Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32318 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

KPN kan van de app op de Apple TV natuurlijk iets heel moois maken.

Geen last van het onveilige Android gebeuren.

Optimistisch om te denken dat Apple veiliger is dan Android.

Zie ook hier.

En als je KPN veilig (F-Secure) gebruikt, is het nog veiliger.😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

KPN kan van de app op de Apple TV natuurlijk iets heel moois maken.

Geen last van het onveilige Android gebeuren.

Optimistisch om te denken dat Apple veiliger is dan Android.

Zie ook hier.

En als je KPN veilig (F-Secure) gebruikt, is het nog veiliger.😉

Hoi ​@joop2011 

De link waar jij naar verwijst gaat over iOS, en dat is de iPhone.
Apple TV 4K werkt op een ander software, namelijk tvOS en wordt daarin niet benoemd.

Als je een vergelijking plaatst, doe dan Android/Google TV en tvOS van Apple.

Op mijn iMac heb ik helemaal geen aparte beveiligingspakket nodig (zoals F-Secure, Norton), Apple heeft daar zijn eigen beveiligingspakket voor, en die is ook nog eens gratis voor de Apple gebruiker.
Deze beveiliging heet XProtect en Gatekeeper, en werkt ook zeer goed en effectief.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Apple TV is echt veel veiliger.  Onbegrijpelijk dat KPN als bijna enige provider (Solcon ook) dit zo versloft.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

---

Op mijn iMac heb ik helemaal geen aparte beveiligingspakket nodig (zoals F-Secure, Norton), Apple heeft daar zijn eigen beveiligingspakket voor, en die is ook nog eens gratis voor de Apple gebruiker.
Deze beveiliging heet XProtect en Gatekeeper, en werkt ook zeer goed en effectief.

Het wordt off-topic, maar nu wil ik toch ff reageren.

Ook Windows heeft al langere tijd een standaard beveiliging aan boord. Op mijn windows-pc's heb ik al sinds jaar en dag geen apart beveiligingspakket geïnstalleerd. Nooit problemen gehad.

En ik heb al sinds jaar en dag android-mobieltjes. Nooit problemen mee gehad.

Ik ben zelf niet van de Apple en vind het prima als anderen wel voor Apple kiezen. Maar doe niet alsof die keuze zoveel beter en veiliger is dan Windows of Android.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Het is geen bewering maar feit. 

Forum|alt.badge.img+16
  • June 19, 2025

Kunnen we het nu weer gewoon over de (niet) komende Apple TV app hebben? Het is namelijk helemaal niet relevant of KPN op basis van veiligheid een tv app voor apple tv moet maken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kunnen we het nu weer gewoon over de (niet) komende Apple TV app hebben? Het is namelijk helemaal niet relevant of KPN op basis van veiligheid een tv app voor apple tv moet maken.

Eens! Ik heb inhoudelijk echt weinig bij te dragen, concrete informatie heb ik namelijk nog steeds niet. Ik hou het topic in de gaten en lees al jullie reacties, maar probeer het een beetje on-topic te houden. 

• Deelnemer
  • July 28, 2025

Het eerste bericht is van een jaar geleden, en het laatste berichtje van een maand geleden.

Ik had een goed beeld van KPN, hip IT-telecombedrijf dat snel meegaat in zn tijd. Daar is weinig van overgebleven, ik moet nu denken aan het oude stoffige bedrijf met (KPN)PTT-cellen (degene die niet weten wat het is zie foto)

Ik ben een nieuwe (en als het zo doorgaat snel een oude) klant.

Ik heb het verkeerde glasvezelkastje opgestuurd gekregen, vervolgens is er een afspraak ingepland met een monteur. Deze kwam niet opdagen waardoor ik het hele weekend geen internet had, voelde me ff in de pre-historie. 

Vandaag is de monteur gekomen en heeft het kastje geinstalleerd. Ik denk nou mooi kan ik KPN TV App installeren op de APPLE TV… nee die bestaat niet.. THATS CRAZY!! Zo houd je klanten niet lang binnen, het voelt voor mij alsof KPN een groot log stoffig en roestig bedrijf is, net zoals het plaatje hieronder. Customer Journey van KPN in een plaatje:

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

Het is ook niet te geloven dat een grote landelijke provider de beste mediaspeler al jaren negeert. Blijkbaar heeft KPN zo weinig respect voor zijn klanten dat het een veel gevraagde wens al jaaaaren negeert. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 30, 2025

Ik gebruik nu al een paar maanden NLZIET. Je mist wel wat zenders, maar verder is het een prima, goed werkende app op de Apple TV. Natuurlijk had ik liever alles bij KPN gehad, maar het is zoals het is.

• August 18, 2025

Is er al iets meer bekend over de termijn waarop de lancering van de kpn app plaats kan vinden voor Apple TV ? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 18, 2025

Is er al iets meer bekend over de termijn waarop de lancering van de kpn app plaats kan vinden voor Apple TV ? 

Hou maar rekening met 2029/2030 ofso.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@HanMaaike nee, ik heb nog geen concrete informatie hierover. 

Ik heb een aantal off topic reacties verwijderd, laten we in gesprek blijven over Apple TV en niet over de eventuele toekomst van Apple. Daar kan beter een eigen topic voor aangemaakt worden. 

