Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32318 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2025

Tja. Dat laatste is apart. Temeer daar kpn nu de grootste is. Ik heb dit topic lange tijd actief gevolgd zodat ik 'snel' zou weten dat de app er was. Sinds een paar weken geen abonnement meer op dit topic. 

Forum|alt.badge.img+16
  • June 8, 2025

Maar hoe groter de leverancier hoe minder druk er is om iets voor klanten te ontwikkelen om ze te behouden. Odido is veel kleiner en heeft alles nodig om klanten aan zich te binden. 

Ik doe het lekker met NLZiet, ik heb aan die zenders meer dan genoeg en aangezien de Apple TV app bij kpn bij het afval is beland ga ik er ook geen 12,50 euro per maand voor betalen. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 8, 2025

Lekker onveilig bezig blijven met Android… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 8, 2025

Ik vind het vooral bijzonder dat een smart tv platform voorrang krijgt. Ik ken persoonlijk niemand die dat gebruikt omdat er altijd wel een extern kastje naast staat, mede omdat de meeste tvs nauwelijks onderhouden worden. Verkeerde prioriteiten bij kpn zorgen er voor dat mijn tv pakket begin volgend jaar volledig over ga zetten naar NLZiet. 

@Chrizziey 

Waarom pas begin 2026?

Je kunt jouw aanvullende TV-abonnement met onmiddellijke ingang opzeggen. Het is namelijk een aanvulling op het verplichte internetabonnement.

O, laat maar…….. Je hebt TV nu tijdelijk gratis bij KPN…….

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik ben deze topic gestart op 7 december 2023 (kun je zien, als je met de muis op “1 jaar geleden” gaat staan bij mijn openingstekst), dus eigenlijk al 1,5 jaar geleden.

En sinds die tijd is er niks gebeurd omtrent de planning of lancering van de KPN TV+ App speciaal voor de Apple TV (4K) mediabox.
Op 13 december 2023 heeft oud moderator ​@Paul van KPN als eerste een reactie gegeven binnen mijn topic, met daarin duidelijk vermeld dat deze app er gaat komen, maar dat daar géén termijn aangekoppeld kan worden (tevens bestempeld door mij als beste antwoord).

Maar we leven nu in juni 2025, en nog steeds is er niets bekend omtrent de KPN TV+ App speciaal voor de klanten met een Apple TV (4K) mediabox in huis, zoals ik zelf.
En gezien de huidige stand van zaken, zie ik het ook zeker niet snel gebeuren, en kan ik ook begrijpen dat een aantal mede klanten er ook niet meer in geloven dat deze er nog gaat komen, waar ik zelf ook zo over denk.

Odido en Ziggo de twee belangrijkste concurrenten van KPN, hebben inmiddels al lange tijd wel hun TV app beschikbaar gesteld voor klanten met een Apple TV (4K) in huis.
Maar ook NLZIET snoept klanten weg bij KPN voor televisie via hun Apple TV.

Van alle TV apps voor Apple TV 4K, vindt ik persoonlijk die van Ziggo de beste eruit komen en als tweede die van NLZIET.

Dus KPN waar blijven jullie nu met deze app, ben bang dat we daar op moeten wachten tot het 2030 is geworden, maar daar ga ik uiteraard niet op zitten wachten.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

KPN vind de onveiligheid van Android wellicht fijner…

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het volgende nieuwsartikel staat sinds vandaag (9 juni 2025) op de website van TotaalTV, met daarin een verwijzing naar deze door mij geopende topic in december 2023.

KPN ondersteunt als enige grote provider privacy beter ‘kijken zonder kastje’ platform Apple TV niet

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Het is een grote blamage voor KPN.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 9, 2025

​@Michel.uit.Arnhem In dit topic vermeld ​@Arjan van KPN dat het enkel een optie is en dat de app er alleen komt als er ruimte over is. Totaal tegen de reactie van Paul in van verleden jaar. We kunnen nu wel oordelen dat de app er gewoonweg niet meer gaat komen. Ruimte hebben ze sowieso niet aangezien de nieuwe app voor Android nog beroerder werkt dan ooit. 

