Skip to main content

In mijn huis, jaren dertig, is een oud is/ra punt aanwezig. Het ziet er niet compleet meer uit.

Nu wil ik overstappen van Ziggo naar KPN. De vraag is dan of het herstel van het IS/RA punt voor mijn rekening komt of niet.

Er is signaal volgens informatie helpdesk. Op de vraag wie herstel voor de rekening neemt, kon niet met zekerheid worden geantwoord. Vandaar dat ik die zoek via het forum

admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag

Hallo @stomata als je naar KPN overstapt kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de gratis installatiemonteur, die zorgt dat dat het IS/RA-punt weer helemaal up-to-date is, voor  zover nodig.

Kun je eens een foto plaatsen van het huidige IS/RA-punt?

Is er niet toevallig een glasvezelpunt in jouw huis aanwezig? Je kunt de (toekomstige) mogelijkheden hiervoor controleren op www.kpnnetwerk.nl of op www.kpn.com , via de laatste website kun je bij het bestellen meteen zien of je glasvezel hebt en bij de eerste website kun je zien of er in de naaste toekomst glasvezel komt via KPN.

 


Beste Jan, hierbij een foto

Glasvezel zal nog wel jaren duren dat dat wordt aangelegd


Dat doet een KPN monteur volgens mij gratis hoor. Is de plek goed toegankelijk? Droog? Ziet er op de foto wel droog uit, maar ik weet niet of dat zo altijd is?


Hallo @stomata als je naar KPN overstapt kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de gratis installatiemonteur, die zorgt dat dat het IS/RA-punt weer helemaal up-to-date is, voor  zover nodig.

Die gratis installatiemonteur is er al tijden niet meer. Momenteel kan er door verschillende oorzaken een monteur gestuurd worden:

  • Als de klant op voorhand al aangeeft een installatiemonteur te willen 
    • Betaalde installatiemonteur
  • Als uit de systemen blijkt dat dit verplicht is, denk aan installaties waar een aanpassing in huis voor gedaan moet worden in huis zoals het vervangen van een ISRA-punt of glasvezelkastje of bij pairbonding-lijnen
    • Gratis verplichte installatiemonteur
  • Als de DHZ-installatie niet lukt
    • Gratis installatiemonteur
  • KleinZakelijk abonnementen
    • Gratis installatiemonteur

 

Als ik de foto's zo kijk dan mag daar inderdaad wel een monteur voor komen. Als er geen verplichte monteur bij de installatie zit dan zou ik wachten tot de aansluitdatum en dan bellen dat het aansluiten niet wil lukken. De kosten voor deze monteur en het herstel van het ISRA zijn dan voor KPN. Waar ligt deze kabel? Is dit de kruipruimte?