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 29, 2025

feit blijft, KPN kan als de grootste van de grote drie, (KPN, Voda/Ziggo en wat vroeger T-Mobile heette), simpel weg niet achter blijven, zeker niet als die andere twee al jaren goed ontvangen apps hebben voor Apple TV en die ook constant blijven ondersteunen met updates, bugfixes, verbeteringen en nieuwe functies. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 29, 2025

Je zou als leek denken dat, als je al een iOS app hebt, het niet zo bijster moeilijk zou moeten zijn om die aan te passen voor apple tv.

Forum|alt.badge.img+16
  • August 29, 2025

Je zou als leek denken dat, als je al een iOS app hebt, het niet zo bijster moeilijk zou moeten zijn om die aan te passen voor apple tv.

Dat zou het issue niet zijn, het is meer dat Apple TV voor de ontwikkelaars van kpn helemaal onder op de to-do-lijst staat en zelfs onderop de stapel blijft liggen. Er is hier zelfs een keer geopperd door een moderator dat de app er pas komt '’als er ruimte voor is'’ .

Ik ben er wel van overtuigd dat die ruimte er nooit gaat zijn, aangezien het nu al ruim een driekwart jaar duurt om een werkende samsung app te bouwen. Daarna zouden pas de andere smart tv apps komen, inclusief de nog vele volgende patches, dus ik heb niet het idee dat die app er ooit komt. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 31, 2025

De Apple tv wordt enorm onderschat door KPN . F1 pro abonnement kan alleen maar in UHD bekeken worden op de Apple tv. Dit geeft toch wel aan hoe goed een Apple tv 4k kastje is. Het is gewoon de beste en krachtigste mediaspeler. Wellicht heeft KPN een deal met Google omdat ze bang zijn dat veel kijkers geen Android meer willen als KPN op Apple tv komt? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 31, 2025

Ik gebruik gewoon NLZIET I.p.v KPN TV, NLZIET heeft wel een AppleTV app. Het liefst heb ik gewoon KPN, maar het is niet anders.

Forum|alt.badge.img+16
  • August 31, 2025

Ik gebruik gewoon NLZIET I.p.v KPN TV, NLZIET heeft wel een AppleTV app. Het liefst heb ik gewoon KPN, maar het is niet anders.

Ik gebruik ook NLZiet en ik heb nu definitief besloten om KPN TV de deur uit te doen. Dan maar geen voetbal meer via ESPN. Ik vind alleen de besturing van de NLZiet app niet heel relaxt. Maar ansich werkt het prima. 

• August 31, 2025

Gezien het zenderaanbod is NLziet verhoudings gewijs wel iets duurder alleen daarom al is die app voor AppleTV bijna een must. Zeker wie bij KPN alleen internet met TV+ app toegang afneemt.

Forum|alt.badge.img+16
  • August 31, 2025

Gezien het zenderaanbod is NLziet verhoudings gewijs wel iets duurder alleen daarom al is die app voor AppleTV bijna een must. Zeker wie bij KPN alleen internet met TV+ app toegang afneemt.

Maarja voorlopig komt kpn niet met een app voor Apple TV, dus NLZiet is momenteel alleen de enige logische optie. Ik hoop dat er meer mensen om deze redenen stoppen met afnemen van TV+ om de actie een beetje op te voeren, kpn heeft momenteel geen enkele haast. 

• August 31, 2025

Maarja voorlopig komt kpn niet met een app voor Apple TV, dus NLZiet is momenteel alleen de enige logische optie. Ik hoop dat er meer mensen om deze redenen stoppen met afnemen van TV+ om de actie een beetje op te voeren, kpn heeft momenteel geen enkele haast. 

Dat was inderdaad ook mijn gedachtegang waarom KPN meer betalen dan strikt nodig is, mogelijk dat KPN nog eerder volledig stopt met lineaire tv aanbieden dan dat die AppleTV app er komt.

Forum|alt.badge.img+16
  • August 31, 2025

Dat was inderdaad ook mijn gedachtegang waarom KPN meer betalen dan strikt nodig is, mogelijk dat KPN nog eerder volledig stopt met lineaire tv aanbieden dan dat die AppleTV app er komt.

Naja gezien de samsung app al ruim 8 maanden duurt, en er nog vele meer fabrikanten zijn voordat Apple TV aan de beurt is, inclusief de volgende bugfixes en optimalisaties, denk ik echt niet eerder dan 2028/2029. Ik denk en hoop dat er tegen die tijd een complete cordcutting strijd bezig is en kpn vanaf dat punt dus veel te laat is met de app dat niemand die app meer nodig heeft.  NLZiet heeft gewoon prachtig beeld en reclame vrij terugkijken zonder doorspoel ellende. Ik vind dan 12,50 per maand betalen voor iets waar ik verder praktisch nooit meer echt naar kijk…

Edit : Wat ik bijzonder vind is dat op iCulture in December 2024 navraag is gedaan en hier zegt kpn geen eens een Apple TV app te ontwikkelen. Terwijl eerder in 2024 een toezegging is gedaan dat die app er wel zou komen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 31, 2025

Ze hebben alles wat ik kijk, dus ik vind het helemaal prima.

Ik vind alleen de besturing van de NLZiet app niet heel relaxt. Maar ansich werkt het prima. 

Ik moet zeggen dat NLZIET op mobiel echt beter is dan de KPN+ app. Met NLZIET kun je drie uur pauzeren en daarna gewoon verdergaan, terwijl de KPN-app zichzelf herlaadt in zo’n geval en je alles kwijt bent.

• Deelnemer
  • August 31, 2025

Waarom is er wel een kpntv+ app op de iphone en blijkt het erg moeilijk voor een apple tv?