Apple gebruikers zijn sowieso een doorn in het oog bij kpn heb ik het idee, want ze hebben al 2 maanden terug de Airplay functie in de app gesloopt en het wordt ook niet opgelost.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

KPN vind de onveiligheid van Android wellicht fijner…

Is Android onveiliger dan Apple?

Dat denk ik niet, maar als jij dat denkt, vind ik het prima.🙂

Apple gebruikers zijn sowieso een doorn in het oog bij kpn heb ik het idee, want ze hebben al 2 maanden terug de Airplay functie in de app gesloopt en het wordt ook niet opgelost.

Ik denk niet dat KPN er zo over denkt. 

Kan ik me niet voorstellen.

Ik lees dit (beide) dan ook als nepnieuws.😉

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

@Michel.uit.Arnhem 

Ik zag dat je er ook een separate topic van gemaakt hebt.

Dus op 2 plekken.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

​@Michel.uit.Arnhem In dit topic vermeld ​@Arjan van KPN dat het enkel een optie is en dat de app er alleen komt als er ruimte over is. Totaal tegen de reactie van Paul in van verleden jaar. We kunnen nu wel oordelen dat de app er gewoonweg niet meer gaat komen. Ruimte hebben ze sowieso niet aangezien de nieuwe app voor Android nog beroerder werkt dan ooit. 

Hoi ​@Chrizziey 

Helemaal met je eens, dat de reactie van moderator ​@Arjan van KPN haaks staat op die van oud-moderator ​@Paul van KPN van 23 december 2023.
Paul zegt dat de KPN TV+ App er wel gaat komen voor Apple TV (zonder daar een termijn aan te koppelen), en nog geen 1,5 jaar verder zegt moderator ​@Arjan van KPN het tegenovergesteld, met daarbij vermeld dat het alleen bij voldoende ruimte deze app mogelijk/misschien gaat komen.

Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee, zeker sinds ik hiermee bezig ben sinds december 2023, om KPN te laten doordringen dat er mede klanten zitten de wachten op de KPN TV+ App speciaal voor Apple TV 4K mediabox.

Ik heb deze Pinksterdagen ook besloten om naar Ziggo te gaan, aangezien deze wel een zeer goed ontwikkelde TV app hebben voor Apple TV.
Ik heb daar kort geleden al even gebruik van kunnen maken (ter test) van de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV 4K, en dat beviel mij meer dan prima.
De meeste TV zenders worden in Full HD aangeboden via deze app, in zeer goede beeldkwaliteit.

Hier zou KPN echt een voorbeeld aan kunnen nemen, maar dat doen ze alleen niet.
Wat ga je dan krijgen op een gegeven moment, dat klanten met een Apple TV 4K mediabox over gaan stappen naar een andere provider die de app al wel hebben.
Uiteraard zijn er ook mede klanten die gebruik maken van NLZIET, dat mag ook niet vergeten worden.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 9, 2025

Ik lees dit (beide) dan ook als nepnieuws.😉

@joop2011 Hoezo nepnieuws? Ik zie van jou kant in dit topic ook een hoop aannames en als ik vraag om onderbouwing krijg ik nooit een reactie 😉. 

Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee, zeker sinds ik hiermee bezig ben sinds december 2023, om KPN te laten doordringen dat er mede klanten zitten de wachten op de KPN TV+ App speciaal voor Apple TV 4K mediabox.

Ik heb deze Pinksterdagen ook besloten om naar Ziggo te gaan, aangezien deze wel een zeer goed ontwikkelde TV app hebben voor Apple TV.

@Michel.uit.Arnhem Snap je volledig hoor, ik denk alleen niet dat KPN er erg wakker van ligt als men overstapt om deze redenen. Ik moet wel erkennen dat het vreemd is dat men eerst iets aankondigt en daarna om de hete brij heen blijft draaien, zeg dan gewoon de app komt er niet. Ik ga inderdaad volledig naar NLZiet, meer dan genoeg zenders en kijk bijna nooit meer echt tv. Qua internet zit ik prima bij KPN en ben ik heel tevreden. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

@Chrizziey 

Meestal reageer ik heel bewust niet.

