Ben je op zoek naar een kopie van een oud contract? Of wil je een overzicht van alle contracten die je ooit bij KPN hebt gehad? Je kunt een ‘kopie dossier’ opvragen door ons een brief te sturen. Daarna krijg je van ons een overzicht van elk abonnement dat je bij ons hebt afgesloten, met de exacte looptijd.
Inhoud
Er zijn verschillende redenen waarom je een kopie van een oud contract of je dossier wilt opvragen. Vaak hebben mensen dit nodig voor hun administratie. Maar je kunt de informatie uit het kopie dossier bijvoorbeeld ook gebruiken om een klacht aan ons door te geven.
Hoe vraag ik een kopie van mijn contract op?
Je kunt je contract zelf opzoeken via Mijn Bestelling.
Mijn Bestelling
Lukt dit niet? Bel dan met onze klantenservice of maak een belafspraak. Wij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.
Let op: alleen de contractant kan een kopie van een contract opvragen. Het kopie contract wordt verstuurd naar het bij ons bekende contact e-mailadres.
Hoe lang worden mijn contracten bewaard?
- De bewaartermijn van het contract van nieuwe abonnementen is 7 jaar.
- De bewaartermijn van (toestel)kredietcontracten is 5 jaar.
- De bewaartermijn van contracten bij een verlenging is 6 maanden
Hoe vraag ik een kopie van mijn dossier op?
Je kunt je kopie dossier opvragen door een brief te sturen naar:
KPN Mobiel
t.a.v. CMU / Team 1
inzake opvragen dossier
Postbus 13500
9700 EG Groningen
We hebben de volgende gegevens van je nodig:
- Naam
- Adres
- Vast en/of mobiel nummer en klantnummer waar het verzoek over gaat
- Een duidelijke omschrijving van het precieze verzoek
- Kopie van geldig legitimatiebewijs (tip: je kunt gebruik maken van de KopieID app van de Rijksoverheid. Deze app schermt persoonlijke gegevens af.)
Waarom moet ik een brief sturen om mijn kopie dossier op te vragen?
Omdat er privacygevoelige informatie in je dossier staat, hebben we voor deze manier gekozen. We leggen je verzoek schriftelijk vast, zodat we je zo goed en veilig mogelijk kunnen helpen.
Wanneer krijg ik een reactie?
Uiterlijk 2 weken nadat we je verzoek hebben ontvangen krijg je van ons een reactie.
Welk informatie staat er in mijn kopie dossier?
In het overzicht dat je ontvangt staat het volgende:
- De startdatum van het abonnement
- De einddatum van het abonnement
- De naam van het abonnement
- De naam van het bijgeleverde toestel (indien bekend)
- De looptijd van het abonnement
Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.
Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.