Skip to main content

Sinds 8 juli ben ik aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN (1000mbit). Helaas valt de verbinding vanaf dag 1 regelmatig op willekeurige momenten uit (bijv. 4K streamen) zowel bedraad als draadloos.

 

De XGSPON ONT geeft geen error maar lijkt wel de oorzaak te zijn. De LAN-poort van dit zwarte kastje zit rechtstreeks aangesloten op een Ubiquiti USG i.c.m. UniFi AP AC PRO en een switch waarachter de overige eigen apparatuur zit.

 

De verbinding hersteld zichzelf soms binnen een paar minuten maar regelmatig is de oplossing het zwarte kastje eventjes spanningsloos maken. Bellen met de klantenservice biedt geen soelaas omdat ik de Xperia Box na dag 1 in de kast bewaar en ook met dit modem last heb van een wegvallende verbinding.

 

Opvallend is dat ik hiervoor bij T-Mobile geen last had van verbindingsprobleem... De problemen lijken veel op die in de onderstaande topics:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/uitvallend-internet-zowel-wlan-als-wifi-571074

https://forum.kpn.com/internet-9/wegvallend-internet-sinds-vervanging-nt-563481

 

Zijn er deskundige binnen KPN die hiermee verder kunnen helpen?

Hallo @Sander.dvh 

 

Het beste is toch om je KPN router aan te sluiten en 0800-0402 te bellen op het moment dat je uitval hebt, dan kunnen ze bij de KS ook zien dat de verbinding uitvalt, hem doormeten en een monteur sturen indien nodig.

Op een andere manier krijg je het niet snel opgelost vrees ik.


Bedankt voor je reactie @GeSp!

De KPN modem weer uit de la getoverd… tijd om het weer aan te sluiten.


Hoi @Sander.dvh. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw verbinding steeds wegvalt. Heb je inmiddels de ExperiaBox weer aangesloten en is jouw verbinding daarna nog weggevallen? Je kan inderdaad het beste gelijk contact opnemen met onze klantenservice nadat de verbinding wegvalt. Dan kunnen mijn collega's de verbinding doormeten en een passende oplossing aanbieden. 


Collega's meten de verbinding door en melden in mijn geval dat er niets aan de hand is. Daar kan ik het mee doen. Ik stel voor om voortaan de helft van het maandbedrag aan jullie te betalen. Ook vanwege de belabberde en onbeschofte houding van telefonisch medewerkers. Het chatten eruit gooien was wellicht goedkoper, níét slimmer