Skip to main content

Hallo,

 

sinds kort heb ik glasvezel van KPN. Werkt goed. Ik heb vaochtend de Ziggo modem uit de meterkast gehaald om terug te sturen. Daarbij heb ik blijkbaar iets aangeraakt want het zwarte kastje van de glasvezelaansluiting is losgegaan. Ik krijg deze er niet meer op. Het rode “alarm” lampje brandt, dus geen internet.

Voorheen bedekte het zwarte kastje het witte kastje met daarin de glasvezelkabel van buiten., zoals in deze onscherpe foto van een tijd geleden (het zwarete kastje in het midden van de foto.

 

 

De achterkant van dit kastje heeft een groene aansluiting die (lijkt me) in het witte kastje aangesloten moet worden.


Op dezelfde plek maar dan in het witte kastje zit een blauw plaatje. Ik zou verwachten dat deze naar binnen zou klappen ofzo, zodra ik de groene aansluiting van het zwarte kastje hier tegenaan schuif. Hier zit echter geen beweging in.

 

Het lijkt me toch echt dat achter dat blauwe plaatje iets zit waar ik dat zwarte kastje op moet zetter, maar Ik durf nog niet echt iets te forceren.

Weet iemand hoe dit normaal vast zit?

Hoi @nanders, welkom bij ons op het forum. Dat ziet er nu inderdaad niet ideaal uit! Is het zwarte kastje (de NT) nu niet verbonden met de glasvezelaansluiting, of dat wel? Op de derde foto lijkt het niet verbonden te zijn. Kan je die er overheen schuiven, waarbij de connectoren op elkaar aansluiten?

Als dat niet lukt is het het beste om ons even te bellen op 0800-0402, dan kan een collega direct met je meekijken en (mocht het mogelijk zijn) een monteur voor je inplannen.


bedankt voor de reactie. Nee het is nu niet aangesloten. Ik kan ze niet aansluiten want dat blauwe plaatje rechtsonderin dat witte kastje zit in de weg en geeft niet mee. Ik zal dat nummer proberen.


bedankt voor de reactie. Nee het is nu niet aangesloten. Ik kan ze niet aansluiten want dat blauwe plaatje rechtsonderin dat witte kastje zit in de weg en geeft niet mee. Ik zal dat nummer proberen.

@nanders Dit kan en mag je zelf weer terugschuiven. De handleiding hiervoor staat hieronder. (dat blauwe klepje moet juist dicht zitten en wordt opengedrukt door de randjes die op dat zwarte kastje zitten)

 

 


Beste @Ward_ ,

Bedankt, vooral ook voor dat plaatje. Ik probeerde dat zwartje kastje denk ik onder een verkeerde hoek er in te schuiven. Het is nu gelukt en alles werkt weer naar behoren.


bedankt voor de snelle hulp!