Skip to main content
Beantwoord

Zou nieuwe FRITZ!Box krijgen bij verlenging, niet gekregen

  • 13 September 2024
  • 11 reacties
  • 91 keer bekeken

Vanaf begin augustus bezig om mijn contract te verlengen. Wordt toegezegd dat ik een nieuwe fritzbox krijg toegestuurd. 
Uiteindelijk mag ik de fritzbox alleen omruilen en wordt de toezegging ingetrokken. Voor mij geen KPN meer

Dank u voor de mededeling. Maar euhm... moeten we hier nog wat mee? Of... heeft u al een abonnement bij een andere provider afgesloten? 


Maar waarom wil je em dan niet omruilen?


Ik heb veel smart producten geïnstalleerd. Als ik de router eraf haal, werkt het niet meer. Fritzbox heeft de mogelijkheid voor een soepele overgang. Deze kan ik nu niet gebruiken. 


Mijn probleem is de klantenservice. Eerst het verkeerde contract toesturen, vervolgens vijf keer gebeld en lang aan de telefoon gezeten. Elke keer wordt gezegd, we gaan het regelen, ik hou het persoonlijk in de gaten. 


Voor een Fritzbox geldt een meerprijs per maand. Als ik jou was kocht ik er zelf één. Ben je uiteindelijk goedkoper uit.


Als jullie het kunnen oplossen....


U wilt een andere Fritzbox en u krijgt een andere Fritzbox. Wat is dan het probleem? 

Is het probleem dat u hem om moet ruilen op het postkantoor? En dat u de nieuwe pas mee krijgt als u eerst de oude inlevert? Is dat het probleem? 


Dat is inderdaad het probleem. 


Dat is inderdaad het probleem. 

Ok. We hebben het lek boven 😁

U kunt volgens bij in de Fritzbox een backup maken en dan op de nieuwe de backup zo weer terug zetten toch?

Anders zit er niets anders op dan zelf een Fritzbox aanschaffen. 


Kijk, dit is nu het probleem. Eerst meerdere keren beloven en dan vervolgens niet nakomen.

De service van KPN is duidelijk niet zoals ik bij XS4all gewend was. Nooit problemen gehad. 

Aanbiedingen van andere providers zijn voordeliger. De extra prijs die ik voor KPN  betaal voor de service is dus voor niks. 

Ik bouw mijn abonnementen af bij KPN. Volgende maand begin ik met mijn mobiele abonnement. 

 

 


Hoi @Rco 

In jouw berichten is het niet duidelijk geworden, of de verlenging van jouw internet abonnement daadwerkelijk van start is gegaan, en zo ja, per wanneer?

Aangezien je alleen binnen de wettelijk bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), vanaf de startdatum van je verlenging, deze kosteloos kunt annuleren.
Ben je al over deze wettelijke bedenktijd van 14 dagen heen, dan zou je het nieuwe contract (verlenging) eerst uit moeten zitten, of als je dat zou willen kunnen afkopen wat een hoog bedrag zal zijn.

Daarnaast ben ik het met mede community leden @Joep1965 en @Nick83 eens, dat je beter een eigen Fritz!Box kunt aanschaffen, dan er één te huren bij KPN.
Het grote voordeel hierbij is:

  • Je hoeft maar één keer de juiste instellingen in te stellen
  • Kunt hem blijven gebruiken als je overstapt naar een andere provider op glasvezel
  • Niet alle providers hebben een Fritz!Box in hun assortiment 
  • Hij is en blijft je eigendom

Goede Fritz!Boxen zijn de Fritz!Box 5530 Fiber of de Fritz!Box 5590 Fiber, die helemaal zijn ingericht op internet via een glasvezelverbinding. 

Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber in mijn meterkast hangen, en ook direct (door middel van een Patch Cover) aangesloten op het glasvezel.
Het is mijn eigendom, dus hoef alleen de provider instellingen opnieuw in te laten voeren, als ik over zou stappen naar een andere provider.

Gemak dient de mens!

 


Reageer