Ik heb onlangs mijn Zwarte Glasvezelkastje ontvangen maar hoe ik ook probeer, hij past niet, hij schuift niet verder. Het Zwarte dopje is uit de Groene Connector en het Blauwe kapje van het aansluitpunt zit dicht… ik weet verder ook niet wat ik nog kan proberen. Iemand nog tips of moet er een monteur langs komen?
Groet,
Daniëlle
Bladzijde 1 / 1
Je kan zeker altijd een monteur laten komen, dit is kosteloos en kan je regelen via de klantenservice. Wel moet ik er bij vermelden dat je het zeker niet agressief omhoog moet duwen maar er mag best wel een beetje kracht in zitten. Het witte vierkantje is niet super fragiel en vaak heeft het een klein beetje power nodig. Ook delen veel forumbezoekers dat het kan helpen om het blauwe klepje te openen. Zelf heb ik daar nooit last van.
Dank je wel voor het snelle antwoord. Een beetje kracht is al een paar keer geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Het voorkantje van het Witte aansluitpunt zit ook niet erg vast… maar dat zal het probleem niet zijn… Blauwe klepje heb ik geprobeerd maar het zit nét naast de muur en ik weet niet precies hoe ik het klepje open moet krijgen… en las ook dat ik dat eigenlijk niet mag doen dus dat doe ik dan maar niet…. Ik denk dat ik dan maar snel een afspraak maak via de klantenservice.
Het klepje krijg je open door aan de achterkant (muur) hem in te duwen en aan de kant van de muur af hem een beetje omlaag te duwen. Maar als er geen bloedspoed achter zit zou ik vooral die monteur laten komen, kost je hooguit een bakkie koffie en misschien een koekje
Nee zit geen bloedspoed achter dus ik ga niet zelf hobby-en… Kom je als Monteur Regio Europoort ook in Hellevoetsluis, want dan staat de koffie klaar voor je hoor… misschien wel met een koekje
Zeker! Vandaag nog geweest, wel doe ik tegenwoordig vooral zakelijk alleen ook van consumenten klanten ben ik zeker niet vies. Ben 1 keer eerder bij een forumgast thuis gekomen. Maak een afspraak en wie weet.
Op de foto die u heeft gedeelt van de NT is een klein stukje plastic afgebroken(Rood om cirkelt) die het blauwe klepje moet openduwen terwijl de nt over het ftu wordt geschoven.
U kunt zelf het blauwe klepje openen zoals @Ik_Combineer al aangaf en dan zal het met wat voorzichtige bewegingen toch mogelijk kunnen zijn.
Overigens is de monteur natuurlijk ook een optie!
Mvg
waarschijnlijk zit het witte vierkante kastje wat te straks aan de muur je kan het voorzichtig van de achterplaat los klikken zodat alles naar voren komt op de achterplaat na dan kan je de zwarte NT er misschien wat makkelijker overheen schuiven daarna compleet weer terug klikken op de achterplaat let op niet het dekseltje van het witte kastje loshalen p.s. en je kan het blauwe plaatje open duwen
waarschijnlijk zit het witte vierkante kastje wat te straks aan de muur je kan het voorzichtig van de achterplaat los klikken zodat alles naar voren komt op de achterplaat na dan kan je de zwarte NT er misschien wat makkelijker overheen schuiven daarna compleet weer terug klikken op de achterplaat let op niet het dekseltje van het witte kastje loshalen p.s. en je kan het blauwe plaatje open duwen
Het witte kastje van de backplate halen raad ik ten zeerste af.
Goedemorgen,
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb net even geprobeerd het Blauwe klepje te openen, geen succes… Ik ga de klantenservice wel bellen, misschien kan er eerst een nieuwe NT gestuurd worden. Ik heb net de klantenservice gebeld en ze gaan inderdaad een nieuwe NT sturen, die komt als het goed is morgen. Monteur kan altijd nog komen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Fijne dag allemaal
Was het nog gelukt?
Hoi! Ik heb toevallig nét het nieuwe kastje binnen en dat schoof er zó over heen maarrrrrrr…. geen internet…. dus maar weer de Klantenservice gebeld…. heb ik geen Glasvezelabonnement, “iemand” was vergeten een order aan te maken…. dus dat is nu gebeurd… dus afwachten maar weer… we houden moed :D
Op de foto die u heeft gedeelt van de NT is een klein stukje plastic afgebroken(Rood om cirkelt) die het blauwe klepje moet openduwen terwijl de nt over het ftu wordt geschoven.
U kunt zelf het blauwe klepje openen zoals @Ik_Combineer al aangaf en dan zal het met wat voorzichtige bewegingen toch mogelijk kunnen zijn.
Mvg
Er was inderdaad iets afgebroken, het was inimini maar genoeg om net het Blauwe klepje niet te openen… wat met het het nieuwe NT wel gelukt is!
Mvg
Er was inderdaad iets afgebroken, het was inimini maar genoeg om net het Blauwe klepje niet te openen… wat met het het nieuwe NT wel gelukt is!
Klopt, het is echt een heel klein stukje plastic..
Gelukkig is het nu wel gelukt.. Hopelijk is de lijn snel online!
Goed gespot @Wifilosoof
Helaas, na alles aan gesloten te hebben, nóg een keer alles los en vast én nóg een keer alles los en vast… geen Glasvezel internet… dus Klantenservice gebeld, de eerste de beste test gaf al een foutmelding…. Vrijdag 20 December komt er een monteur langs… dus wie de monteur ook is die er komt… koffie of thee staat klaar… koekje erbij?!
Dat is natuurlijk zuur @daru1974 maar laten we er van uitgaan dat de monteur die op 20 december bij jou langs gaat komen het probleem weet te fixen. Met een goede bak koffie/thee plus koekje in het vooruitzicht zou je toch bijna zeggen dat dat niet fout kan gaan?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.