPN zegt dat ik vooral niet moet reageren op Ziggo en 10-5 moet afwachten. Als ze me toch afsluiten moet ik gelijk KPN bellen. Ziggo blijft volhouden dat 10-5 de opzegdatum is en als ik niets doe de diensten dan zullen stoppen.

 

Wat is nu wijsheid?

Alvast dank voor antwoord!

Hallo @Dan Ocean, welkom

Bij overstap service is het zo dat de oude provider wacht op een seintje van de nieuwe provider. De nieuwe provider (in jouw geval KPN) is verantwoordelijk voor een goede verloop van de overstap. Het overstap seintje wordt pas gegeven wanneer de verbinding 100% werkend is en er wordt eigenlijk nooit van te voren een vaste datum doorgegeven. Ik weet dat Ziggo in het verleden wel eens einddatums in de overstap bevestiging heeft gezet die niet kloppen, ik vind het raar dat Ziggo dat nu weer zou doen. Zou jij voor mij jouw postcode en huisnummer in jouw profiel willen zetten? Dan ga ik voor jou controleren of alles vanuit de KPN kant goed gaat. Ik zou je willen vragen om hierover ook nog eens contact met Ziggo over op te nemen,