Skip to main content

Bij mij is in ongeveer 20 minuten KPN tv en internet geïnstalleerd een tijdje terug.

De monteur was heel snel weer weg..Later las ik dat hij al een zwakke verbinding had opgemerkt maar daar heeft hij totaal niets aan gedaan in die amper 20 minuten. 

Nou wil de KPN vast dat ik zelf een monteur ga betalen omdat het niet goed gegaan is? Dar ga ik echt niet doen. Ik wil het even delen hier omdat ik het niet bepaald netjes vind. 

 

*admin: afgesplitst

Bureaucratie.  


Boem, vanuit het niets... Wat is precies het probleem en waarin kunnen wij als klanten u misschien helpen? Heeft u een zwakke wifi verbinding of andere problemen. Wat meet u bedraad aan snelheid?


@ Jeroen: Ja vanuit het niets. Ik ben thuis aan het revalideren en dan is een tv die af en toe hapert heel erg vervelend. 

Beraad en snelheid zegt mij niets.

De mediabox van de KPN staat in de gangkast. Als ik de kast iets open zet dan is de ontvangst wat beter. Maar ik was ervan uitgegaan dat overstappen op KPN een goeie overstap zou zijn. En dat valt mij dus tegen. Mijn tv heeft nog nooit zo gehapert bij Solcon. ....


U moet met verschillende zaken rekening houden. In de meterkast staat een router waarop bedraad (met een kabel) apparaten aangesloten kunnen worden. Daarnaast is er ook WiFi, die is erg gevoelig voor storing waardoor er vanuit de meterkast in de woonkamer nog maar weinig stabiel internet overblijft. Daarvoor kunt u de Wifimananger proberen die u tegen een kleine vergoeding een paar mooie wifiversterker kan toesturen. Aan u bericht te lezen heeft u daar niet veel verstand van en dat is ook helemaal niet erg.

De tv ontvanger, is die wel met een draad aangesloten op de modem in de meterkast?


@ Jeroen. 

 

Haha. Ja idd weinig verstand van. Klopt helemaal.  

Nee geen kabel naar de router. 

Ik heb interactieve tv. 

Waar kan ik naartoe bellen of misschien gelijk bestellen van/voor een Wi-Fi versterker? 

Dankjewel voor je hulp. Daar ben ik erg blij mee! 


Interactieve tv lees ik in de bijgeleverde boekjes met gebruiksaanwijzing. :wink:

Anders had ik dat niet geweten. ... haha. 


Ik heb interactieve tv. 

Dat ziet er normaal gesproken zo uit:

Een zwart kastje en een witte afstandsbediening. Heeft u die?


@ Nick

 

Ja precies die. 


Hallo @Arina Arien, welkom. 

Ik ben een beetje in de war, ben jij degene die dit topic heeft gestart en reageer je met een ander account? Zo ja dan ga ik je natuurlijk verder helpen in dit topic. Anders help ik @AvanH hier verder en splits is jouw vraag af. :blush:


Hallo Hanna.

Ja ben ik. 

Ik log in met Facebook.  

Daar heet ik ArinaArien.  

Klopt helemaal.  

Groetjes! 

ArinaArien 

 


Klopt ook dat ik deze topic ben gestart. :wink:

Nogmaals groetjes. 

ArinaArien 

Gewoon Arina mag ook. 


Hoi @Arina Arien, helemaal duidelijk! 

Dan ga ik graag voor je aan de slag. Begrijp ik goed dat jij momenteel niet tevreden bent over jouw internet verbinding en dat de monteur in de bon ook een onstabiele verbinding heeft benoemt? Wat merk je zoal? 


@ Hanna 

Heel veel haperingen op mijn mobiel en op de tv regelmatig eventjes. .. Ik zag ergens dat nu gratis WiFi-versterkers worden gegeven bij installatie.  ..

Wat fijn dat je voor me aan de slag gaat! Ik ben heel benieuwd.  Heel erg dankjewel alvast! 

Groetjes. ArinaArien 


@ Hanna 

 

Ja klopt ik ben helemaal niet tevreden en de monteur was in no-time weer weg. Staat in een app van KPN dat een slechte verbinding al door hem was geconstateerd.  Heel vreemd. 

Dan is de installatie niet goed gedaan toch? 

Arina


Hoi @Arina Arien

dat klinkt inderdaad niet goed, ik zou graag voor je een kijkje willen nemen in de systemen. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? 


Hallo @ Hanna

Net mijn profiel bijgewerkt. 🙂

Er zijn nog geen kosten verder bij KPN voor de installatie maar als ik goede Wi-Fi wil hebben dan zitten die kosten er wel aan te komen denk ik.

