Skip to main content

Iedere jaar gebruik ik op de camping een mobiele router van TP link m7350.  Nu geeft het aan dat ik beschik over een “zwakke beveiliging” en dat ik moet overgaan naar WPA2  of WPA3?  Ik kan niets vinden bij de instellingen hierover.  Ik gebruik een iphone met iOS 14.4.2.  
 

wie weet ik kan doen?

Er zijn nog maar heel weinig routers die wpa3 ondersteunen. Ik denk dat er wat anders speelt. Hij zal nog wel op TKIP staan. Dat is verouderd. Dat moet ingesteld worden op AES. Misschien kun je dat wel vinden bij de instellingen.

 Achter Encryption. 


Dank voor je reactie Nick.  Ik heb een andere app.  Dat is van TPMiFi.  Die heeft die instellingen niet.  Zou ik ook een andere app kunnen gebruiken?

 


De afdruk die ik geplaatst heb is niet van een app. Die is van de webinterface. Gewoon ... in een browser op een pc of laptop. Bereikbaar via http://192.168.1.1.


Dankjewel voor het bericht.  Ik begrijp het niet helemaal.  Zou jij voor mij misschien stap voor stap kunnen uitleggen wat ik kan doen? Alvast bedankt!


Deze optie is er voor jouw M7350 niet. Want voor de WiFi kun je alleen maar de naam instellen, verder niets. 

Eigenlijk is jouw verbinding via deze MiFi router niet opeens onveilig, dat is al jaren zo. Apple heeft alleen in de laatste IOS versies een waarschuwing toegevoegd. Want bij grote openbare netwerken moet je voorzichtig zijn als je via dit verouderde protocol verbind, want een dergelijk netwerk kan “gekraakt” zijn.

De M7350 creeert echter alleen maar een klein prive WiFi netwerkje met een paar meter bereik om 4G om te zetten naar WiFi. Dus tenzij je buurman op de camping een hacker is kun je het gewoon gebruiken.

 


Dank voor jullie reacties en een geruststellende gedachte dat er dus niets ernstigs is aan m’n verbinding.  Prettig weekend!