Skip to main content

Hallo allemaal,

Bij het verwijderen van de grofvuil is al ergens in augustus een blauwe huls tevoorschijn gekomen, waarvan ik een melding heb gemaakt bij de gemeente Amsterdam. Als reactie kwamen ze met een melding dat mijn melding gesloten werd, maar wel zo spoedig mogelijk zou worden opgepakt.

Zoals jullie allemaal wel zullen weten zitten we nu in de maand maart en is er nog niet erg veel veranderd, behalve dat de blauwe huls inmiddels verder is uitgegraven en de blauwe huls kapot is.

In de betreffende blauwe huls zitten wat witte kabeltjes en een rode die in de richting gaan van de wijkkast waar mijn internet verbinding (xDSL) vandaan komt.

Nu dus even de vraag is dit inderdaad de huls met kabels van KPN? Om het duidelijker te maken heb ik een foto erbij van de kapotte huls met draadjes.

Huls met kabels

 

Ik geloof niet dat dit van KPN is. Is dit in uw eigen tuin? Is dit niet iets van tuinverlichting ofzo?


Ik geloof niet dat dit van KPN is. Is dit in uw eigen tuin? Is dit niet iets van tuinverlichting ofzo?

Beste Nick, zoals gezegd loopt dit naar de centrale wijkkast, ik heb zelf een appartement die best een stuk er vandaan zit. Ik heb dus geen tuin waar dit in zit dit is een plek waar de gemeente Amsterdam een betonne plaat heeft liggen naast het groen om daar het grofvuil neer te leggen die wekelijks wordt opgehaald. Er achter staat tegen een uitbouw waarin boxen zitten van andere bewoners dus de wijkkast, waar regelmatig monteurs van KPN werken.


Om het duidelijker te maken heb ik een extra foto gemaakt met de kabel en de KPN kast.

 

 


Hallo @MandersOnline en @Nick83 dit kan heel goed van KPN zijn, KPN gebruikt voor hun professionele interne netwerken blauwe mantelbuizen, die liggen bij mij ook in de straat.

Misschien dat @Ward_ hier meer over kan vertellen en kan zeggen waar je dit kunt melden.

 


Dat ziet er niet zo mooi uit. Daar moet snel wat gebeuren.
Je kan het melden bij Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers van KPN.
Dit kan via het gratis nummer 0800-0150. 


Hier lijkt wel bosschage uitgegraven en gerooid. De blauwe mantelbuis lijkt ook niet op de minimaal vereiste diepte te liggen. Gangbaar is 60 cm. 


Dit is absoluut KPN glasvezel. De glasvezel die de kast voedt. En dit moet snel gemaakt worden. 

Aangezien ik geen adresgegevens heb kan ik ook geen melding maken. 

@MandersOnline Je mag eventueel zelf 0800-0150 bellen, of het adres van een willekeurige woning nabij die kast aan me doorgeven (via een PB), dan doe ik het morgen meteen. 

 

@Berrie_Kaas Dit is Amsterdam.. als je ergens de stoep opentrekt is het al onmogelijk om iets op 60 cm te leggen omdat er al zoveel ligt. En deze buis is pas in de laatste 8 jaar gelegd dus er zat vast al genoeg in de grond.


Ik heb gegevens doorgegeven aan @Ward_ , mijn dank alvast voor het oppakken!

Verder kan ik melden dat de bosschage niet weggehaald is, maar dat dit al tijd al zo is geweest.


Als die kabel (de oranje) stuk gaat zitten best wat huishoudens zonder signaal. Slordig van degene die de mantel per ongeluk beschadigde dit niet meteen gemeld heeft. 


Als die kabel (de oranje) stuk gaat zitten best wat huishoudens zonder signaal. Slordig van degene die de mantel per ongeluk beschadigde dit niet meteen gemeld heeft. 

Denk dat de mannen van de grofvuil ophaaldienst hier niet snel melding van maken ze hebben genoeg rond te rijden om overal het grofvuil uit de wijk op te halen, dit gebeurd wekelijks en vandaag was weer de ophaaldag met als het goed is geen grofvuil bij de kapotte mantel, wat gelukkig scheelt en misschien ook handig is voor de reparatie dat alles nu weer weg zou moeten zijn.


Dit is absoluut KPN glasvezel. De glasvezel die de kast voedt. En dit moet snel gemaakt worden. 

Aangezien ik geen adresgegevens heb kan ik ook geen melding maken. 

@MandersOnline Je mag eventueel zelf 0800-0150 bellen, of het adres van een willekeurige woning nabij die kast aan me doorgeven (via een PB), dan doe ik het morgen meteen. 

 

@Berrie_Kaas Dit is Amsterdam.. als je ergens de stoep opentrekt is het al onmogelijk om iets op 60 cm te leggen omdat er al zoveel ligt. En deze buis is pas in de laatste 8 jaar gelegd dus er zat vast al genoeg in de grond.

 

Melding is gemaakt maar ik moet een correctie maken op bovenstaand telefoonnummer:

 

0800-0150 is NIET voor kabelschade. Alleen voor schades aan de behuizing van een kast, een gebouw of iets dergelijks.

Voor kabelschades is Volker Wessels het aanspreekpunt met twee telefoonnummers (Reggefiber/Glaspoort, oranje kabels of KPN blauwe kabels), te vinden op:

https://service.vwtelecom.com/kabelschade-melden#

 

In dit geval was het dus 0800-02 30 193 :-)


Goedeavond, ik ben nu ruim een maand verder, maar heb nog geen werkzaamheden zien gebeuren, de mantel is enkel verder kapot gemaakt en de kabels liggen nog meer bloot inmiddels dan het ruim een maand geleden was.

Dus was erg benieuwd naar de status van de melding die aangemaakt is.


Logisch dat je daar benieuwd naar bent. Ik kan de status van de melding helaas niet inzien. Ik raad je daarom aan het telefoonnummer dat @Ward_ heeft gedeeld te bellen.


Bureaucratie neem ik aan, anders was dit toch allang opgepakt? Â