Skip to main content

Met de KPN TV+ App kan je al je entertainment kijken op al je mobiele apparaten, ook onderweg en op vakantie. Download gemakkelijk de app en kijk binnen de hele EU naar je favoriete films en tv-programma's.

Inhoud

 

Wat is de KPN TV+ App?

Met de KPN TV+ App kijk je tv en entertainment op al je mobiele apparaten. De app is vernieuwd en heeft de oude KPN TV app vervangen. Je kijkt live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. En we maken het persoonlijk, want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een kijklijst met je favorieten voor later. Ook kan je kijktips delen met vrienden of familie.

 

Wat kan ik met de TV+ App?

Tv en streamingsdiensten bekijken

Naast lineair tv, vind je ook alle grote streamingdiensten in de app.

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingsdiensten je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Gemakkelijk zoeken

Vind makkelijk wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven om te starten met zoeken. Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.


 


Stel je eigen profiel in

De KPN TV+ App ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 





 


Kijklijst

Je kunt programma's, series en films toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk dan op ‘Niet meer aanbevelen’.







 




Gepersonaliseerde aanbevelingen

De KPN TV+ App denkt met je mee: Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.
 

Het startscherm aanpassen

Het startscherm kan worden aangepast op de streamingdiensten waar je daadwerkelijk gebruik van maakt. Dit is in te stellen onder ‘Profiel’ - 'Mijn Streamingdiensten'.






Nieuwe gids

In de Gids zie je de zenderlijst en een overzicht van de programma’s die je kan kijken. Scroll terug in de tijd om programma's terug te kijken, of kijk vooruit door naar links te swipen. Kan je iets niet goed lezen? Dan kan je de ‘pinch to zoom’ functie gebruiken!
 


Stel je favoriete zenders in op het startscherm

Ga naar de Gids en druk op het hartje om jouw favoriete zenders te selecteren. Zie je geen hartje? Klik dan eerst op het pijltje naar rechts bij de zenderlogo's. Vervolgens zie je op het startscherm meteen je favoriete zenders.






 

Voeg familie en vrienden toe

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen en kijktips met hen delen vanuit de app.





 

De KPN TV+ App downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. Download de app in de Google Play Store of Apple Store. Volg daarna de stappen in de app. Daarna kan je meteen tv-kijken.



 

Hoe log ik in op de KPN TV+ App?

Log gemakkelijk in met jouw KPN account, waaraan je Internet en TV abonnement gekoppeld is. Dit is hetzelfde account dat je gebruikt voor MijnKPN. Ben je het wachtwoord voor je KPN account vergeten? Geen probleem. Stel dan een nieuw wachtwoord in.

Je kunt ook inloggen met jouw abonnementsnummer en pincode. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Je abonnementsnummer staat in MijnKPN bij ‘Informatie & instellingen’. 

Abonnementsnummer bekijken
 

 

Nieuwe pincode kiezen
 

 

 

Gebruik de KPN TV+ App via Chromecast of AirPlay

Wil je streamen naar je TV? Dat kan!

Met Chromecast of AirPlay (beschikbaar voor iOS toestellen) is het makkelijk. Klik op het 'cast'-icoon rechtsboven en kies voor Chromecast of Airplay. Daarna kies je het apparaat waarmee je verbinding wilt maken.

 

>Bèta] Ontdek Sport statistieken

We hebben een nieuwe sport feature in de TV+ App toegevoegd. Let op, dit is een bèta functie. Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd. Kies jouw favoriete teams en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Straks vind je daar naast voetbal, ook andere sporten!

De bèta sport feature

 

Veelgestelde vragen
 

Waar kan ik de app vinden?

Download de app in de Google Play Store of Apple Store. Volg daarna de stappen in de app. Daarna kan je meteen tv-kijken.

 

Hoe kijk ik tv op mijn laptop of pc?

Open je favoriete browser en ga naar tv.kpn.com.

 

Waarom moet ik een profiel maken in de nieuwe app?

Dat doen we, zodat je makkelijker alle programma’s ziet die jij leuk vindt. We willen je ervaring graag persoonlijk maken. Zo kan je makkelijk je favoriete zenders beheren, kijkbeperkingen instellen en persoonlijke aanbevelingen krijgen, als je daarvoor toestemming geeft. Ook kan je voor een jong gezinslid een kids-profiel instellen.

 

In welke landen kan ik de TV+ App gebruiken?

Je kan de KPN TV+ App in de gehele EU gebruiken om tv te kijken. En ook Noorwegen, Liechtenstein en IJsland (EER-landen).

 

Kan ik de KPN TV+ App draaien naar het volledige scherm?

Tik vanuit het kleine scherm op het 'full screen' icoon en draai daarna pas je scherm. We werken daarnaast nog aan de mogelijkheid om automatisch naar een volledig scherm te gaan wanneer je het toestel draait.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket films/series?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.
 

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Waarom kan ik niet zelf de beeldkwaliteit aanpassen?

Op dit moment is het niet mogelijk om de kwaliteit lager of hoger in te stellen. Hier wordt nog aan gewerkt.
Tip: Ben je bijvoorbeeld op vakantie en wil je graag de resolutie lager instellen i.v.m. dataverbruik? Gebruik dan tv.kpn.com op je mobiel/tablet.


Kan ik de KPN TV app gebruiken met het KPN TV+ alleen streamen abonnement?

Nee, dat kan niet. Wil je toch altijd en overal tv kijken met de KPN TV+ App? Pas je abonnement dan aan naar ‘KPN TV+ met tv-zenders’.

 

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback. Wil je liever in gesprek gaan met andere klanten? Maak dan een topic aan op de community.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van updates voor de TV+ App

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

 

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.