Skip to main content

In mijn omgeving blijft een oud (niet meer bestaand) SSID zichtbaar. Gebruik een ZTEH369A met daarachter een DecoM5. In mijn omgeving zouden zichtbaar moeten zijn: 

  • Netwerk van de mesh Deco m5
  • Netwerk van de KPN router zelf (radio staat aan)

er is echter een derde (oud) SSID zichtbaar. HIermee is ook te connecteren met het wachtwoord dat daar ooit bij hoorde. Dit netwerkg geeft vervolgens geen verbinding met internet (logisch) Dit netwerk is niet zichtbaar in de Router of in de Deco-App. 

Zowe de router als de Deco al gereset en terug gezet naar fabrieksinstellingen, Opnieuwingesteld en radio's aan/ uit gezet. Op een bijzondere manier blijft de router het oude SSID uitzenden. 

Iemand enig idee?!

Als je router uitzet zie je hem dan nog ?


Hallo @w_heutmekers Welkom hier op het KPN Forum! Is dit probleem al opgelost, of heb je nog hulp nodig? Zo ja, zou je dan op de vraag van LaurensZalm willen ingaan? 


excuus...paar dagen weg ivm voorjaarsvakantie 🙂 Dank voor de reactie!!!

 

Als het mesh netwerk uitstaat is de oude SSID nog zichtbaar. Als het modem uitstaat niet. Het zou dus een signaal vanuit het modem moeten zijn? Nog een keer het modem nagelopen; alles staat uit behalve de standaard wifi on/off (2.4 / 5)


*bump*

 


Als u de Experiabox uit zet, dan is het dus weg? Wat gebeurt er dan met de overige 2 WiFi netwerken? 


Als u de Experiabox uit zet, dan is het dus weg? Wat gebeurt er dan met de overige 2 WiFi netwerken? 

 

Correct, als ik de Experiabox uit zet zijn alle netwerken weg (als te verwachten). Zodra ik hem weer inschakel komt het werkende netwerk uit de Experiabox, het werkend netwerk van de Deco Mesh en het niet werkend netwerk vanuit de Experiabox terug.
 

Kan het zijn dat dit ‘ssid’ op een of andere manier in de router blijft “hangen” / vast zit? want ook een reset helpt niet. 

 


Nee. Dat zou niet te verwachten zijn. Als u de Experiabox uit zet, dan zou het netwerk van de Deco gewoon moeten blijven bestaan. Internet niet beschikbaar, maar het WiFi netwerk zou er wel moeten wezen. Klopt dat? Is dat zo? De andere 2 netwerken zijn wel echt weg?