Dat doe ik dan om een zinloze discussie te voorkomen.

Nepnieuws, dat is een persoonlijke mening i.v.m, de 2 berichten.

En daar mag jij uiteraard heel anders over denken.

Daar heb ik geen problemen mee.

Iedereen heeft zijn eigen mening en daar heb ik respect voor.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 9, 2025

@Chrizziey 

Meestal reageer ik heel bewust niet.

Maar het is ook vreemd om iets te roepen en voor waarheid aan te nemen maar het niet kunnen onderbouwen. Dan kun je beter zeggen  '’voor mijn gevoel gebruikt een kleine groep Apple TV. '’

Afijn, maar weer ontopic..

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

@Chrizziey 

Om te beginnen, quote wel alles, nu staat het erg incompleet en geeft het een verkeerde conclusie.

Ik schreef:

Meestal reageer ik bewust niet.

De reden is, om een zinloze discussie te voorkomen.  ← belangrijke toevoeging.

Ik scheef “voor mijn gevoel” dat is iets wat je dus voor je eigen gevoel evenaart.

Dat kan je dus nooit onderbouwen en hoeft in dit geval ook niet.

Maar voor speciaal voor jou.

WJB (helaas veel te jong overleden) heeft dat wel eens in een topic geschreven.

Je hoeft er helemaal niet mee eens te zijn.

Dat zeg ik ook niet.

Iedereen mag van mij zijn eigen mening hebben.

Zoals ik al enkele keren hebt vermeld, persoonlijk ben ik geen Apple fan.

En Android en Windows zie ik (helaas voor u) toch veel vaker.

Vandaar dat ik schreef “voor mijn gevoel” 

“off topic” 

Was niet mijn bedoeling, maar ik vond het toch netjes om je dit keer wat meer uitleg te geven.

En hopelijk maakt KPN (net als de concurrenten van KPN) ook een tv app voor Apple.😉

P.S.

Ik laat het hier verder bij.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

​En Android en Windows zie ik (helaas voor u) toch veel vaker.

Dat je Android en Windows meer ziet, zegt verder helemaal niets over de veiligheid en privacy daarvan. Bovendien is Windows in de discussie over de Apple TV betrekken volstrekt irrelevant, over of-topic gesproken.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@Michel.uit.Arnhem Snap je volledig hoor, ik denk alleen niet dat KPN er erg wakker van ligt als men overstapt om deze redenen. Ik moet wel erkennen dat het vreemd is dat men eerst iets aankondigt en daarna om de hete brij heen blijft draaien, zeg dan gewoon de app komt er niet. Ik ga inderdaad volledig naar NLZiet, meer dan genoeg zenders en kijk bijna nooit meer echt tv. Qua internet zit ik prima bij KPN en ben ik heel tevreden. 

Hoi ​@Chrizziey 

Uiteraard zal KPN daar niet van wakker gaan liggen, en dat hoeft ook niet van mij.
We leven in een vrij land, waar je helemaal zelf kunt bepalen bij welke provider je klant wilt worden.
NLZIET is op zich een prima TV App, maar ik ben er geen echte fan van, behalve de prijs dan.
Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om niet door te gaan met NLZIET, maar gebruik wens te gaan maken met Ziggo GO TV App die ook uitgebreider is qua instelmogelijkheden, meer TV zenders heeft en het merendeel ook in Full HD.

En wat je zegt ben ik het ook absoluut met je eens: “KPN moet niet om de hete brei heen blijven lopen, maar er in springen” en duidelijk en helder vertellen of de KPN TV+ App er wel of niet gaat komen, zodat een ieder voor zich dan een passende keuze kan maken.

Qua internet is KPN echt TOP!
Maar om de Ziggo Go TV te kunnen gebruiken, heb ik helaas ook een internetverbinding nodig van Ziggo, en twee internet abonnementen naast elkaar ga ik uiteraard en vanzelfsprekend niet doen, daar heb ik het geld ook niet voor.

