Skip to main content

Bij mij is in ongeveer 20 minuten KPN tv en internet geïnstalleerd een tijdje terug.

De monteur was heel snel weer weg..Later las ik dat hij al een zwakke verbinding had opgemerkt maar daar heeft hij totaal niets aan gedaan in die amper 20 minuten. 

Nou wil de KPN vast dat ik zelf een monteur ga betalen omdat het niet goed gegaan is? Dar ga ik echt niet doen. Ik wil het even delen hier omdat ik het niet bepaald netjes vind. 

 

*admin: afgesplitst

@DennisA78  Ja dan moet ik ze kopen inderdaad. Blijft dat ik het een slechte overstap vind die ik nóóit had moeten maken. 

@Babylonia Ik wou dat ik nóóit was overgestapt. KPN had een aanbieding voor tv en internet én voor mobiel. Mobiel was al veranderd van Telfort in KPN. Dat is automatisch gegaan. 

Ik wou dat ik internet en tv gewoon van Solcon was blijven houden. In mooie verkooppraatjes van de KPN ingetuint helaas. Over 2 jaar weer terug naar Solcon! Dat heb ik al wel besloten.  

 

Groetjes en fijn weekend allemaal.  

Bedankt voor de steun!

Arina


@Babylonia    Ik wou dat ik nóóit was overgestapt.……..

Ik wou dat ik internet en tv gewoon van Solcon was blijven houden……...

Over 2 jaar weer terug naar Solcon! Dat heb ik al wel besloten.

Prijstechnisch heeft Solcon niet de meest gunstige abonnementen, maar qua support meteen levering van direct “fatsoenlijke” apparatuur. Verder geen gezeur in afspraken, snel en goed geregeld,, zou ik je de volgende reactie met je willen delen uit het verleden van pakweg een jaar terug  < HIER >
(En er heden ten dage nog steeds absoluut geen aanleiding is over te willen stappen).

Jammer dat je NU een abonnement met KPN hebt afgesloten van 2 jaar.

Datgene wat je nu aan ontoereikende standaard apparatuur ervaart bij  KPN, moet je uiteindelijk alsnog extra “dik” bijbetalen met nog eens extra aan te schaffen WiFi apparatuur. Terwijl de eerdere set-up wellicht al prima voldeed? (In de situatie van mijn ex zelfs WiFi tot aan de zolder).

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

(En t.o.v. internet abonnementen in omliggende Europese landen rijzen die nog eens de pan uit).


Ik wil de topic graag afsluiten en op zoek gaan naar misschien 2e hands wifi-versterkers.  

Er ligt een lang snoer bij elkaar gebonden van het modem in de meterkast maar ik kan daar niks mee. Misschien nog proberen om het modem in de gang te zetten. Ik hoop dat mijn mobiel dan ook niet meer stoort met wel/geen verbinding of offline .....

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken. Fijne zondag. 

Echt einde topic voor mij. 

Ik moet creatief zijn denk ik. Wie weet hoe ver ik dan kom. 

Groetjes. 

Arina


 

Ik wou dat ik internet en tv gewoon van Solcon was blijven houden. In mooie verkooppraatjes van de KPN ingetuint helaas. Over 2 jaar weer terug naar Solcon! Dat heb ik al wel besloten.  

 

Groetjes en fijn weekend allemaal.  

Bedankt voor de steun!

Arina

Niet dat ik je weg wil hebben, maar voor de vaste verbinding zit je er niet 2 jaar aan vast maar hooguit een jaar, je zou dus over een 11 maanden alweer terug kunnen, en Solcon heeft ook mooie combinatie aanbiedingen met een mobiel abonnement er naast van KPN zelf.


@Doornekamp33 

Oh dat zou heel erg mooi zijn. 

Maar .... Ik heb een 2 jarig contract bij KPN.

Kan ik dat dan na één jaar (laten) opzeggen door Solcon? 

Ik hoop op nog een reactie.  

Heel erg bedankt alvast!

Arina


@Arina Arien , Zou eens goed naar dat contract kijken, als je een vaste verbinding afsluit kan ik namelijk alleen voor maandelijks opzegbaar of 1 jaar kiezen, mobiel kan wel voor 2 jaar maar bij Solcin krijg je ook mooie extraatjes als je KPN mobiel hebt.


@Doornekamp33 

Dankjewel.  

Ja ik zal het nog eens goed nakijken. 

Wi-Fi van Solcon werkt véél beter dan Wi-Fi van de KPN.  Mijn mobiel blijft haperen.  Een hele andere router. .. 

Ik heb weer goede hoop. :blush:

Dankjewel dankjewel! :blush:

Arina


Dat WiFi bij Solcon beter werkt vind ik niet vreemd, de Fritzbox is een klasse beter dan alles wat KPN aanbied, en de Box12 vind ik.persoonlijk hopeloos omdat KPN wat zaakjes regelt die het er in mijn ogen niet beter op maken.

Je kan 2 dingen doen, er een jaar tegen aan hikken en proberen het beter te krijgen,  of een Fritzbox regelen, hetzij zelf aanschaffen of huren via KPN.


@Doornekamp33 

Oké thnx! 

Ja idd de fritzbox.  

Ik wist niet dat ze die ook bij de KPN hebben. 

Ik ga erachter aan. 

Super dankjewel! 😊

Arina


@Doornekamp33

Oké thnx! 

Ja idd de fritzbox.  

Ik wist niet dat ze die ook bij de KPN hebben. 

Ik ga erachter aan. 

Super dankjewel! 😊

Arina

Haal je bekabeld wel de snelheid?  Als het modem out of the box is kan het zijn dat jij en al je buren op hetzelfde WiFi kanaal zitten. Met een WiFi scanner kun je dat controleren en dan zou je WiFi kanaal in modem kunnen aanpassen. 


Box 12 staat standaard niet op een vast kanaal, dus dat mag het probleem niet zijn.

Nadeel is dat KPN standaard de band steering heeft aanstaan, je word gestuurd naar het sterkste signaal op 2.4 of 5Ghz, als dat nu vlekkeloos zou werken, alleen doet dat het niet.

Je moet dus zelf veel doen om het een beetje acceptabel te krijgen.


@fubje en @Doornekamp33 

Geen idee. Dat begrijp ik allemaal niet.

Ik heb mijn eigen Wi-Fi naam en wachtwoord. 

Niet verbonden met buren. 

Het gaat me een beetje erg boven mijn pet nu. 

Zaterdag met een vriend ga ik even langs de KPN winkel. Daar vragen naar een fritzbox en even verhaal halen. Of eigenlijk andersom. 😁Als dat erg duur is die fritzbox dan zing ik het wel een jaartje uit. Dan is het niet anders. De tv gaat goed. Mobiel, nou ja, het kan wennen naar omstandigheden. Maar wel heel vervelend. 

Volgend jaar zsm weer Solcon. Dat is zeker. 

 

Hele hartelijke groet.  

Arina


Heb je de WiFi banden ook gescheiden aanstaan, dit moet je zelf doen, dus verschillende namen voor de 2.4 en 5 ghz band.

 

PS, Fritzbox kost bij KPN 7.50 extra per maand.


@NHendriks 

Daar wist ik helemaal niks van, van die gratis WiFi versterkers. Daar baal ik van. 

Modem en tv zijn via kabels verbonden. Staan allebei in de woonkamer.  

De router staat in de meterkast die ik iets open heb gezet. Draadloze verbinding.  

Het valt me gewoon heel vies tegen de KPN. .…

Groetjes. 

Arina

 

Groetjes. 

Arina