Wat fijn dat je me helpt want ik had idd een goede installatie wel verwacht. 

Hartelijke groetjes.  

Arina

 


Hoi @Arina Arien

Ik heb de monteursbon erbij gezocht maar kan daarin niet opmaken dat er tijdens de installatie een zwakke verbinding is opgemerkt, daarnaast heb ik voor jou ook de lijn uitgemeten en zie daarop ook geen onderbrekingen of een verzwakt signaal. Heb jij deze problemen al vanaf de installatie of zijn deze recentelijk ontstaan? Ik stel voor dat we jouw situatie als een losse storing oppakken en samen een oplossing vinden. Zou jij voor mij en jouw medeforum gebruikers de dingen die jij ervaart in detail kunnen beschrijven? Dan denken we met je mee. 


@ Hanna 

De tv gaat beter. Ik heb iets tussen de deur gezet waar de router in staat. Dat is in de gang. 

Het lampje voor mobiel is soms zwak en ook regelmatig "storing" op mobiel: "geen internet" of "u bent op dit moment offline "

Dat is héél vervelend met mobiel.  

De stekker van de router eruit getrokken en na enkele seconden er weer in gedaan. 

Sindsdien tv verbeterd maar mijn mobiel nog helemaal niet. Dat typt ook heel vervelend.  Ik kan wel door typen maar die meldingen zijn heel erg storend moet ik steeds wegdrukken om door te kunnen typen. Ik zal zsm een screenshot sturen. 

Groetjes en heel veel dank.

Arina


@ Hanna 

Op mobiel heb ik constant Wi-Fi als ik dat even controleer maar dan tóch die storingen. 


Hoe is die tv ontvanger aangesloten op het modem dan?

  • Vaste kabel?
  • DVS stekkers? 

Hoe stoort het, haperend beeld of een scherm met foutcode?

 

Wifibereik is weer een ander verhaal. Als de meterkast te ver van de woonkamer zit, zul je aan de wifiversterkers moeten.


@DennisA78 

Ja wifi-versterking heb ik idd nodig. Het modem staat idd in de gang. Niet in de woonkamer. Kabel-vrij. 

Die zijn nu bij installatie gratis. Maar een kleine 2 maanden geleden toen ik ben overgestapt op KPN was dat niet zo. 

Dat vind ik geniepig. 

Ik heb nu op tv zowel haperingen als fout-codes. Hoewel het na opnieuw opstarten van het modem wat beter gaat. 

De installatie had gewoon goed moeten zijn is mijn bescheiden mening.

Of zie ik dat verkeerd? Hoe kan een hele installatie in 20 minuten nou goed zijn geïnstalleerd? 

"De monteur gaat pas weg als alles geregeld is." Achteraf gezien niet góed geregeld. ....

Groetjes. Arina


@DennisA78 

Ik bedoel: de wifi-versterkers heb ik niet gekregen. 

Nogmaals groetjes.  

Arina


Bij een installatie zijn de wifi-versterkers niet gratis. Deze zijn enkel als welkomstcadeau kosteloos te verkrijgen, deze aanbieding loopt al minstens een jaar.

 

Maar hoe is de tv-ontvanger nu aangesloten? Is dat via een draadloze verbindingsset? Dat is nu nog niet helemaal duidelijk.

 

Hoe kan een hele installatie in 20 minuten nou goed zijn geïnstalleerd? 

Dat kan in sommige gevallen prima hoor. Afhankelijk van het type installatie en de situatie in huis kan alles gemakkelijk in nog geen 20 minuten erin zitten. Nou moet ik wel toegeven dat ik liever de tijd pak om het in één keer goed te doen en alle wensen bespreek met de klant dan zo'n installatie in 20 minuten erin te rossen. 


Dus hoe is de tv ontvanger aangesloten op het modem?

 

 

 

 

Wifi versterkers kon je 2 maanden geleden ook gratis krijgen, als je die direct bij het bestellen had gekozen. Nu krijg je waarschijnlijk 6 maanden korting. Dat kun je nu niet meer terugdraaien.

Als je nu wifiversterkers wil, zul je ze moeten kopen. Dan krijg je de zwarte Superwifi 2.

Dit kan via de wifimanager, dan krijg je ze thuisgestuurd. 


Maar ik was ervan uitgegaan dat overstappen op KPN een goeie overstap zou zijn. En dat valt mij dus tegen. Mijn tv heeft nog nooit zo gehapert bij Solcon. ....

Wat was de reden dan om over te stappen van Solcon naar KPN?
Mijn ex gebruikt ook glasvezel van Solcon. Nooit problemen mee.