Skip to main content

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad over het verbinden van onze zonnepanelen. Toen we zijn overgestapt naar KPN moesten we de wifi datalogger van de zonnepanelen opnieuw configureren met de wifi. Hiervoor hebben we een 2.4ghz verbinding nodig. Die hebben we gisteren aangemaakt. We hebben hiervoor een extra wifi aangemaakt. Ik krijg echter nog steeds de datalogger niet verbonden met het internet. Iemand enig idee wat hier mis kan gaan?

Wat bedoelt u met een extra wifi? Niet een gast op uw Expediabox, want dat werkt niet. Een extra routertje bijprikken op 2.4 GHz, een goedkoop ding ingesteld als accesspoint is de beste oplossing.


Ik ben niet helemaal thuis in alle termen. Maar ik heb samen met iemand van KPN een extra wifi netwerk ingeschakeld. 

Dit staat daarbij als informatie:
Het kunnen gebruiken van een extra WiFi netwerk naam (ssid) kan voor uiteenlopende doeleinden gebruikt worden.
Bijvoorbeeld het apart kunnen koppelen van homedomotica of wifi apparatuur die expliciet alleen van een bepaalde wifi band gebruik kan maken.

Een extra WiFi netwerk naam kan middels deze instellingen ingegeven worden per WiFi band.
Deze extra WiFi netwerk naam is qua communicatie gelijk gesteld aan het ingestelde hoofd WiFi netwerk naam en heeft dus geen beperkingen zoals bij de Gast WiFi netwerk naam (bandbreedte beperking & alleen internet toegang) van toepassing is.

Tot slot het aanzetten van een extra WiFi netwerk naam (net als bij Gast WiFi) geeft extra verkeersbelasting in het thuis WiFi netwerk. Gebruik deze functie dus doelmatig voor specifieke toepassingen die een separate naam vereisen.


Hoi @LHeerink, welkom op ons forum! Het extra Wifi van de Box 12 staat inderdaad ook beschreven in het KPN Box 12 Update: Mesh topic.
Waarom je de datalogger niet meer kan benaderen is me echter een beetje een raadsel. Ik ben hier ook niet helemaal bekend mee. Welk merk/type apparaat gaat het om?

Als je hier op het forum zoekt naar jouw specifieke apparaat zijn hier vermoedelijk al wel een aantal topics over!


@LHeerink heb je nog een oplossing kunnen vinden?

 

*edit: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je een oplossing hebt gevonden.  Anders weet je ons te vinden!