Skip to main content

Wij hebben de afgelopen tijd heel zwakke wifi. Hij valt regelmatig weg, op alle apparaten (desktops, iPad etc.) Op mijn telefoon heb ik alleen vlakbij de router (Experia V10) wifi, in de rest van het huis geen wifi. Vanaf vandaag krijg ik steeds als ik wifi wil aanzetten de boodschap “Kan IP-adres niet ophalen”. 
We hebben alle mogelijke acties al verschillende keren doorlopen: 3x getest, 2x ander kanaal ingesteld, router aan en uit gezet. Wifi-versterker geïnstalleerd. 

Het is wel bijzonder irritant dat we betalen voor wifi, maar er nauwelijks plezier van hebben.

Welkom op het KPN Forum @Roefje. Goed dat je even aan de bel trekt want ik snap volkomen dat je op een normale manier van je diensten gebruik wil kunnen maken. 

Een Wifi-signaal is gevoelig voor storingsbronnen uit je eigen omgeving. Het blijft een draadloos signaal dat je woning door moet reizen. Onderweg kan het verstoord worden door verschillende factoren uit je omgeving. Factoren als draadloze netwerken van buren die op dezelfde frequentie als jouw Wifi uitzenden en jouw Wifi-signaal verstoren, Je eigen draadloze apparaten die een signaal uitzenden, je inrichting én de bouw van je woning (deuren, muren en plafonds) kunnen de kwaliteit van je signaal verslechteren, waardoor je een trage- of instabiele verbinding ervaart.

Om de kwaliteit van je wifi te verbeteren adviseer ik je om onze Wifi Manager te doorlopen. Een online tool die je wifi verbinding test, instellingen aanpast en indien nodig met extra maatregelen komt om wifi te verbeteren.  Het is belangrijk om de tool helemaal tot het einde te doorlopen, tot er geen opties meer zijn. Dat betekent in ieder geval dat je op verschillende plekken in je woning gaat testen, dat daarna instellingen aangepast worden vanuit de tool, en je daarna opnieuw moet gaan testen om te kijken of het voldoende verbeterd is.


Dank voor je reactie, Remco. Alle mogelijke acties ter verbetering hebben we uiteraard allang en herhaaldelijk gedaan. Je advies levert dus geen nieuws op. Zie hiervoor ook mijn bericht hierboven. 

We hebben altijd goede wifi gehad, tot een paar maanden geleden. De bouw van ons appartement heeft er dus niets mee te maken, want we wonen hier al jaren.

Dat levert dus allemaal geen verbetering op. De beste wifi heb ik buitenshuis..
Vandaag via de chat geprobeerd contact te krijgen, daar werd ik 2 maal ‘uitgegooid’, maw de chat hield abrupt op(?). 
Daarna telefonisch contact gehad, waarbij ik even in de wacht werd gezet en dat telefoongesprek hield daarmee ook op. Hopeloos, dit ‘contact’.

Het is sowieso uiterst moeizaam om in contact te komen met de Klantenservice. IK heb helemaal geen behoefte aan een Forum. Slechte zaak! Lukte alleen via een klachtenprocedure.

Inmiddels na een zoveelste telefoontje komt er woensdag a.s. een monteur langs. Het heeft me bij elkaar twee dagdelen gekost om dit te regelen.


@Roefje Dat spijt mij oprecht om te moeten vernemen dat het contact zo stroef is verlopen 😞 . Ik hoop dat de monteur alles snel weet te herstellen en mocht er nog zaken open blijven staan dan kun je hier altijd nog even een bericht plaatsen! Nogmaals mijn excuses en ik wens je een fijne dag verder!


Reageer