Skip to main content

Een jaar geleden (juni 2022) gebruikgemaakt van de verhuisservice van KPN. Toen op mijn nieuwe adres akkoord gegaan met een te lage internetsnelheid, omdat er vanaf sept 2022 een glasvezel aansluiting zou zijn. Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik nog steeds geen glasvezel. Sinds een aantal maanden zijn de glasvezel kabels in de straat wel aangelegd, maar nu moet ik wachten totdat er een monteur langskomt om het aan te sluiten. Meerdere keren met kpn en kpn netwerk gebeld, maar die sturen me van het kastje naar de muur. 

Het is enigszins geruststellend dat meer mensen hier last van hebben. @KPN, kunnen jullie hier alsjeblieft werk van maken?

Ik sta op het punt om mijn contract met kpn op te zeggen.

Blijkbaar zoeken heel wat meer mensen een uitlaatklep zoals bijvoorbeeld in dit forum, @Roos84. Heel menselijk, lijkt me, om ergens gehoord te voelen. Jammer dat KPN alles zo op z’n beloop laat en klanten in ‘t geheel niet informeert en hen maar laat zoeken en wachten. Ondertussen nog steeds geen verandering hier. Ben een beetje moedeloos. Hoop écht dat het ‘t wachten waard was, anders is mijn conclusie heel snel getrokken. Maar dat had ik liever in februari al geweten. Enfin…


Ben benieuwd wanneer Zoetermeer wordt aangesloten op het glasvezelnet.

Nu heb ik een V10 modem en 3 witte superwifi schotels. Maar ik vrees dat ik zowel het modem als de Superwifi moet vervangen. Of vergis ik me nu.


Het is vrij simpel helaas.  Aannemers kunnen gewoon geen mensen vinden die dit kunnen en/of willen doen. Krapte op de arbeidsmarkt.  We hebben er allemaal last van.


Ben benieuwd wanneer Zoetermeer wordt aangesloten op het glasvezelnet.

Nu heb ik een V10 modem en 3 witte superwifi schotels. Maar ik vrees dat ik zowel het modem als de Superwifi moet vervangen. Of vergis ik me nu.

Waarom zouden die vervangen moeten worden? Het enige wat veranderd is de kabel en er komt een extra kastje in de meterkast. 


Fijn om te lezen dat mijn modem e.d. niet vervangen hoeft te worden. 


Hey @Roos84, welkom! Ik kan me voorstellen dat je nu wel graag glasvezel aangesloten wilt hebben. De aanleg van het glasvezelnetwerk is echter iets dat gedaan wordt door KPN Netwerk en de door hun ingehuurde (onder)aannemer(s). Zij maken de planningen hiervoor, en wij hebben daar weinig invloed op. Dus in het algemeen kan ik je alleen maar vragen af te wachten. Er wordt contact met je opgenomen vanuit Netwerk of de aannemer zodra je aan de beurt bent.


Jammer dat KPN alles zo op z’n beloop laat en klanten in ‘t geheel niet informeert en hen maar laat zoeken en wachten. Ondertussen nog steeds geen verandering hier. Ben een beetje moedeloos.

en

Ik begrijp niet wat KPN medewerkers zo moeilijk vinden aan de mededeling dat wij als consument met grote verwachtingen steeds afgescheept worden met ontwijkende vragen. Blijkbaar zitten heel veel mensen te wachten op realisatie van hun aansluiting. De website, app en klantenservice kunnen of willen niets zeggen. KPN verschuilt zich achter de aannemer zonder zelf in actie te komen. 
het valt mij zwaar tegen. Had beter verwacht. Wellicht dat AvroTros Radar iets mee kan met de valse beloftes. 

schreef je daar.
@Joep1965 zegt vindt het “vrij simpel helaas.” en hij vindt dat:

En het is eigenlijk heel simpel he. U hoefde helemaal niets te doen. Niet te bellen of ergeren. Die kaasboer snapte er blijkbaar ook geen zak van. U hoefde alleen maar te wachten.  Het is niks bijzonders he. Het is niks meer dan een kabel vervangen.  Dat mensen blijkbaar torenhoge verwachtingen hebben heb ik nooit begrepen. “​​​  zegt hij hier.

Nou, ik vind het belachelijk. Ik ben het met jou eens @Mwitter dat KPN zich verschuild (telefonisch kunnen ze 0 info geven over KPN Netwerk want dat is natuurlijk een ander bedrijf). En vooral, bovendien, foremost ​​​, dat je dus een overstap beloofd wordt (vast juridisch in de kleine lettertjes niet hoor) maar dat de overstap eigenlijk pas over een jaar (!!!) is en dat dat heel normaal is… moedeloos. 

Je hoeft geen google expert te zijn om te zien dat het forum vol zit met mensen die hier als uitlaatklep komen ventileren maar wie checked dat nou voordat ze overstappen…. naar KPN nog wel… echt...