KPN heeft in mijn ogen genoeg tijd gekregen, om een KPN TV+ App te lanceren voor de Apple TV 4K mediabox.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

Ik ben met je eens dat KPN zijn klanten aan het lijntje houdt inzake Apple TV. Echt respectloos maar je klanten, zo ervaar ik dat.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 10, 2025

Uiteraard zal KPN daar niet van wakker gaan liggen, en dat hoeft ook niet van mij.
We leven in een vrij land, waar je helemaal zelf kunt bepalen bij welke provider je klant wilt worden.
NLZIET is op zich een prima TV App, maar ik ben er geen echte fan van, behalve de prijs dan.
Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om niet door te gaan met NLZIET, maar gebruik wens te gaan maken met Ziggo GO TV App die ook uitgebreider is qua instelmogelijkheden, meer TV zenders heeft en het merendeel ook in Full HD.

Gelukkig wel en ik ben ook heel blij dat er tegenwoordig keuze is om live tv te kijken. Ik zal nu juist diensten als KPN Play en Knippr graag zien terugkomen (mits KPN een Apple TV app maakt). 
Ik snap de keuze om naar Ziggo over te stappen in dit verhaal helemaal hoor, heb de app een tijd lang gebruikt en was er best tevreden over. 

En wat je zegt ben ik het ook absoluut met je eens: “KPN moet niet om de hete brei heen blijven lopen, maar er in springen” en duidelijk en helder vertellen of de KPN TV+ App er wel of niet gaat komen, zodat een ieder voor zich dan een passende keuze kan maken.

Het zal KPN wel sieren om openheid van zaken te geven. Ik vind een aankondiging dat het er komt en ineens een jaar later roepen '’het is een optie en we zien wel of er ruimte voor is'’ vrij bijzonder. Zeg gewoon het komt er binnen een jaar of zeg die app komt er niet.. Maar ik ben geen fan van dat eindeloze gedraai en besluiteloosheid. 

Ik ben met je eens dat KPN zijn klanten aan het lijntje houdt inzake Apple TV. Echt respectloos maar je klanten, zo ervaar ik dat.

Ik vind dit wat kort door de bocht. Respectloos vindt ik het uiteraard niet.  Respectloos betekent bij mij namelijk dat het alle perken te buiten gaat, en dat is in dit geval totaal niet aan de orde. Maar goed als jij het wel zo ervaart dan mag dit uiteraard. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Toch mooi, de app gaat er komen….. hahahaha! KPN doet dit gewoon niet. ze ontwikkelen een tv kastje met derden en gaan helemaal gaan appletv meer ondersteunen zo lijkt het.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Dit is hetzelfde antwoord van KPN als twee jaar terug..

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 18, 2025

En over drie jaar is waarschijnlijk het nog steeds: de app voor de Apple TV gaat er komen maar we weten niet wanneer 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik zit inmiddels meer dan een week zeer tevreden bij Ziggo, en gebruik de Ziggo GO TV app speciaal voor de Apple TV 4K met grote tevredenheid.

Kort geleden las ik op een bekende website (kan Tweakers zijn geweest), dat de Ziggo GO (TV) App als beste televisie app naar voren is gekomen, en dat de overige providers er met hun TV app niet in de buurt komen van de Ziggo Go (TV) App.
Waarmee geconcludeerd kan worden, dat Ziggo duidelijk veel meer aandacht geeft aan hun TV app dan de overige providers.

Het is ook een zeer gebruiksvriendelijke app, met veel informatie en instellingen die je naar eigen hand kunt zetten.

KPN zou eens goed moeten kijken naar hoe Ziggo dit doet, en daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Want ook de KPN TV+ Smart App (voor smart televisie) heeft nog problemen, gezien het aantal topics op deze community.
Er is voor KPN op dit vlak nog heel veel te doen, om überhaupt in de buurt van Ziggo te komen.

En ik vind de reactie van ​@Berteman hierin zeker van toepassing, want zelf heb ik eerlijk gezegd geen hoop meer, dat KPN nog gaat komen met een KPN TV+ App speciaal voor Apple TV 4K.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

KPN kan van de app op de Apple TV natuurlijk iets heel moois maken.

Geen last van het onveilige Android gebeuren.